Miksi haluat 2 lasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 2 on hyvä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2

2 on hyvä

Vieras
Asumme maassa jossa normi on 3-4 lasta ja saan jatkuvasti selitellä että lapsilukumme on täynnä. Te joilla on 2 lasta, miksi?

Meidän perheen syyt:
- itse olen ainoa lapsi ja olen aina halunnut enemmän kuin yhden lapsen
- mietin omaa jaksamistani äitinä ja haluan olla hyvä äiti kahdelle (jotkut ovat vaikka viidelle mutta minulla on oma raja, ja mieheni on paljon poissa)
- taloudellinen puoli, haluan tarjota lapsilleni mahdollisimman paljon

Missä maassa?

Meille ei olisi edes mahdollista saada kuin kaksi, mutta vaikka olisi mahdollisuus meillä olisi kaksi vaan kaksi lasta. Haluan helppoa elämää ollaan miehen kanssa niin mukavuudenhaluisia :)

Ei mitenkään hirveästi kiehdo se, että koko elämän väsää sapuskaa pöytään. Ja mitä enemmän lapsia, niin sitä enemmänhän tuota ruoanlaittoa j a siivoamist on. Haluaisin ehtiä tehdä muutakin.

Etelä-Amerikassa. En sano maasta enempää, mutta täällä 3-4 lasta on jos ei nyt statussymboli niin kuitenkin jotenkin ennakko-odotus tai perinne. Ja kyseleminen ei ole ollenkaan kummallista, täällä on aivan eri keskustelukulttuuri kuin Suomessa :)

Varsinkin poikaa toivotaan ja kuulen usein että voittehan vielä yrittää saada pojan, mikä nykyään vain huvittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ääää;26686516:
Meillä on kaksi tyttöä ja MONI on kysynyt milloin teemme sen pojan..

Sama juttu. Tuntuu, että jos on tyttö ja poika niin silloin kaksi lasta "hyväksytään" paremmin kuin jos lapset ovat samaa sukupuolta.

• Tykkää
Reactions: Akaatti
[QUOTE="vieras";26686590]Sama juttu. Tuntuu, että jos on tyttö ja poika niin silloin kaksi lasta "hyväksytään" paremmin kuin jos lapset ovat samaa sukupuolta.[/QUOTE]
Tämä on niin totta.
Mulle sanottiin tytön syntymän jälkeen, että "Nythän teidän ei tarvitse tehdä enempää lapsia, kun teillä on jo molemmat"
Kyllä me kolmatta yritettiin ja sillei, mutta nyt se on jäänyt jo taakse päin. Nyt vaan kasvatetaan näitä kahta ja iloitaan niistä.

Meillä kaksi tyttöä ja kyllä noita "kai te nyt pojan vielä teette" -kyselyitä tulee silloin tällöin. Ja sitä että on "vain tyttöjä" päivittelyä. Lapsilukua sinänsä ei ole tarvinnut kummemmin selitellä.

Meille kans monesti sanottu, miten onnekkaita ollaan kun saatiin tyttö ja poika, ni ei tarvitse tehdä enempää.. No, en haluakkaan kuin kaksi. Yhksikin ois riittänyt, mutta mies halusi biologisen lapsen, joten teimme sitten yhden yhteisen. Ollaan molemmat pienituloisista isoista perheistä ja haluamme omille enemmän vanhempien aikaa, materiaa, matkoja jne. mistä itse on jääty paitsi.

Yhteistyössä