Miksi en tule raskaaksi? :(

  • Viestiketjun aloittaja Sinikello1
  • Ensimmäinen viesti
Sinikello1
Hei, kirjoittelen tänne siksi, jos jollakin olisi vastaavaa kokemusta...

Eli yritämme toista lasta, nyt on jo menossa yrityskierto 9... Ekan saimme n. vuoden yrityksen jälkeen Clomien jälkeen kuitenkin ns. luomukierrosta...

No nyt yritimme 7 kk ja sitten kävin gynellä, joka määräsi Teroluteja, joita olen nyt 2 kiertoa syönnyt kierron pituuden tasaamiseksi. Minulla oli aika lyhyitä kiertoja, 23-24 pv. Aamulämpöjä mittailin viimeisimmän kierron ja hienosti tuli sellaiset käyrät "mitä pitääkin" tulla. Olen kyllä limoista bongannut oviksen, joten ilmeisesti kuitenkin ovuloin.

Mutta missä vika kun en raskaudu? Olemme heilutelleet peittoja joka toinen päivä jne. ovulaation aikaan, jo kp8 tai vasta kp 12 vähän vaihdellen mutta niin vaan aina menkat alkavat.

Tää on niiiin masentavaa kun kierto toisensa jälkeen aina pettyy eikä selvää syytä löydy. Stressi? No jos sitä ei vielä ole, niin tästähän kohta tulee. Tiedän, että pitäisi olla ajattelematta tätä asiaa, mutta helpommin sanottu.....
 
Sannulikka
Me ollaan miehen kanssa kans yritetty lasta nyt 10kk, ja ei kuulu eikä näy, aina vaan menkat alkaa.. mulla on ennestään jo 3 vuotias, mutta mies on kuitenkin eri kuin esikoisen isä, että en tiedä olisiko hänen siittiöt sitten jotenkin hitaita tjt, hän polttaa tupakkaa että saattaa olla että sekin olisi syynä sperman huonoon laatuun.. nyt on ilmeisesti ovulaatio käynnissä, ja odottelen että mies tulee töistä kotiin, jos vaikka onnistais jo vihdoinkin..

me ei olla käyty vielä lääkärillä juttelemassa, mutta kai sekin kohta on sit koettava jos ei pikkusta kuulu.

Jaksamista sinulle. :)
 
simpsa
Täälläkin ollaan vastaavassa tilanteessa. Esikoista yritetty jo noin n. 10kk. Kierrot ovat venyneet ilmeisesti työstresistä johtuen ja varmasti vaikuttaa myös se, että lapsosta ei kuulu. Surettaa joka kerta. Peittojen heilutuskin on alkanut tulla pakkopullaksi ja erityisesti miestä ei enää huvita aina heilutella juuri silloin kun ovis olisi. Eihän se tietysti kivaa ole kellon mukaan pupuilla, mutta ei sitä lasta ainakaan saa alulle, jos ei edes suurinpiirtein oikeaan aikaan yritä. Kinkkistä on ja ilo on vähän kadonnut koko puuhasta...
 
Sama täällä
Melkein vuosi yritystä takana...Eikä kuulu eikä näy lasta. Masentavaa, todellakin.
Meillä on yritetty ajoittaa petipuuhat juuri siihen oviksen aikaan ja silloin peitto viuhuukin, mutta ei...
Nyt juuri päätimme, että yritetään seuraavasta kierrosta sitä joka toisen päivän metodia - jotenkaan en vaan haluaisi sitä "pakko-pulla" fiilistä päälle. Se se vasta stressaakin...
Mutta on tämä hankalaa.

Jaksamista kaikille.
 
Aina ei onnaa
Me yritettiin yli vuosi ja ei tullut vauvaa. Simpat tutkittiin, ne ok. Itellä edellisestä suhteesta lapsi, joka sai alkunsa todella "helposti". Aina ei näköjään kuitenkaan "tosta vaan" onnistu ja oli niin stressaavaa aikaa toi yrittäminen, että saa kyllä jäädä. Ku ei tuu, nii ei tuu. Hoidot NIIN kalliita, et ei todellakaan lähdetä niihin. Ajat oli kyllä jo varattuna, mut peruttiin viime hetkellä. Päätettiin, että pakolla ei ruveta kakaraa väsäämään, kun yksi terve jo kuitenkin on. -Ja se yrittäminen muuten meni ihan pelkäksi pakkopullaksi jo alkumetreillä. Nyt on ihanaa, kun ei oo minkäännäköstä painetta, et täytyy just niinä ja niinä päivinä hoitaa hommat, et saadaan taas parin viikon päästä itkeä ku menkat alkaa. (Nyt siis taas ehkäisy meillä)
Tää oli mun kokemus, näin lyhyesti. Tsemiä muille.
 
kotikonsteja muilta
Hyvin monet ovat aloittaneet vähähiilihydraattisen ja lisäaineettoman ruokavalion - tosin monesti ihan eri syistä - mutta jonkun kuukauden päästä iloisesti yllättyneet ja tulleet raskaaksi. Olen mahdottoman iloinen niistä tapauksista ja toivon todella, että useampikin voisi olla:
http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/patologi.html
 
Sinikello12
jostain syystä en päässyt tuolla omalla nimimerkilläni tänne, joten melkein samalla sitten...

Kiitos viesteistä. Jotenkin lohdullista huomata, että on muitakin, joilla vastaavia ongelmia. Meillä ei tilanne ole edennyt, plussaa ei ole kuulunut eikä näkynyt. Nyt yrityskierto 11. Käytössä Clomifen, eka kierto oli annostuksella 0,5 tabua, nyt 1 tabu. Lapsettomuustutkimuksiin ei gyne vielä lähettänyt, täytyy ensin syödä Clomeja puoli vuotta niin sitten. Olisin jo halunnut, alkaa nimittäin jo ikäkin painaa päälle, olen 35 vuotta.

Stressin puolelle menee ja täytyy sanoa että kyllä tämä masentaa kuukaudesta toiseen, kun sitä niin toivoo ja sitten pettyy...
 
Mitä jos?
Kun asiasta oikein stressaa niin naisen elimistö itseasiassa erittää hormonia joka estää raskaaksi tulon. Siksi monet adoptoineet parit saavat lapsen kun yritys on loppunut ja stressi vähentynyt. Samoin taisi sinulle käydä ekan kohdalla kun hoidot hiukan hellittivät painetta.
Suurimmalle osalle ihmisistä tuo ovulaatioiden bongailu ja aamulämpöjen mittailu on aivan turhaa ja tekee luonnollisesta asiasta turhan tieteellisen ja stressaavan. Mitä jos koittaisit rentoutua ja unohtaa kaikki mittarit ja kiertojen miettimiset? (Helpommin sanottu kuin tehty tietenkin.) Olet kuitenkin luonnollisesta kierrosta tullut raskaaksi joten mitään syytä hedelmättömyyteen ei ole. Yritä tehdä seksistä taas luonnollinen tapa johon ei kuulu raskauden mahdollisuuden ajatteleminen. Tee siitä jotain mitä teette nautinnon, ei lapsen takia. Ja yritä rentoutua.
 
Sinikello12
Tiedän oikein hyvin tuon, että tosiaan naisen elimistö voi tuottaa hormoonia, joka estää raskautumisen... tiedän että todellakin pitäisi rentoutua eikä stressata asiasta ja se tosiaan on helpommin sanottu kuin tehty :) Mutta yritetään toki ja en noita aamulämpöjä enää mittaile, jospa tämä tästä!
 
siipi maassa
Oli niin osuva otsikko, että tulenpa minäkin mutisemaan tänne hetkeksi.

Tällä hetkellä vaan masentaa aivan tajuttomasti kun tuttava ilmoitti meilillä tulleensa raskaaksi yhdestä ainoosta kerrasta. En ole vielä edes kyennyt onnittelemaan, ei siksi ettenkö voisi olla iloinen hänen puolestaan, vaan koska olen todella surullinen itseni puolesta. Meilin jälkeen käperryin vain peiton alle ja itkin itseni uneen..

Meillä yritystä takana vuoden alusta ja kaikkea kokeiltu, stressaamattomuuttakin jopa kevättalvella. Ja kun ei plussaa tullut, tuli paineet..
Kierrot on pitkiä eikä ovistakaan enää löydy. Olen niin pettynyt omaan kehooni, ettei tosikaan.

"Myydään tai vaihdetaan kovassa käytössä ollut kroppa, josta on vaihdelaatikko sökönä. Muuten kunnossa."
 
salaisuus
Täälläkin ollaan vastaavassa tilanteessa. Esikoista yritetty jo noin n. 10kk. Kierrot ovat venyneet ilmeisesti työstresistä johtuen ja varmasti vaikuttaa myös se, että lapsosta ei kuulu. Surettaa joka kerta. Peittojen heilutuskin on alkanut tulla pakkopullaksi ja erityisesti miestä ei enää huvita aina heilutella juuri silloin kun ovis olisi. Eihän se tietysti kivaa ole kellon mukaan pupuilla, mutta ei sitä lasta ainakaan saa alulle, jos ei edes suurinpiirtein oikeaan aikaan yritä. Kinkkistä on ja ilo on vähän kadonnut koko puuhasta...



Hei!
olen yrittäny esikoislastani noin vuoden.. ja vuosi ei ole ollut mitenkään helppo. Viimekesänä sain tietää olevani raskaana joka päättyi keskenmenoon uudelleen sain kuulla tammikuussa olevani raskaana no siinä sitä sitten oltiin onnen kukkuloilla kun huomasin vatsakipuja menin lääkäriin ja pakottamalla lääkärin laittamaan ultraääneen huomattiin sen olevan kohdun ulkopuolinen raskaus. No nyt ootetaan josko nyt onnistuis mut kyllä sitä on joutunut pettymään usein..
mutta voimia kaikille !!!
 
Viimeksi muokattu:
ilona
Täälläkin ollaan vastaavassa tilanteessa. Esikoista yritetty jo noin n. 10kk. Kierrot ovat venyneet ilmeisesti työstresistä johtuen ja varmasti vaikuttaa myös se, että lapsosta ei kuulu. Surettaa joka kerta. Peittojen heilutuskin on alkanut tulla pakkopullaksi ja erityisesti miestä ei enää huvita aina heilutella juuri silloin kun ovis olisi. Eihän se tietysti kivaa ole kellon mukaan pupuilla, mutta ei sitä lasta ainakaan saa alulle, jos ei edes suurinpiirtein oikeaan aikaan yritä. Kinkkistä on ja ilo on vähän kadonnut koko puuhasta...
Meilläkin sama juttu. Ollaan molemmat alle 25v, terveitä, normaalipainoisia emmekä tupakoi emmekä juuri käytä alkoholia. Lopetin e-pillerit melkein 2 vuotta sitten ja siitä asti olemme jokaisessa kierrossa yrittäneet, mutta ei vaan tartu. Minut on ultrattu ja kaikki ok, miehen sperma ok, ja ovulaation olen testannut jokaisesta kierrosta. Kuukautiset vaan tulevat aina uudestaan ja uestaan. Tämä on todella raskasta henkisesti, ja asiaa ei helpota yhtään se, että sukulaiset ja ystävät utelevat jatkuvasti perheenlisäyssuunnitelmista.

Yritys jatkuu kuitenkin edelleen, vaikka itku tulee joka kerta. Voimia kaikille jotka ovat samassa tilanteessa!
 
Viimeksi muokattu:
Mea83
Sinikello1, jos olet 35-vuotias ja kierto lyhentynyt ilman hormoneita pituuteen 23-24, niin ikävä totuus taitaa olla se, että ikä tuli vastaan :( Vaihdevuosien eka oire kun yleensä on tuo kierron lyheneminen.
 
hoitsu vaan
Sinikello1, jos olet 35-vuotias ja kierto lyhentynyt ilman hormoneita pituuteen 23-24, niin ikävä totuus taitaa olla se, että ikä tuli vastaan :( Vaihdevuosien eka oire kun yleensä on tuo kierron lyheneminen.

Suomalaisen naisen vaihdevuodet alkavat keskimäärin 51-vuotiaana mutta eivät yhtäkkiä ja yllättäen. Varautumisaikaa on kymmenkunta vuotta, sillä ensioireet ilmaantuvat yleensä noin nelikymppisenä.

Kolmevitosena aika harvalla alkaa vaihdevuosien ensioireetkaan. Kuukautiskierron muutokset voivat johtua lukuisista asioista. Vaihdevuosien alkamisikä on ylipäätään siirtynyt hiukan myöhemmäksi, toki yksilöllinen vaihtelu on mahdollista. Mutta 35 on yleensä ikänä vielä "oikein hedelmällinen".

Toiset kokeilee tavallisten lapsettomuushoitojen lisäksi esim. asiantuntevaa akupunktiota ja muita rentoutumisen menetelmiä.

Joka tapauksessa, mahdollisia syitä siihen, ettei tärppää on lukuisia.
 
Viimeksi muokattu:
Mea83
Juu, toki kierron lyhenemiselle on muitakin syitä. Luin itsekin kommenttini, ja melkoisen ehdottomalta kuulosti vastoin tarkoitusta. Kuitenkin useimmilla naisilla kierto lyhenee ennen menopaussia viitisenkin vuotta taikka yli. Ja tämä nimenomaan on merkki hedelmällisyyden sammumisesta ja siirtymisestä menopaussiin. Ja kun kierto on alle 24 päivää, usein kyse on anovulatorisista kierroista.


Suomalaisen naisen vaihdevuodet alkavat keskimäärin 51-vuotiaana mutta eivät yhtäkkiä ja yllättäen. Varautumisaikaa on kymmenkunta vuotta, sillä ensioireet ilmaantuvat yleensä noin nelikymppisenä.

Kolmevitosena aika harvalla alkaa vaihdevuosien ensioireetkaan. Kuukautiskierron muutokset voivat johtua lukuisista asioista. Vaihdevuosien alkamisikä on ylipäätään siirtynyt hiukan myöhemmäksi, toki yksilöllinen vaihtelu on mahdollista. Mutta 35 on yleensä ikänä vielä "oikein hedelmällinen".

Toiset kokeilee tavallisten lapsettomuushoitojen lisäksi esim. asiantuntevaa akupunktiota ja muita rentoutumisen menetelmiä.

Joka tapauksessa, mahdollisia syitä siihen, ettei tärppää on lukuisia.
 
Viimeksi muokattu:
hoitsu vaan
Juu, toki kierron lyhenemiselle on muitakin syitä. Luin itsekin kommenttini, ja melkoisen ehdottomalta kuulosti vastoin tarkoitusta. Kuitenkin useimmilla naisilla kierto lyhenee ennen menopaussia viitisenkin vuotta taikka yli. Ja tämä nimenomaan on merkki hedelmällisyyden sammumisesta ja siirtymisestä menopaussiin. Ja kun kierto on alle 24 päivää, usein kyse on anovulatorisista kierroista.

Kyllä juu, totta tuokin, tosin keskimäärin ne vaihdevuosista johtuvat ensioireet, kuten kierron lyheneminen, alkaa siinä nelikymppisenä. Anovulatorinen kierto voi johtua muustakin kuin vaihdevuosista, vaikkapa munarakkuloiden kypsymishäiriöistä. En kyllä millään lätkäisisi tuota vaihdevuosikorttia kyllä tähän pinoon. 35 vuotta ei ole lainkaan epätyypillinen (edes->) ensisynnyttäjän ikä nykyään.

-- - joka tapauksessa, vaikka ap ei ole vielä vuottakaan yrittänyt, ehkä kolmevitosena kannattaa kuitenkin mahdollisiin tutkimuksiin ja hoitoihin hakeutua nuorempia yrittäjiä aiemmin. tsemppiä ja iloa ap:lle matkaan, voihan olla että on jo onnistanutkin.
 
Viimeksi muokattu:
PetynköTaas
Hei Teille kaikille jotka yritätte lasta :)

Olen nuori nainen joka haaveilee puolisonsa kanssa raskaudesta. Jätin ehkäisyn pois n.2.5 vuotta sitten ja siitä lähtien yrittänyt lasta. Olemme kokeilleet kaikki mahdolliset koti-konstit mm.seuranneet ovulaatiota ja vaihdelleet eri yhdyntä tiheyksiä. Kuukautiseni ovat säännölliset. Saimme lähetteen lapsettomuusklinikalle mutta peruimme ajan kun tulinkin raskaaksi. Raskaus kesti kuukauden ajan ja siinä ajassa kerkisimme tietenkin hihkua onnesta ja miettiä tulevaisuuden uudelleen. Se kokemus oli hienointa elämässämme. Mutta toisin kuitenkin kävi, raskaus meni kesken. Kohtu tyhjeni itsekseen kokonaan, onneksi ei tarvinnut kaavintaa. Keskenmenosta tulee nyt puolisen vuotta ja olemme selvinneet siitä olosuhteisiin nähden kuitenkin hyvin. Tottakai se on joka päivä mielessä, varsinkin kun raskaus alkaisi olla loppu suoralla lähi kuukausina. Aloimme heti yrittämään uutta raskautta, mutta tulosta ei tule. En tiedä mitä pitäisi tehdä? Olisiko hyvä käydä tutkimuksissa jotta selviäisi miksi raskaaksi tulo on niin vaikeaa? Mistä minun tulisi aloittaa?
 
Mea83
^ Jos lähete oli jo olemassa, voisit soittaa suoraan lapsettomusklinikalle ja kertoa mikä tilanne teillä on. Saattaa olla, että saisitte suoraan ajan sinne. Jos ei, niin sitten täytynee hakea lähete uudestaan tk:sta. Varmaankin sulle on siellä jo peruslabrat yms tehty?

Varmasti tosi rankka tilanne, mutta yritä löytää se hopeareunus: ainakin on mahdollista raskautua, ja vieläpä luonnollisesti. Se on jo hyvä alku!
 
nickki
Samat ongelmat on täälläkin. Ikää 30+ ja vuosi yritystä takana, eikä tärppää. Meilläpäin terveydenhuoltokin on ihan peestä, eikä terveyskeskuksessa edes ole yhtään suomeapuhuvaa naislääkäriä, tosin eipä sieltä muutenkaan pysty toivomaan kenelle joutuu.

Jostain pitäisi varmaan apua käydä kysymässä mutta mistä? Terveyskeskuksiin on kuukausien jonot enkä pysty niitä aikoja epävarmojen työaikojenkaan takia ottamaan, kun ei osaa sanoa onko kuukausien päästä työpäivä vai ei :/
 
turhautunut
kymmenen vuotta sitten (24v)aloitettiin yrittäminen, neljä keskenmenoa,joista yksi tm, kaksi spontaania, yksi kaavinta vkolla 12. Ensimmäiset kuusi vuoteet ei edes yhtä tärppiä, vaikka hoidoissa oltiin kolme vuotta. Tää syö niin päätä. Syytä ei muka löydetä.... verikokeet otettu ja simpat tutkittu. . En halua lannistaa teitä,jotka yritätte saada vauvaa, mutta menkää nyt hyvät ihmiset tutkimuksiin, että näihin asioihin erikoistuneet lääkärit pystyy sanomaan onko jotain tehtävissä. Älkää vain murehtiko asiaa,vaan tehkää sen eteen töitä. En toivoisi muille tätä sama kohtaloa.
 
nuorinainen
Hei,

itsekin ajattelin tänne palstalle kirjoitella, kun ketju kuvaa tilannettani hyvin :/ Eli olen nuori nainen 20v ja olemme jo mieheni kanssa toivoneet/yrittäneet lasta jo noin vuoden ajan... Ehkäisyn jätin pois jo melkein 2 vuotta sitten.. Minut ja mieheni on tutkittu, minulla kaikki näytti olevan hyvin, ovuloin ja suht säännöllinen kierto... mutta miehellä ei kaikki spermassa ollutkaan kunnossa.. Saatiin aika tyly vastaus, vain 2% normaalisiittiöitä ja loput epämuodostuneita :( siinä varmaan syy miksi en ole tullut... Petipuuhat aina ajoitettu ovikseen, mutta joka ikinen kerta ne menkat alkaa ja sit ollaankin jo ihan mieli maassa :( koskaan en siis ole plussaa testiin saanut! Kummaa tässä kuitenkin on se, että jo edellisessä suhteessa yritettiin silloisen mieheni kanssa tulla raskaaksi, silloisella miehellä oli siis sperma ok, mutta en tullut hänenkään kanssa raskaaksi... menee kyllä vaikeeksi ja hoidotkin ovat niin kalliita että ei vois edes harkita!! :( on tää niin väärin!! tässä minun tarinani...

Tsemppiä kaikille!
 
ivy
Hei,

itsekin ajattelin tänne palstalle kirjoitella, kun ketju kuvaa tilannettani hyvin :/ Eli olen nuori nainen 20v ja olemme jo mieheni kanssa toivoneet/yrittäneet lasta jo noin vuoden ajan... Ehkäisyn jätin pois jo melkein 2 vuotta sitten.. Minut ja mieheni on tutkittu, minulla kaikki näytti olevan hyvin, ovuloin ja suht säännöllinen kierto... mutta miehellä ei kaikki spermassa ollutkaan kunnossa.. Saatiin aika tyly vastaus, vain 2% normaalisiittiöitä ja loput epämuodostuneita :( siinä varmaan syy miksi en ole tullut... Petipuuhat aina ajoitettu ovikseen, mutta joka ikinen kerta ne menkat alkaa ja sit ollaankin jo ihan mieli maassa :( koskaan en siis ole plussaa testiin saanut! Kummaa tässä kuitenkin on se, että jo edellisessä suhteessa yritettiin silloisen mieheni kanssa tulla raskaaksi, silloisella miehellä oli siis sperma ok, mutta en tullut hänenkään kanssa raskaaksi... menee kyllä vaikeeksi ja hoidotkin ovat niin kalliita että ei vois edes harkita!! :( on tää niin väärin!! tässä minun tarinani...

Tsemppiä kaikille!

Hei kaikille.. Itsekin ajattelin tänne kirjoittaa kun sama tilanne kuin teillä monella muulla :( Olen myös nuori 21v. ehkäisyn jättänyt pois 2,5 vuotta sitten. Gynellä olen käynyt ja clomeja syönyt nyt 3 kiertoa, 4 kierto menossa eikä mitään tulosta :( julkisen kautta olen hoitoihin lähtenyt ja naistenklinikalle lähete laitettu saa nähdä milloin tulee aika.. :( mulla siis s-sprog arvo oli jotain 18,... ja viime kierrossa kävin verikokeissa ja arvo oli noussut 20, mutta edelleen liian alhainen :( normaalisti siis pitäisi olla 25 että kaikki ok. Ja sama tilanne siis sinulla "nuorinainen" hoidot niin kalliita ettei voi harkita :( laittoivat kuitenkin sen lähetteen neuvolasta kun kävin.. samalla tarkoitus myös tutkia mies...mitäköhän nämä julkisen kautta maksavat?.. Olen myös aloittanut homeopatian.. Kaksi kertaa nyt käynyt hoidoissa ja hän sanoi että minulla on vuoto liian lyhyt, nyt siis kahden käynnin jälkeen vuoto on pidentynyt.. en aluksi uskonut että homeopatia auttaa, mutta ehkä sittenkin? Parin päivän päästä nyt käyn taas hoidossa ja saan lääkkeet tuohon hormonin hoitoon kun minulla liian alhainen.. Tsemppiä kaikille! Itsellä ainakin joka kuukausi niin kova pettymys ollut että olen valmis tekemään asian suhteen melkein mitä vaan!
 
Viimeksi muokattu:
hilu
Hei, itselläni on samaa huolenaihetta.
Lopetin pillerit kesäkuun alussa, tulin heti raskaaksi mutta raskaus päättyi keskenmenoon elokuussa. Se oli kamalaa mutta ei siitä enempää. Nyt on melkein 5kk mennyt eikä mitään... tiedän että se on vähän, mutta harmittaa todenteolla lääkärien sanat että keskenmenon jälkeen tulee TODELLA nopeasti yleensä uudestaan. Pskan marjat. Hmnph.
 
----------
Hei, kirjoittelen tänne siksi, jos jollakin olisi vastaavaa kokemusta...

Eli yritämme toista lasta, nyt on jo menossa yrityskierto 9... Ekan saimme n. vuoden yrityksen jälkeen Clomien jälkeen kuitenkin ns. luomukierrosta...

No nyt yritimme 7 kk ja sitten kävin gynellä, joka määräsi Teroluteja, joita olen nyt 2 kiertoa syönnyt kierron pituuden tasaamiseksi. Minulla oli aika lyhyitä kiertoja, 23-24 pv. Aamulämpöjä mittailin viimeisimmän kierron ja hienosti tuli sellaiset käyrät "mitä pitääkin" tulla. Olen kyllä limoista bongannut oviksen, joten ilmeisesti kuitenkin ovuloin.

Mutta missä vika kun en raskaudu? Olemme heilutelleet peittoja joka toinen päivä jne. ovulaation aikaan, jo kp8 tai vasta kp 12 vähän vaihdellen mutta niin vaan aina menkat alkavat.

Tää on niiiin masentavaa kun kierto toisensa jälkeen aina pettyy eikä selvää syytä löydy. Stressi? No jos sitä ei vielä ole, niin tästähän kohta tulee. Tiedän, että pitäisi olla ajattelematta tätä asiaa, mutta helpommin sanottu.....
Ei kai nyt aamulämpöjä enää kukaan mittaa nykyään kun on testit niin pitkälle kehittyneitä? Aamulämpö ei ole luotettava konsti, se kun saattaa olla koholla monista muistakin syistä. Samalla vaivalla teet ovulaatiotestejä kierron päivinä 10-18. Jos ei kuulu ovista niin se voi todella tulla noinkin myöhään. Testaa muuten vielä muutama ylimääräinen tikku ja selvitä, kauanko ovis sinulla kestää: kun opit tietään, koska sinulla ovis tulee niin sinä päivänä tee testi aamulla, illalla ja sitten vielä seuraavan päivän aamuna ja iltana.

Jos ovis ei kestä edes 24 tuntia, siinä on se syy epäsäännöllisen oviksen lisäksi.

Mitä muuten jännität, kun yksi lapsi jo on. Lueskelepa Perhe-palstaa enemmän niin huomaat, että toiset yrittää vuositolkulla tuloksetta.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä