Miksi haalia "kavereita" Facebookissa, jos ei koskaan päivitä mitään...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fb
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

fb

Vieras
Vastustin kauan facebookiin liittymistä, mutta taivuin viimein, kun kavereiden viestintä alkoi olla vain siellä. Mutta siis.. ärsyttää. Mikä siinä on, että juuri ne ihmiset, joilla ei ole omaa elämää, läheisiä kavereita tai mitään sanottavaa haalivat itselleen kaikki nimeltään tuntemansa ihmiset facebook-kavereiksi? Siis hämääkö ne itseään jotenkin.. Ovat kuin jotain virtuaalirobotteja, jotka tirkistelevät muita!

Mulla kans kavereiden yhteydenpito on ainoastaan fb.n välityksellä, mutta kukaan ei koskaan päivitä mitään eikä kommentoinut omiin päivityksiini. Kaiken maailman diipadaapaa kyllä julkaistaan... Ja kun poistuin fb.stä niin jengi oli ihan ihmeissään, et miten sit tiedän mitä muut tekee jne... Soittamalla heille?!?!

[QUOTE="vieras";27454338]Häh? Mistä sä tiedät kaikkien ihmisten läheiset kaverit :O Tai mistä sä tiedät, miten kukakin on julkaisunsa ja päivityksensä rajannut?[/QUOTE]

No, sattuu tähän joukkoon kuulumaan omia "läheisiä ystäviä". Ja tuntuu esim. oudolta seurata vierestä kun haluavat facebook kavereikseen omia muita kavereita, joita tuntevat vain minun kauttani...

[QUOTE="Viola";27454357]Mulla kans kavereiden yhteydenpito on ainoastaan fb.n välityksellä, mutta kukaan ei koskaan päivitä mitään eikä kommentoinut omiin päivityksiini. Kaiken maailman diipadaapaa kyllä julkaistaan... Ja kun poistuin fb.stä niin jengi oli ihan ihmeissään, et miten sit tiedän mitä muut tekee jne... Soittamalla heille?!?![/QUOTE]

Niinpä. Tässä aioin itsekin pysyä. Ja koko facebookissa olenkin vain parin ulkomailla asuvan kaverini pyynnöstä

No, sattuu tähän joukkoon kuulumaan omia "läheisiä ystäviä". Ja tuntuu esim. oudolta seurata vierestä kun haluavat facebook kavereikseen omia muita kavereita, joita tuntevat vain minun kauttani...

Entäs jos ne haluaa paremmin tutustua sun kautta tietäviin ihmisiin? Älä oo noin negatiivinen ja jos facebook ärsyttää tavalla tai toisella niin voithan sieltä mennä pois.

Ja tuntuu esim. oudolta seurata vierestä kun haluavat facebook kavereikseen omia muita kavereita, joita tuntevat vain minun kauttani...

No eikös tuo ole se facebookin idea? "Verkostoituminen"? Eikö kavereiksi saisi pyytää niitä, joihin on tutustunut jonkun toisen kaverin kautta, esim. juhlissa?

Kaikki ei tosiaan tee statuspäivityksiä, vaan saattavat vaikka lähettää kavereille kuulumisiaan yksityisviesteillä.

[QUOTE="vieras";27454390]No eikös tuo ole se facebookin idea? "Verkostoituminen"? Eikö kavereiksi saisi pyytää niitä, joihin on tutustunut jonkun toisen kaverin kautta, esim. juhlissa?

Kaikki ei tosiaan tee statuspäivityksiä, vaan saattavat vaikka lähettää kavereille kuulumisiaan yksityisviesteillä.[/QUOTE]

Tässä se juttu onkin. Jos alkaa "verkostoitua", täytyy rajailla porukkaa jos johonkin ryhmiin (kun ei halua kaikille elämäänsä revitellä) ja fb ei eroa enää sähköpostista tai osoitekirjasta mitenkään...

Yhteistyössä