Miksi ette osta vauvalle luomupurkkiruokaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ällikkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ällikkä

Vieras
Olen huomannut, et esim Hipp luomuruoat ovat kilohinnaltaan HALVEMPIA kuin esim Piltit ja Semperit tms. Mielestäni ne ovat myös paljon paremman makuisia, ja kyllähän luomutuotteet ovat todistetusti puhtaampia. En tässä valossa tajua, miten noilla ei-luomutuotteilla voi olla ostajia, ettekö katso hintoja?

Luomu ei ole mulla etusijalla kun ei ne muutenkaan ympäristömyrkkyjä sisällä ja ainakin yksi halvempi luomupurkkiruoka sisälsi lihaa vain 5 prosenttia 10 sijaan. Ei se silleen tietty haittaa, mutta raaka-aineissa on säästetty niin näkynee sit hinnassakin. Ihan reiluahan se on vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
Kyllä ostin ihan innoissani niitä, mutta kun ei kelvannut pojalle niin ei :ashamed:

No kelpaako Piltit sit paremmin?

Aikaa on mennyt jo se reilu vuosi ja on hämärtynyt muistot, mutta ostin niitä Piltin luomuruokia kun ei ne Hipit maistunut. Mitkä niist nyt on kotimaisia? Koitin ostaa niitä.

Ite olin jo odotusaikaan kattonu että niitä Hippejä ois tarjottu, mutta ei niitä viittiny sit montaa kertaa ostella kun eivät kelvanneet pojan makuhermoille.

Lapsi on niin allerginen, ettei niissä ole ainuttakaan, joka lapselle sopisi. Muuten kyllä ostaisin. Vaikka eipä ole tavallisissakaan purkeissa kuin kaksi jota voisi syödä...

Mä ostinkin silloin kun pakon edestä oli annettava purkkiruokaa. En muista mikä merkki se oli, mutta tosiaan luomuruoka oli siinä merkissä edullisempi kuin muut.

Pilttiä en ostaisi IKINÄ siksi että se on Nestlen omistama. Hipp oli meillä suosituin, ja välillä ostettiin muksua siksi että on kotimainen. Ehdottomasti luomu ruoat on parempia lapselle, ja siksi enimmäkseen ostettiin noita Hipp ruokia, etenkin marja ja hedelmäsoseissa (ja hedelmiin kyllä laitetaan tavallisesti myrkkyjä, joten sillä on väliä!)

et tainnut tietää, että esim piltin lastenruokiin käytettävät aineet ovat jopa puhtaampia kuin luomu...siis niiltä vaaditaan jopa enemmän kuin luomulta laadun ja ainesosien puhtauden suhteen.
Jo raaka-aineiden laatuvaatimukset ovat niin tiukat, että vain murto-osa tavallisista elintarvikkeista läpäisisi ne. Lisäksi Piltti-lastenruokien valmistuksessa käytetään paljon kotimaisia raaka-aineita.
ostan mieluummin kotimaista lähituotettua vauvanruokaa, kuin ulkomailta tuotua, ei suomalaisessa maaperässä kasvanutta.

Niitä on liian vähän vaihtelun näkökulmasta. Muksulle syötettiin HIPP:ä aikoinaan paljonkin. Pari hedelmäsosetta ja pari pääruokaa. Onko niitä tullut kovasti lisää?

Muutama sentti sinne tai tänne ei minusta ole merkityksellistä, mutta meillä ostetaankin kyllä kaikki ruoka luomuna jos vaan on mahdollista (siitä tulee kyllä satasia lisää laskua).

Mutta samaa mieltä kotimaisuudesta, ulkomainen ruoka ei oo hyvä vaihtoehto. Usein meillä kyllä kotimaisuus menee silloin edelle.

Alkuperäinen kirjoittaja Aijaa:
faktaa muutaki oma sana et ne on halvempia..?

kovin ne näyttää kalliimpia olevan

Itse olen verrannut CityMarketissa ja Prismassa, ja tosiaankin Hippit oli kilohinnaltaan muutaman sentin halvempia kuin noi muut (eivätkä olleet alennuksessa). Kannattaa katsoa uudestaan. Pikkukaupoissa en ole katsonut hintoja, eli niiden osalta en tiedä, mitkä ovat halvimpia.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
et tainnut tietää, että esim piltin lastenruokiin käytettävät aineet ovat jopa puhtaampia kuin luomu...siis niiltä vaaditaan jopa enemmän kuin luomulta laadun ja ainesosien puhtauden suhteen.
Jo raaka-aineiden laatuvaatimukset ovat niin tiukat, että vain murto-osa tavallisista elintarvikkeista läpäisisi ne. Lisäksi Piltti-lastenruokien valmistuksessa käytetään paljon kotimaisia raaka-aineita.
ostan mieluummin kotimaista lähituotettua vauvanruokaa, kuin ulkomailta tuotua, ei suomalaisessa maaperässä kasvanutta.

Ostamalla pilttiä tuet maailman kamalinta riistoyhtiötä Nestle:ä. Joten kotimaisuudesta ei kyllä ole tietoakaan! Ei todellakaan ole lähituote ja rahat menee kuule jonnekin aivan muualle! Taidat olla töissä piltille kun jauhot tollaista sontaa!

Alkuperäinen kirjoittaja ällikkä:
Olen huomannut, et esim Hipp luomuruoat ovat kilohinnaltaan HALVEMPIA kuin esim Piltit ja Semperit tms. Mielestäni ne ovat myös paljon paremman makuisia, ja kyllähän luomutuotteet ovat todistetusti puhtaampia. En tässä valossa tajua, miten noilla ei-luomutuotteilla voi olla ostajia, ettekö katso hintoja?

Miksi et tee itse?

Alkuperäinen kirjoittaja hep:
lisäksi noissa ulkomaisissa ruuissa käytetään mm selleriä, minkä on todettu olevan aika allergisoiva...meidän allergiselle tytölle en uskaltaisi niitä antaa

Selleristä en tiennytkään tätä. Mutta nuo allergiajutut menee vähän eri lailla eri maissa, esim täällä meillä (ei asuta Suomessa) sanotaan mangon olevan allergisoiva ja sitä ei suositella ennen 1v ikää.

Yhteistyössä