Miksi ei pelkosektiota?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Katja83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Katja83

Vieras
Te jotka ette ole saaneet pelkosektiota, niin mitä perusteita lääkäri on antanut teille, kun on pelkosektion teiltä evännyt?
Kuinka monta kertaa olette käyneet pelkopolilla keskustelemassa ja miten teihin on suhtauduttu? Oletteko itse mielestänne tehneet kaikkenne, jotta olisitte sektion saaneet?

Itse olen nyt toisella kolmanneksella ja pelko siitä, etten sektiota saa alkaa haittaamaan normaalia elämääni... Tammikuussa on ensimmäinen pelkopoli käynti ja alkaa nyt jo tuntumaan henkisesti niin vaikealta.

Asiallisia kommentteja kiitos.

Jos olet menossa Nastenklinikalle tai Kätilöopistolle, saat sektion varmasti. Siellä ketään ei pakoteta synnyttämään. Voit luottaa siihen 100%. Toki kannattaa keskustella josko pelon voisi voittaa. Minä en voittanut, mutta kova oli yritys. Ensimmäisessä pelkokeskustelussa jo sanottiin, että ei pakoteta synnyttämään ja se oli todella hyvä asia, koska sen jälkeen pelkäämisen sijaan vapautui energiaa pelon kanssa kamppailuun. Hävisin sen, mutta hyvä että oli mahdollisuus edes yrittää.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.11.2006 klo 15:29 Katja83 kirjoitti:
Kyllä tämä on ensimmäinen raskauteni. Miksi kysyt?
Silloin on ilmeisesti vaikeampi saada pelkosektiota... tiedän sen...

Juuri tuon takia kysyin. Silloin on vaikeapi saada ja täällä nyt sitten kysyt neuvoja miten valittaa ja pelätä oikein jotta sen saisit. :/

En kysy sen takia, vaan haluan kuulla kokemuksia millä perusteella se on evätty esim. ensimmäinen synnytys, helppo raskaus (ei riskiä), ylipaino, äidin helpot synnytykset, oman tahdon puute jne.

Itse tiedän hyvin kuinka todellista ja aitoa oma pelkoni on. Lähinnä lähdin asiasta kysymään, koska a)pelkään etten pelkosektiota saa, b)mietin sitä kuinka kamala taistelu edessä häämöttää ja c)mietin millä perusteella se yleensä evätään (ja onko itselläni kyseistä perustetta).

Valitettavasti en ole pääkaupunkiseudulta, joten aiemmin mainituista sairaaloista ei minulle apua ole :\|

itse en saanut pelkosektiota...vaikka pelolleni oli mielestäni "hyvät perusteet"...ja lapseni oli arvioitu yli 4 kiloiseksi ja olen itse todella pieni.syitä oli monia,mutta suurin niistä kuolemanpelko.sain viimeisellä pelkosektiokäynnillä "luvan" käynnistykseen..pakkohan siihen oli suostua,kun vauva silloin jo niin iso ja halusin vaan,että kaikki olisi pian ohi!!!pelkoani ei mielestäni hoidettu oikealla tavalla,joka varmasti olisi auttanut synnytykseen lähtiessä :'(

äippä: Todella surullista. Tuota juuri itsekin pelkään. Eikö lääkäri sitten sanonut mitään syytä miksi ei näe syytä suostua pelkosektioon? Lääkäri vaan sanoi ei ja piste. Ei selityksiä?
Olisi kuvitellut, että varsinkin kun on iso lapsi tulossa, niin lääkäri ymmärtäisi syyt pelkosektion takana.

mä pelkäsin synnytystä,koska mun ystävä kuoli synnytyksessä..tai sen aiheuttamiin komplikaatioihin...ja sit mun äiti ei ole voinu synnyttää normaalisti ku liian ahdas lantio ni se vaan pelotti ihan sairaalloisella tavalla!!!lääkäri vaan totes et kyllä se sieltä mahtuu ja leikkauksessa on riskinsä(kyllähän mä nyt sen tiesin)!!!ei auttanut vaikka itsehillintä petti siellä useasti..itku,kiukku jne.halusin vaan et saisin pian mun kauan haluamani pienokaiseni turvallisesti syliin...!!nyt en enää lähtis tohon käynnistysjuttuun kyl ihan heti...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.11.2006 klo 15:29 Katja83 kirjoitti:
Kyllä tämä on ensimmäinen raskauteni. Miksi kysyt?
Silloin on ilmeisesti vaikeampi saada pelkosektiota... tiedän sen...
KYSissä saa myös "helposti" vaikka on ensikertalainen. Helpolla tarkoitan sitä, ettei tarvitse tarpeettomasti alkaa asiasta "tappelemaan" mutta toki täytyy olla pelko olemassa.

Yhteistyössä