miksi anoppi suosii toista lapsenlastaan...ei ymmärrä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
meillä 3 lasta 4,v2v ja 3kk kaikki tyttöjä.....kahdella vanhemmalla syntymä päivät samoihin aikoihin vanhemmalle tuodaan muumu tietokone ja nuoremmalle pehmolelu,,,,,pehmoleluista ei ole kumpikaan ikinä perustanut ja anoppikin tietää että meillä on kaksi jäte säkillistä kellarissa (mihin toikin lahja löysi tiensä...
anoppi kysyi että mitä haluaa lahjaksi sanottiin että ei mitään erikoista että mielummin laittaa lasten tilille rahaa jonka saavat käyttöönsä kun täyttävät 18v mutta ei ni ei

meillä anoppi lellii asikoistani, anopilla on vaan kaksi poikaa ja kun minä saan henen vanhemman pojan kanssa tytön niin alkaa se mustasukkaisuulla tulla näkyviin paapoo ja lellii tytön pilalle, pojasta ei niin välitä, eikä paljon huomaa sitä, oltiin sovittu anopin kans et jos joka toinen päivä on sit poika siellä yötä ja joka toinen päivä on tyttö , mut eikäs niinkäy kun tyttö on helpompi hoitaa kuin poikaa, yritän pitää pojan puolta. kamala on :'( sanotaan et minusta tuntuu et anoppi on ominnut minun tyttöni. :'( :headwall: :headwall:

Meillä anoppi on myös törkeän puolueellinen ja suosii tiettyjä lapsenlapsia - ja lapsia. Meillä ne suositut on mun mies ja meidän lapset...
Joskus ei tiedä miten päin olisi, jos satutaan yhtä aikaa miehen veljien perheiden kanssa anoppilaan tai sukujuhliin. Onneksi nähdään anoppia tosi harvoin. Tästä on kyllä anopille sanottu niin meidän kuin muidenkin taholta, mutta eihän se tietenkään mitään myönnä ja syyttää kiittämättömyydestä ja aloittaa hirveän teatterin kyyneleineen kaikkineen.

Meillä toistaiseksi AINOAA (!) lastenlasta suositaan vain silloin kun naapurit näkee... jos lapsi on ollut mummulassa hoidossa, niin aina puhelimessa nuristaan kuinka hankala lapsi on taas ollut, ja suoraan sanottu lapsellekin että pitikö taas tulla tänne mummun mieli pahoittamaan (itse kuitenkin aina pyytää kylään). Mummu itse tahallaan ärsyttää lasta. Lupaa aamusta alkaen että ihan pian mennään ulos, ja sitten seitsemältä illalla vaan kommentoi että nyt on niin myöhä ettei mennäkään. Ikävältä tuntui kun 3-vuotias suputti mun korvaan että älä enää jätä mua tänne yksin...
Mielenkiinnolla odotellaan kun mun pikkusisko saa lapsia....nuorinta (joka on kyllä ihan aikuinen) avustetaan edelleen rahallisesti, vaikka tytsyllä on tapana vaan ostella itselleen kaikkea kivaa - asuu mummun naapurissa, ja käy syömässä aamupalasta lähtien kaiken mummolla miehensä kanssa. Ei mitään koulutusta/työtä, mutta mummu yrittää kyllä nekin järjestää.Voisin kuvitella että tuleva vauva saisi ilmaisen hoitopaikan ja rahaston ja kaiken mitä vain kuvitella saattaa...
No, ehkäpä olen vain katkera, mutta kyllä ketuttaa suoraan sanoen.

Alkuperäinen kirjoittaja hankala miniä (joka kusi anopin hammasmukiin):
Meillä anoppi on myös törkeän puolueellinen ja suosii tiettyjä lapsenlapsia - ja lapsia. Meillä ne suositut on mun mies ja meidän lapset...
Joskus ei tiedä miten päin olisi, jos satutaan yhtä aikaa miehen veljien perheiden kanssa anoppilaan tai sukujuhliin. Onneksi nähdään anoppia tosi harvoin. Tästä on kyllä anopille sanottu niin meidän kuin muidenkin taholta, mutta eihän se tietenkään mitään myönnä ja syyttää kiittämättömyydestä ja aloittaa hirveän teatterin kyyneleineen kaikkineen.

Hei. Mutta on tosi harvinaista, että joku pitää sen syrjityn puolia. Olet hieno ihminen varmaan, enpä tiedä ketään muuta, joka noin haluaisi tasapuolisuutta, kun itse on saava osapuoli.

Meillä ei haittaa miehen sisaruksia, että heidän lapset hoidetaan, kun lähellä asuvat. Heidän synttäreillä käydään, meidän lasten ei. Meidän lapsia kutsutaan kerran vuodessa käymään, korkeintaan, muiden usein. Vielä ääneen puhutaan aina muista lapsenlapsisat ja kuinka usein ovat yötä, lastemme kuullen. Toisten kanssa kuljetaan kesälomalla matkoilla, meidän lasten kanssa ei. Toisille on tehty kaikki ilmaiseksi, kun lähes täyspäiväisesti käydään töissä toisessa perheessä.
Meitä on luvattu auttaa, samanveroisesti, mutta kun kysytään, ei sovi. Ei ole tullut vielä se aika. Eikä tule. Toisille ei riitä mikään.
Täytyy sanoa,e ttä omat odotukset on petetty, enkä enää odota mitään.

Joo , meillä myös suosii poikaa ei tytöt ole niin tärkeitä. Rahaa jakaa pojalle mut ei tytöille.

Tosta rahan pyytämisestä synttärilahjaksi olen kuitenkin sitä mieltä että se on epäkohteliasta vanhemmilta pyytää laittamaan lasten tilille rahaa, sit kun lapset on senverran vanhoja että osaa itse shoppailla niin voi kyllä lapsen toivomuksesta antaa rahaa suoraan lapselle et voi ostaa jotain mieleistä.Jos vanhemmat haluaa säästää lapsille rahaa ja antaa sit kun ovat 18 niin asia on ok mut isovanhemmilta ei mun mielestä voi vaatia samaa.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja hankala miniä (joka kusi anopin hammasmukiin):

Hei. Mutta on tosi harvinaista, että joku pitää sen syrjityn puolia. Olet hieno ihminen varmaan, enpä tiedä ketään muuta, joka noin haluaisi tasapuolisuutta, kun itse on saava osapuoli.

Meillä ei haittaa miehen sisaruksia, että heidän lapset hoidetaan, kun lähellä asuvat. Heidän synttäreillä käydään, meidän lasten ei. Meidän lapsia kutsutaan kerran vuodessa käymään, korkeintaan, muiden usein. Vielä ääneen puhutaan aina muista lapsenlapsisat ja kuinka usein ovat yötä, lastemme kuullen. Toisten kanssa kuljetaan kesälomalla matkoilla, meidän lasten kanssa ei. Toisille on tehty kaikki ilmaiseksi, kun lähes täyspäiväisesti käydään töissä toisessa perheessä.
Meitä on luvattu auttaa, samanveroisesti, mutta kun kysytään, ei sovi. Ei ole tullut vielä se aika. Eikä tule. Toisille ei riitä mikään.
Täytyy sanoa,e ttä omat odotukset on petetty, enkä enää odota mitään.

ihan kun itse olisin kirjoittanut omasta anopista

Alkuperäinen kirjoittaja nimetönnä:
mulla itelläni sellanen fiilis et anoppini suosii omien tyttäriensä synnyttämiä lapsenlapsia enemmän kuin miniän synyttämiä ..liekkö muilla näin?
Meillä taitaa olla juuri noin. Mutta mä käyn lasten kanssa äitini luona ainakin kerran viikossa ja veljeni vaimo vain muutaman kerran vuodessa. Mun lapseni ovat siksi äidilleni paljon läheisempiä kuin veljeni lapset.

Mulle on toi täysin tuttua kun olin naimisissa exän kanssa niin ex-anoppi suosi tyttärensä poikaa paljon enemmän kuin meidän tyttöä ja ikää ei ole näillä serkuksilla kuin vajaa vuosi eli meidän tyttö nuorempi tätä poikaa. Ikinä ei otettu tai pyydetty tyttöä hoitoon mummolaan, exän siskon poika oli taasen siellä päivittäin ns. hoidossa kun äitinsä oli joko töissä tai viiletti muualla. Ei sen puoleen että olisin edes kehdannut kysyä että otatteko hoitoon kun en koskaan sitä kysynyt äidiltänikään mutta ne joskus hoiti tyttärensä tyttöä kun siellä käytiin että mäkin sain levätä tai puuhastella muuta. Mutta ei se ollut ainoa asia missä suosittiin tota toista lasta enemmän, lapset kasvoivat niin sen huomasi sitten tavaroitten tai rahan määrästä että toiselle annettiin enemmän kuin toiselle. Mun olisi joskus mieli tehnyt sanoa ex-anopille suorat sanat tosta tyylistä mutta halusin välttää riitoja kun niitä muutenkin tuli herkästi ties mistä syystä milloinkin.
Ite olin yrittänyt olla omille lapsille tasapuolinen vaikka heillä ikäeroa onkin yli 10 vuotta. Mutta noille joillekin mummoille tai mummuille ei voi edes asiasta sanoa kun alkavat sättiä, siispä parempi pysyä hiljaa ja taka-alalla.

Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Mulle on toi täysin tuttua kun olin naimisissa exän kanssa niin ex-anoppi suosi tyttärensä poikaa paljon enemmän kuin meidän tyttöä ja ikää ei ole näillä serkuksilla kuin vajaa vuosi eli meidän tyttö nuorempi tätä poikaa. Ikinä ei otettu tai pyydetty tyttöä hoitoon mummolaan, exän siskon poika oli taasen siellä päivittäin ns. hoidossa kun äitinsä oli joko töissä tai viiletti muualla. Ei sen puoleen että olisin edes kehdannut kysyä että otatteko hoitoon kun en koskaan sitä kysynyt äidiltänikään mutta ne joskus hoiti tyttärensä tyttöä kun siellä käytiin että mäkin sain levätä tai puuhastella muuta. Mutta ei se ollut ainoa asia missä suosittiin tota toista lasta enemmän, lapset kasvoivat niin sen huomasi sitten tavaroitten tai rahan määrästä että toiselle annettiin enemmän kuin toiselle. Mun olisi joskus mieli tehnyt sanoa ex-anopille suorat sanat tosta tyylistä mutta halusin välttää riitoja kun niitä muutenkin tuli herkästi ties mistä syystä milloinkin.
Ite olin yrittänyt olla omille lapsille tasapuolinen vaikka heillä ikäeroa onkin yli 10 vuotta. Mutta noille joillekin mummoille tai mummuille ei voi edes asiasta sanoa kun alkavat sättiä, siispä parempi pysyä hiljaa ja taka-alalla.
Ehkä teillä oli sama tilanne kuin meilläkin eli että mummi on läheisempi tyttärensä lasten kanssa, koska tapaa näitä usemmin kuin poikansa lapsia?

Miten anoppi tuossa suosi toista lasta?
Olisiko molemmille lapsille pitänyt olla yhtä kalliit lahjat?Tottakai isommalle lapselle välillä ostetaan jotain sellaistakin mitä pienempi ei vielä saa, pienemmän vuoro on sitten parin vuoden päästä saada jotain 4v sopivaa tavaraa.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Miten anoppi tuossa suosi toista lasta?
Olisiko molemmille lapsille pitänyt olla yhtä kalliit lahjat?Tottakai isommalle lapselle välillä ostetaan jotain sellaistakin mitä pienempi ei vielä saa, pienemmän vuoro on sitten parin vuoden päästä saada jotain 4v sopivaa tavaraa.

Meillä annettiin jouluna 11v, 4v ja 7kk ihan saman arvosta lahjoja, miksi pienemmälle pitäisi antaa vähemmän? Eikö pienet sun mielestä ansaitse lahjoja siinä missä isommatkin?

Yhteistyössä