miksi en voi luottaa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häiriintynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

häiriintynyt

Vieras
Minulla on ongelma...uskon että kaikki vika on minun korvien välissä, mutta envoi itselleni mitään.
Ajattelen koko ajan ettei mieheni rakasta minua, vaan haikailee eksänsä perään..Heillä oli viisi vuotta kestävä suhde.itselläni on takana vain huonoja, henkistä väkivaltaa, petollisuutta sisältäviä suhteita.Seurustelin kaksi vuotta narsistin kanssa joka alisti ja käytti minua hyväksi. En vain voi luottaa kehenkään. Miksi aina ajattelen pahinta?
Mieheni vakuuttaa että rakastaa minua. Hän pyyti muuttamaan yhteen ja asumme saman nyt saman katon alla. Silti en pysty häneen luottamaan. Hän erosi puoli vuotta ennen kuin aloimme seurustelemaan. Niin hän ainakin väitti vaikka sainkin tietää, että siitä olikin vain kolme kuukautta. sanoin kuin aloimme vakiintumaan, etten halua olla mikään korvike...voiko entisestä suhteesta toipua noin nopeasti? itselläni kesti yli kaksi vuotta kunnes pystyin aloittamaan uutta suhdetta...
Häiriintynytkö????

Jos miehesi sanoo että rakastaa sinua niin usko häntä!! Miehet ei yleensä turhaan sellaista sano Ja entisestä suhteesta voi kyllä toipua nopeastikin, jos suhde on ollut huono ja päätynyt eroon niin kukapa sellaista enää kaipaa
Jokaisella meillä on mennyt elämä ja siihen on kuulunut vaikka mitä, mutta ne on menneitä
Minulla suhde loppui kuukausi sitten ja olen toipunut siitä jo nyt...aika vain kultaa muistot, ne huonotkin

Ap kertoo seurustelleensa aiemmin narsistin kanssa. Ei ole ihme, jos on sen jälkeen vaikea luottaa toiseen ja hänen tunteisiinsa. Narsistihan panee toisen tunteet ja ajatukset sekaisin omilla ristiriitaisilla viesteillään ja syyllistämällä vielä siitä, miksei häneen luoteta.

Voi olla, että olet häiriintynyt aiemmasta suhteestasi. Älä enää syyllistä itseäsi siitä, ettet voi heti luottaa toiseen. Se on aivan luonnollinen reaktio! Mutta elä silti elämääsi eteenpäin ja katso, mihin nykyinen suhteesi vie. Älä keskity miettimään, onko mies luotettava vaan katso, mitä hän tekee tänään, huomenna, jatkossa? Keskity siihen, mitä te teette yhdessä.

Narsistin kanssa tekemisissä oleminen voi vahingoittaa ihmistä pitkäksi aikaa. Minulla oli yli 3 vuotta kestänyt suhde, jonka toinen osapuoli oli narsisti. Kärsin suhteen aikana mm. unettomuudesta, ahdistuksesta ja epämääräisistä vatsavaivoista, jotka loppuivat heti suhteenkin loppuessa. En edes tajunnut miehen olevan narsisti kuin vasta ihan viimeisten kuukausien aikana. Suhteen päättymisestä on 1,5 vuotta, mutta vieläkään en osaa luottaa enkä halua päästää ketään kovin lähelle sekä ahdistun jos ajatus karkaa tuohon mieheen.

Ehkä tähän pitäisi lähteä hakemaan apua jostain, mutta mistä?

Ja kyllä, tasapainoisesta suhteesta, joka on vain tullut tiensä päähän, voi toipua nopeastikin. Yleensä sellaisessa suhteessa on eletty suhteen loppumisen surutyö jo ennen lopullista päätöstä erota.

Pyri vahvistamaan sellaisia ajatuksia, jotka vahvistavat itsetuntoasi. Tärkeintä on, että koet olevasi arvokas ja että sinäkin ansaitset rakkautta. Miehenkin on kivempaa antaa rakkautta, kun hän näkee, että nautit rakkauden hohteessa olemisesta. Jos toinen vakuuttaa rakkauttaan ja toinen taas koko ajan hokee, että et sä kumminkaan rakasta, niin rakkaus saattaa loppua.

Ylipäätään pitäisi enemmän elää tätä päivää ja ottaa hetkestä kiinni. Älä anna elämän vilahtaa ohi. Mieti, mitä hyvää tässä päivässä on ja mitä hyvää voisit vielä tänään kokea. Elämään kuuluu aina epävarmuutta ja se pitää oppia sietämään.