miksi et maksa paljoa kirpparitavaroista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keppälerttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

keppälerttu

Tunnettu jäsen
02.08.2005
18 153
53
48
Tuli tuosta yhdestä ketjusta vaan mieleen, et onko teillä muilla jotain syitä miksi ette maksa isoja summia tavaroista?

Mä ostan aika paljon kirpparilta esim vaatteita, mut kyllä se 5? on jo maksimi lähes kaikesta..
Kuitenkin kaupasta saa jo aika halvalla (alesta jne ) vaatteita, ja mielummin sitten maksan sinne vähän enemmän kun tietää et jos vaate hajoaa ensimmäisessä pesussa, on ainakin palautusoikeus.

tosin meillä ei merkkituotteita juurikaan ostella, mut en kyllä katsele kirpparillakaan vaatteen merkkiä ja mieti sit et tosta voi maksaa enemmän kun se on ton merkkinen, tai et toi summa on tosta merkistä aivan liikaa..

kuis muut? :D

just siks kun en osta normi-hinnalla kaupasta, vaan aina ale-laareista ja -rekeistä, niistää saa niin halvalla uutta et ei kiinnosta maksaa käytetystä samaa, jopa korkeampaa hintaa.
mulla on 3lasta joille yhdet kengät on ostettu normi-hintaan kaikki muu muistaakseni on ostettu uutena ja alesta..

Jos tuote on oikeasti todella hyväkuntoinen, siisti ja juuri sellainen kuin tarvitsen, voin maksaa kohtuullisesti. Mutta koskaan en maksa enempää kuin mitä saattaisi kaupastakin löytyä normaaleista ale-myynneistä.

Mä olen kaikenkaikkiaan niin pettynyt aina kun kirppareilla käyn; kulahtanutta kamaa ihan ylihintaan. Mun mielestä esim. käytetyistä lasten paidoista on kolmekin euroa jo aika paljon.

Merkkejä en katso kirppiksellä, vaan tuotteen kuntoa.

Mieluummin ostelen ihan aleista :)

Jos kaupasta saa lähes samaan hintaan uuden tai parilla eurolla kalliimmalla, niin ennemmin ostan sen uuden. Merkkejä en tuijottele vaan vaatteen ulkonäköä ja kuntoa.

Mä maksan merkkituotteista enempi.. siis ihan oikeista merkeistä, bamsesta ja meandista en maksaisi.. mutta mistään merkittömistä perusvaatteista ( trikoopaidat yms. ) en maksa ikinä kirpparilla yli euroa.. harvemmin edes ostan sellaisia.. enkä kyllä itsekään pyydä sellaisista yli euroa..

Koska se on kirppari. Mutta maksan vaatteista alkuperäisen hinnan mukaan, joskus enemmänkin, jos sen tuotteen oikeasti haluan. Mutta kirpparilla on ideana tehdä löytöjä.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Mä olen niuho, mutta kaikilla tuotteilla joita kaupassa myydään ON merkki :saint:
Bamse ja Meandi on kanssa ihan 'oikeita' merkkejä....

Toiset pitää jotain tiettyä merkkiä merkittävämpänä kuin toista.

Ja minä olen niuho. Bamse ei ole merkki, vaan niiden merkki on Lindex.

Mun mielestä kirppiksen idea on lähinnä itse myyjällä päästä eroon tavarasta ja ostajalla saada tavara halvalla. Miksi siis sijoittaa vanhaan ja käytettyyn rahaa?? Itse ruukaan myydä kirppiksillä tavaraa tod.edukkaasti, sillä en halua roudata takaisin himaan myytävänä olevia tuotteitani...Ja - osatja saa hyvän mielen pienestä sijoituksesta, myyjä tavaran poistumisesta :).

Jotenkin on mennyt kirppareista idea. Itse yritin myydä siellä vaatteita, niin ei oikein mennyt kaupaksi, vaikka mulla oli tosi halvat hinnat oikeasti. kaikki muu krääsä meni, mut vaatteet ei. Ja mulla oli paljon kerran pidettyjä vaatteita. Viime viikonloppuna just kiertelin kirppareita, niin melkein se on kahtia jaettu koko touhu 1.hirveitä riepuja ja sotkuisia vaatetteita törkeän kalliilla 2. Kunnollisia hyvin pidettyjä merkkivaatteita, mutta aivan liian kalliilla. Noista merkkivaatteista hyvänä esimerkkina: Adidas superstar lenkkarit...näytti olevan käyttämättömät ja hinta 30?, kun itse ostin pojalle samanlaiset kengät uutena alesta 25?:lla. Joten miksi kirpparilla hinnoitellaan ihan päin seiniä. En ymmärrä. 10? voisin maksimissaan maksaa esim. todella hyväkuntoisesta ja laatuisesta merkki ulkoilupuvusta. Mutta en yhtään enempää, vaikka merkki olis mikä. Ostan sit mielummin uuden, jossa on kaikki takuut olemassa.

Kun ei ole rahaa, ja jos olisi, haluaisin ennemmin pulittaa uudesta (jolloin palautusoikeus, jos esim. hajoaa) kuin käytetystä...
*muoks* siis jos tuotteet kirpparilla ja uutena alekorista saman hintaiset =)

Hyväkuntoisesta lasten vaatteista voin maksaakin muutaman euron,mutta niiden suhteen olen melko tarkka ja kirppiksillä harvoin on niin hyväkuntoista mitä kelpuutan.
Rönttävaatetta mummolaan oon pääasiassa ostellut

minusta esimerkiksi 10? on jo aika paljon kirpparihinnaksi. 10? on iso raha, 60mk vaikkei sais niin enään kääntääkään. Mutta en todellakaan ole valmis maksamaan KÄYTETYSTÄ vaatteesta niin paljoa. Koko kirppari-idea on menny hukkaan, ennen sieltä sai hyväkuntoista vaatetta muutamalla markalla, nyt et saa edes sillä 2? yhtään mitään käyttökelpoista :/

Itse voin jostain kauniista ja halutusta maksaa lähes uuden hinnan. Mutta yleisesti lähden kirpputorille ostamaan halpaa tavaraa, ja siksi en sieltä kalliita tuotteita osta.

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Mä olen niuho, mutta kaikilla tuotteilla joita kaupassa myydään ON merkki :saint:

:ashamed: oo vaan. Usein vaan kysellään juuri Bamselle hintaa ja myydään erikseen juuri Bamsena. Ja kuten huomaatte- meillä niitä EI ole :D

Ulkovaatteissa ja isommissa hankinnoissa: Mä suhteutan sen kirppishinnan alkuperäiseen hintaan eli voin maksaa n.15 euroa paremmasta toppapuvusta, vaikka kirppikseltä sen ostaisinkin. Mielestäni hinta on edelleen halpa! Huutonetistä olen huutanut jopa 40 eurolla 2-osaisen talvipuvun. Kaikki lasten tavalliset sisävaatteet esim. paidat, bodyt yms. ei saa mun mielestä maksaa kuin korkeintaan muutamia euroja ja harvoinpa niiden alkuperäinen hinta on kovin korkea ollutkaan. Kyllä se pöydän pitäminenkin tulee kalliiksi, jos pitää ilmaiseksi kaikki antaa...

Heitetääs jatkoon kysymys: Pitäisikö teidän mielestä esim.450 euron hintaisena kaksi vuotta sitten ostetut todella hyväkuntoiset yhdistelmävaunut myydä tyyliin 10 eurolla vain siksi, että ne on käytetyt ja kirppiksellä myynnissä?! Siinä tapauksessa säilytän ne vaikka itselläni koristeena mielummin.

Koska kirpputorien ideana on kierrätys eikä rahastus, niin en rupee mistään normi paidasta maksamaan sitä, millä sen sais alesta uutena. Tai sitten jotain uutenakin kalliita merkkejä, jotka on pidetty varmaan kymmenellä muksulla ja se näkyy myös päälle päin ja yritetään rahastaa ihan törkeitä hintoja.
Ihan sama mitä tuote on uutena maksanut, kunhan sen hinta on kohtuullinen verrattuna kuntoon. Ärsyttää suunnattomasti jossain kirppislapuissa et hinta on nyt 15e ja sulkuihin laitettu et maksoi uutena 50e. Mua kauheesti kiinnostaa uuden tuotteen hinta, kun olen käytettyä ostamassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:

:ashamed: oo vaan. Usein vaan kysellään juuri Bamselle hintaa ja myydään erikseen juuri Bamsena. Ja kuten huomaatte- meillä niitä EI ole :D

Juu ei meilläkään -eikä tule.
Kunhan vaan nipotin, kun itse aloitit ; )

Yhteistyössä