Miksi halveksut joitakin ammatteja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hämmästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hämmästynyt

Vieras
Tämä kysymys on nyt osoitettu niille jotka täällä kirjoittavat rumasti eri ammattien edustajista alalla kuin alalla eli ei tarvitse tulla vastaamaan ettei halveksu mitään ammatteja. Ja ammateilla tarkoitan nyt ns. normaaleja ammatteja enkä mitään prostituoituja, huumekauppiaita tms.

Eli miksi halveksut jonkun ammatin edustajia? Miksi kuvittelet olevasi parempi kuin jotakin tiettyä työtä tekevä ihminen? Miksi et näe, että monella työllä ja sen tekijöillä on paikkansa ja niitä tarvitaan?

Kaipa meitä laitoshuoltajia, siistijöitä tms. halveksutaan eniten, kaupan kassojen lisäksi.

En todellakaan tiedä miksi,itsellänikin olisi toinenkin ammatti, mutta pidän laitoshuoltajan työstä enemmän, siinä pääsee mukavan helpolla, henkisesti, lisäksi saa liikuntaa, ja voi miettiä omiaan. :-) Työskentelen sairaalassa,päivätöissä.Työni on siistiä eikä liian kiireistä, mukavat työkaverit ja palkallakin elää, varsinkin kun miehellä on kaksinkertaiset tulot itseeni nähden. :-)

Kaipa meitä laitoshuoltajia, siistijöitä tms. halveksutaan eniten, kaupan kassojen lisäksi.

En todellakaan tiedä miksi,itsellänikin olisi toinenkin ammatti, mutta pidän laitoshuoltajan työstä enemmän, siinä pääsee mukavan helpolla, henkisesti, lisäksi saa liikuntaa, ja voi miettiä omiaan. :-) Työskentelen sairaalassa,päivätöissä.Työni on siistiä eikä liian kiireistä, mukavat työkaverit ja palkallakin elää, varsinkin kun miehellä on kaksinkertaiset tulot itseeni nähden. :-)

Ei jotkut ymmärrä sitä, että jos laitoshuoltajia tai siistijöitä ei olisi niin heidän omatkin työpaikkansa/pisteensä olisivat sotkuisia. Se kyllä aina huomataan jos on sotkua, mutta ei sitä että on siistiä. Itse sotketaan eikä siivota jälkiään kun ajatellaan, että siivooja siivoaa.

Itse en ole laitoshuoltaja, mutta kesätöinä olen joskus tehnyt siivoustyötä ja tiedän työn tarpeellisuuden.

Minä olen joskus jopa puolitosissani harkinnut ottavani vuoden virkavapaata nykyisestä työstäni ja tekeväni sen ajan hommia ns. siivoojana. Opiskeluaikaiset kesät olin järjestään siivoustöissä ja tykkäsin. Saa nollattua pään, kroppaan liikettä ja näkee työnsä jäljen. En siis halveksi ollenkaan.

Rahasta se on kiinni.

Sitten kun kaupan kassalle maksetaan 3500e bruttona kuukaudessa, niin ammarin arvostus nousisi puolessa vuodessa.

Kakspiippuinen juttu, naiset kun eivät uskalla nousta barrikadeille nostaakseen työnsä arvostusta, niin rahallisesti kuin asennepuolella, niin voiko sitten valittaa että miksi ei arvosteta?

Minä olen joskus jopa puolitosissani harkinnut ottavani vuoden virkavapaata nykyisestä työstäni ja tekeväni sen ajan hommia ns. siivoojana. Opiskeluaikaiset kesät olin järjestään siivoustöissä ja tykkäsin. Saa nollattua pään, kroppaan liikettä ja näkee työnsä jäljen. En siis halveksi ollenkaan.

Itse työstäni tykkään työstäni juuri siksi että siinä pysyy fyysisesti kunnossa, ja saa päänsä nollattua. Olen luova, ja teen töitä aina kynä ja paperia taskussa, jos tulee inspis. :-)

Miksi luulette että joitain laitoshuoltajia halveksutaan eniten? Halveksun puhelinmyyjiä tai muita myyjiä jotka eivät ostohetkellä kerro kaikkia yksityiskohtia tai muuten huijaavat ostajaa. Ja muita työllään huijaavia tai pahaa aiheuttavia.

Ei ole rahalla sillä asialla mitään tekemistä. Vaikka joku asekauppias tienaisi miljoonia niin minulta kyllä saa laitoshuoltaja enemmän kunnioitusta.

Pakko myöntää, että suhtaudun sairaanhoitajiin väheksyen ja negatiivisesti, johtunee siitä, että niin monet sairaanhoitajat ovat miehenkipeitä, vanhanaikaisia tuulitunneleita.

Eihän siinä ammatissa mitään vikaa ole vaan niissä ammatinharjoittajissa.
Just näissä ammateissa joissa ei tarvitse ammattikoulua kummosempaa koulusta työskentelee mielestäni niin tonttuja ihmisiä. Tietenkin poikkeustapauksia löytyy, mutta yleistys on yleistys.
Miksi halveksun? No en kestä tyhmiä ihmisiä.

Yhteistyössä