Miksi farkut haisee? (aika isokin ongelma )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apsi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apsi"

Vieras
Eli kaveri valitteli aikoinaan et sen farkut haisee pahalle vaikka pesee niitä ja sain sit niitä farkkuja kaverilta kun se laihtui. Ja nyt kun ne on mulla ja olen pessyt ne koneessa niin se haju säilyy edelleen ja on tarttunut nyt mun omiin entisiin farkkuihin. EN tajua. Mikään ei auta vaikka pesisi kuinka ja oon laittanut koneeseen kerrallaan vaan parit farkut ettei kone ainakaan ole liian täysi. EN taida uskaltaa edes laittaa mitään vaatetta tohon farkkuhyllylle kun ei toi haju lähde..

Farkut tosiaan haisee. Haju johtuu mitä luultavimmin farkun väriaineesta. Mulla on yleensä haissut tai alkanut haisemaan mustat/tummat farkut. Siniset eivät niinkään haise. Se on haju on samanlaista aina ja aika paha haju.

Nykyään en oikeastaan koskaan pidä farkkuja, mutta pari vuotta sitten huomasin saman ongelman KappAhlin ja Lindexin farkuissa. Ne tummat farkut tosiaan haisi pahalle, eikä haju poistunut pesussa. Enkä käytä huuhteluainetta.

Joo noi mun farkut on siis Onlyn farkkuja mitä kaverilta sain ja tuntuu et se haju tarttuu. Kaveri ja mä ite ei käytetä huuhteluainetta mut ilmeisesti tavalliset paesuaineet sitä jonkin verran saattaa sisältää vaikka sitä ei lue kun se selittäs hajun..

Mulla haisi pyykit kunnes tajusin ruveta käyttämään fosfaatitonta ja zeoliititonta pesuainetta. Fosfaatti ja zeoliitti "tarttuu" pyykkiin ja pesukoneeseen, ja alkaa haista ajan myötä. Pesin kaksi kertaa koneen 90 asteessa tyhjänä sitruunahapolla. Hajut katos ja pyykki alkoi tuoksumaan :) Myös liian hidas kuivuminen teke pyykkiin hajua.

Yhteistyössä