Miksi antibiootti ei vain tahdo tepsiä poskiontelotulehdukseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tukkoinen olo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tukkoinen olo

Vieras
Todettiin tulehdus sunnuntaina ja ensimmäisen lääkkeen söin ma - iltana. Seuraavan tabletin söin ti - iltana.

Edelleen nenä on tosi tukkoisen oloinen jostakin syvemmältä. Välillä pitää niistää, kun tuntuu niin räkäiseltä, muttei siitä sitten apua ole, nenä vain menee entistäkin tukkoisemmaksi.

Olen käyttänyt myös apteekista saatavaa tehokkaampaa sumutetta aamuin illoin, mutta en kyllä kovin tunne hyötyä olevan. Ensimmäisen kerran kun suihkautin sitä nenääni ma-iltana, hetken aikaa tuli parempi olotila. Mutta eipä sen jälkeen.

En kyllä haluaisi joutua punkteeraukseen. Joten miten kauan odottaa tukkoisuuden häviämistä nenästä ab-kuurin jälkeen? Ensi maanantaina syön viimeisen tabletin.

Miten musta tuntuu, että hirmu usein poskiontelontulehdukseen joutuu syömään toisenkin kuurin :/

Mulle lääkäri on määrännyt aina Duactia oheen ja se toimii ainakin mulla. Se siis vähentää limakalvoturvotusta ja sitä kautta on helpompi hengittää ja limakin irtoaa sieltä onteloista paremmin.

Poskiontelotulehdukset paranee omia aikojaan. Niihin syötetään ihan liikaa turhia ab-kuureja. Tosi harva hyötyy niistä, sama on korvatulehdusten ja keuhkoputkitulehdusten kanssa. Itse en enää noista vaivoista lääkärille menekään. Paranee kun paranee.

Duact merkkinen lääke olis hyvä apu tuohon tukkoisuuteen.Mutta mä liputan sarvikuonon puolesta, se on todella hyvä.
Itsekin liian pitkälle venyytin sen hankkimista.Kunnes tuli todella kova poskiontelo-ja korvatulehduskierre.

Mä suosittelen tuota Sarvikuonoa...

Yleensä kolme kuuria annetaan ja sitte punkteeraukseen. Ei ne aina ekalla kuurilla lähe pois, varsinki jos on pitkittyny ja räkä tiukassa siellä onteloissa. Mulla oli viimesin tulehdus 1,5 vuotta ja söin siihen 9 kuuria ja kolme kertaa punkteerattiin minkä jälkeen ontelot leikattiin.

Sarvikuonoa minäkin suosittelen! Allergiasuihkeet ja kortisonisuihkeet jäi vuosikausia sitten kun aloin kannuttaa. Ja kannutan lähes päivittäin, nuhaisena useammankin kerran päivässä. Jos tosi tukkoinen olo, niin tilapäiskäyttöön sopii Duact, kuten MYRKKYkin neuvoi, mutta sitä saa vain reseptillä.

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Niin ja tosiaankin Duactista mä oon saanu helpotusta tukkoisuuteen mutta sitäkään ei saa pitkään syödä.

Siis mikis ei saa? Ei todellakaan kerrottu mullekaan, et sillä voi saada munuaiset sököksi!!!!
http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/kokkeli.html

Yhteistyössä