Miksi ei hienossa ravintolassa saisi juoda maitoa?:O Sehän kuuluu suomalaiseen ruokapöytään.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöyristynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pöyristynyt

Vieras
Olimme tuossa porukalla ystävien ja heidän perheidensä kanssa syömässä vähän paremmassa ravintolassa. Syötiin pitkän kaavan mukaan ja suurin osa tilasi viiniä ja vissyä, tai tavallista vettä ruuan kanssa.
Minusta viini maistuu pahalta ja vielä pahemmalta ruuan kanssa:X Ei mene pihvi alas mitenkään päin jos se pitää viinillä huuhtoa, yök. Olen tottunut juomaan ruokajuomaksi rasvatonta maitoa, samoin lapseni. Ei tullut siis mieleenkään, että tekisin jotain väärin jos sitä myös ravintolassa tilaan.
Miestäni selvästi hävetti, vaikka tietää, että en pidä alkoholista ruuan kanssa. Ehdotti, että ottaisin kivennäisvettä tai tavallista vettä. No nehän ei maistu yhtään miltään ja vissyn hiiliphapot ei myöskään toimi minusta aterialla. Mies melkeinpä "kielsi" tilaamasta maitoa ja samoin lapsellekin olisi tilannut jotain muuta kuin maitoa, koska muidenkaan lapset eivät juoneet maitoa. Myös alkumaljat ja jälkkäriviinit jäi minulta väliin.

Sanokaa onko tuo nyt oikeasti niin helvetin iso juttu, jos haluaa juoda ravintolassa sitä, mikä parhaiten maistuu? Ihan naurettavaa hienostelu pelleilyä minusta yrittää väkisin viiniä ottaa jos ei tykkää. Ja eikös maito nyt ole perinteinen suomalainen ruokajuoma, joten miksi sitä yhtäkkiä pitäisi hävetä?

Sitäpaitsi mies juo itsekin maitoa kotona, joten sikäli pidän myös aika tekopyhänä. Mulla oikeesti meinasi mennä hermo mieheen.

• Tykkää
Reactions: Rockwood ja Akaatti
Tästä aiheesta on keskusteltu jo niin monta kertaa aikaisemminkin.

Katsos, samalla tavalla kun yleensä vähän pukeudutaan fiinimmin kun mennään hienoon ravintolaan, niin myöskin se maito ei kuulu hienossa ravintolassa ruokajuomaksi.

Mutta tämänhän sinä jo tiesitkin.

No minusta se on aika hassua että juodaan ravintolassa maitoa. Lapsille sen suon mutta aikuisille en.. Mun mies jo kotona maitoa ruuna kanssa mutta ravintolassa vettä/olutta/viiniä.

En huomauttaisi asiasta missään tapauksessa.

Mutta mielessäni pitäisin asiaa samantyyppisenä käytösmokana kuin verkkareissa vihkiäisiin lähtemistä. Samalla laillahan sen voisi motivoida "Miksi ihmeessä en saisi olla verkkareisssa vihkiäisissä, koska olen niihin tottunut ja ne tuntuvat mielestäni mukavammille kuin mekko tai siisti housuasu?!"

[QUOTE="vieras";27765994]No en mä ymmärrä miksi ei voi juoda vettä jos ei viini maistu[/QUOTE]

No mä en taas ymmärrä miks ei voi juoda maitoa jos viini ei maistu? Miksi vesi on parempi?? Molemmat alkoholittomia juomia, mitä eroa?

• Tykkää
Reactions: Akaatti

Mutta mielessäni pitäisin asiaa samantyyppisenä käytösmokana kuin verkkareissa vihkiäisiin lähtemistä. Samalla laillahan sen voisi motivoida "Miksi ihmeessä en saisi olla verkkareisssa vihkiäisissä, koska olen niihin tottunut ja ne tuntuvat mielestäni mukavammille kuin mekko tai siisti housuasu?!"

Olen ollut kerran väitöstilaisuudessa, jossa katsomossa pariskunta oli oranssit verkka-asut päällä. Kyllä pisti silmään, muut olivat pukeutuneet asiallisesti.

En kyllä kehtaisi ikipäivänä tilata maitoa ravintolassa. Ja häpeäisin kyllä silmät päästäni, jos joku aikuinen perheenjäseneni niin tekisi ja sanoisi vielä, että "viini maistuu pahalta".

Mut miten se maito eroaa siitä yhtälailla alkoholittomasta vedestä? Vesihän nyt on niin arkinen juoma kuin olla voi. Maito taas löytyy monestakin esim. häämenusta.

• Tykkää
Reactions: Akaatti
Olisi paljon helpompaa jos ihmisten ei tarvitsisi "häpeillä" ja miettiä "voiko näin nyt tehdä". Eri asia jos likasilla tai rikkinäisillä vaatteilla, ulkovaatteilla (esim tuulipuku), hiukset rasvasina, haisevana tms. menisi hienoon ravintolaan, mutta että maito, joka ei ole millään tavalla likaista, on kiellettyä "hienoissa" paikoissa.

"juntti" sana on yksi rumimmista sanoista mitä olen kuullut ja vaikka rasistiselta kuulostaakin, niin kuuluu yleensä romanikulttuurin sanavarastoon. Heillä kun on niin "järkevät" säännöt elämässä muutenkin. Onneksi en ole romani.

No, onneksi voi itse päättää minne menee. En kyllä muutenkaan juo maitoa kauheesti, otan mieluummin vettä. Punaviiniä en saa alas, valkoviini menee, mutta mieluummin juon vettä ruoan kanssa.

[QUOTE="vieras";27766041]Olen ollut kerran väitöstilaisuudessa, jossa katsomossa pariskunta oli oranssit verkka-asut päällä. Kyllä pisti silmään, muut olivat pukeutuneet asiallisesti.[/QUOTE]

Mutta aloittajan tavoin varmaan ajattelivat että:

"Miksi ihmeessä en saa pitää verkka-asua, kun olen siihen tottunut ja siitä pidän?"

ja

"Sanokaa onko tuo nyt oikeasti niin helvetin iso juttu, jos haluaa pitää karonkassa sitä asua , missä parhaiten viihtyy? Ihan naurettavaa hienostelu pelleilyä minusta yrittää väkisin pukeutua paremmin jos ei tykkää. Ja ne oli sentään puhtaat verkkarit, joten miksi nitä yhtäkkiä pitäisi hävetä?

Sitäpaitsi mies pitää itsekin kotona verkkareita, joten sikäli pidän myös aika tekopyhänä. Mulla oikeesti meinasi mennä hermo mieheen. "

:D

Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt;27766060:
Vähän parempi ravintola, fine dining tyyppinen, ei mikään ketju.

Eikä mikään etninen, vaikka Farangin tyyppinen? Kyllä se minullakin silmään pistäisi, jos aikuinen juo hienommassa ravintolassa maitoa ruoan kanssa, mutta eihän sitä kieltää voi, ainakaan kukaan toinen asiakas. Etkö siis lopulta tilannut maitoa?

Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt;27766049:
Mut miten se maito eroaa siitä yhtälailla alkoholittomasta vedestä? Vesihän nyt on niin arkinen juoma kuin olla voi. Maito taas löytyy monestakin esim. häämenusta.

Vesi on neutraali perusjuoma, joka ei muuta ruoan makua. Sitä voi juoda milloin ja missä tilanteessa tahansa.
Viini taas parhaimmillaan korostaa ruoan makua ja tekee siitä entistä paremman.

Maito... No, se nyt vaan ei ole mikään pihvin tai hienon aterian kaveri. Eikä kyllä todellakaan myöskään osa hienostunutta häämenua, jos vieraat ovat yli 10-vuotiaita.

Yhteistyössä