Miksi en laihdu yhtään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sippe"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sippe"

Vieras
Olen ollut vajaa kaks viikkoa ns. laihiksella. Olen jättänyt pullat ja karkit pois. Enimmäkseen syön salaattia, vihanneksia, kanaa, kalaa, hedelmiä.. Liikun paljon. Mikä oikein mättää etten yhtään laihdu. Syön päivässä esim. aamulla kaks täysjyvä paahtoleipää, lasin tuoremehua, kupin kahvia maidolla, lounas kanasalaattia, välipala, rasvatonta rahkaa ja hedelmä, päivällinen salaattia+kananmuna, välipala, hedelmä ja illalla pari ruisleipää ja paljon vettä päivän aikana. Mitä pitäisi muuttaa??

[QUOTE="sippe";22892479]Olen ollut vajaa kaks viikkoa ns. laihiksella. Olen jättänyt pullat ja karkit pois. Enimmäkseen syön salaattia, vihanneksia, kanaa, kalaa, hedelmiä.. Liikun paljon. Mikä oikein mättää etten yhtään laihdu. Syön päivässä esim. aamulla kaks täysjyvä paahtoleipää, lasin tuoremehua, kupin kahvia maidolla, lounas kanasalaattia, välipala, rasvatonta rahkaa ja hedelmä, päivällinen salaattia+kananmuna, välipala, hedelmä ja illalla pari ruisleipää ja paljon vettä päivän aikana. Mitä pitäisi muuttaa??[/QUOTE]

Jos ei paino putoa, on syy hyvin yksinkertainen. Syöt liikaa. Eli pienennä annoksia. Tarkoittaako kanasalaatti kohtuullista annosta vai maha repee -annosta? Majoneesilla vai ilman? Pari ruisleipää kahta puolikasta vai neljää, jos puhutaan reissumiehestä tms? Söisin kyllä jotain lämmintäkin päivässä, etenkin näin talvella itseä alkaa kylmätä, vaikka energiaa saakin riittävästi.

aloita käyttämään kalorilaskuria, eli siis kalorilaskuri.fi se ei maksa liikoja ja parin viikon käyttämisen jälkeen tiedät jo itsekkin miten paljon voit syödä. aluksi voi tuntua hankalalta, mutta kyllä se siitä.

[QUOTE="Kika";22892545]Paljonko painat? Jos olet jo valmiiksi hoikka, keho saattaa kovin pitää kiinni niistä kiloista.[/QUOTE]

Olen 170cm pitkä ja painan 59kg. Haluaisin muutaman kilon pos. En todella syö isoja annoksia ja syön myös lämpimiäkin ruokia esim. kana on lämmintä. Liikun useamman kerran viikossa ja työ on sellaista et tulee liikuttua paljon.

ensin sun pitää laskea paljonko kaloreita tarvitset. siihen miten paljon tarvitset vaikuttaa mm. työ ja se miten paljon liikut ja pituus yms. sen jälkeen laitat paperille ylös kaiken minkä syöt ja lasket paljonko siitä tulee kaloreita. kun saat kaloreita sen verran kuin tarvii ja jätät ylimääräiset pois alkaa paino tippua

[QUOTE="sipu";22892606]Olen 170cm pitkä ja painan 59kg. Haluaisin muutaman kilon pos. En todella syö isoja annoksia ja syön myös lämpimiäkin ruokia esim. kana on lämmintä. Liikun useamman kerran viikossa ja työ on sellaista et tulee liikuttua paljon.[/QUOTE]

Paino ei pysy yllä pyhällä hengellä! Jos ei paino tipu niin syöt liikaa. Niin simppeliä se on. Ihan sama, mitä kukkahattutantat puhuvat säästöliekeistä sun muusta. Paino tippuu, jos ei syö.

Koska olet noinkin normipainoinen, suosittelisin, että syöt reilusti proteiinia, jotta et laihtuisi lihaksista. Tähän päälle reilusti lihaskuntoharjoitteita ja aerobista liikuntaa. Jälkimmäistä saat töissä ja lisäksi vielä juoksua tms lenkkeilyä. Liikunta ei juuri laihduta kaloreita kuluttamalla, mutta ylläpitää aineenvaihduntaa ja lihasmassaa. Ellei sitten vedä tosissaan hikijumppaa tai muuta aktiiviurheilua, sitten on liikunnastakin sellaista hyötyä. Parempi vielä, jos unohdat varsinaisen laihdutuksen kokonaan, syöt vähintään mitä kulutat ja alat tehdä lihaskuntoilua. Tällöin voit kasvattaa lihasmassaa ja kropan olemus kiinteytyy, vaikka kiloja ei lähtisikään. Rasva palaa ;) Huomaa, että laihduttaessa lihasmassa ei kasva, sitä kuluu vääjäämättä! Liikunnalla estätä sen, ettei sinusta tule laihaa läskiä. Eli hoikkaa lihaksetonta riippakeppiä.

Jos et halua nähdä nälkää, karppaa. laihdut ja kiinteydyt ja hyvä olo pysyy. Karppauksella et voi laihtua liikaa vaan just sen verran kuin elimistölle on sopivaa, mutta silti kiinteytyy.

Yhteistyössä