miksi herkkukoreissa on kaikkea pahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja narinaa ja nitinää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

narinaa ja nitinää

Vieras
Esim 5prk eritavoin maustettuja sinappeja. Hillottuja jotain ihme kasveja. Karhun lihaa säilyketölkissä (odottaa aikoja, kun meillä ei oikeasti ole mitään ruokaa enää ikinä). Ja pahaa suklaata. Sit se kori on kuitenki maksanut 50€ ja 1/3 sisällöstä kelpaa syötäväksi? Miksi siellä ei voi olla vaikka porkkanoita? Pähkinöitä? Fazerin sininen? Hedelmiä?

Vai onko se vaan mä, jolle päätyy noi? Ja sitä hemmetin hehkuviiniä. Ku en juo ees alkoholia. Ehkä pitäisi alkaa ryyppäämään ni ei pikkuasiat häiritsisi. ;) Toisaalta jos olis joka joulu helkkarinmoisessa kännissä ni ei varmaan parin vuoden päästä olis vaivaa myöskään koreista.

(mitä muuten teette niillä koreilla? Meillä on niitä 5!)

Anna kun mä arvaan, sun mielestä hyvässä herkkukorissa olisi just tuon suklaan lisäksi vaikka sipsejä ja sellaisia kulinaristisia elämyksiä kuin vaikkapa kebab-lihaa tai jotain pizzoja?

Anna kun mä arvaan, sun mielestä hyvässä herkkukorissa olisi just tuon suklaan lisäksi vaikka sipsejä ja sellaisia kulinaristisia elämyksiä kuin vaikkapa kebab-lihaa tai jotain pizzoja?

Heittääkö sisälukutaito. Minä ainakin bongasin ne tuotteet, mitä ap toivoisi omiin herkkukoreihinsa laitettavan

No minä vaikka tykkäisin tuollaisesta :) En nyt voi sanoa, että olisin karhunlihojen (tai noissa tölkeissä kai yleensä on jotain 97% sikaa ja 3% karhua) tai erilaisten maustettujen sinappien ylin ystävä, mutta minusta on hauskaa maistella erilaisia ja erikoisia juttuja, joihin tuskin ikinä itse viitsisin rahaa laittaa. Mutta senkin ymmärrän että suurimmalle osalle ihmisistä nuo ovat syömättä jääviä turhakkeita, ja siksi en valmiita herkkukoreja ikinä ostakkaan.

Yhdelle kaverille viime jouluna kerättiin itse herkkukori, ja panostettiin kaverin surkean rahatilanteen vuoksi vain käytännöllisyyteen: tonnikalaa, hedelmiä, kasviksia, nuudeleita ja pastaa, vissiin jotain muitakin säilykkeitä, tupakkiaski ja pari kaljaa tottakai, ja muuta sellaista. Uskoisin kaikelle löytyneen käyttöä.

Nii sitä ollaan heti et pitää olla joku kebabin suurkuluttaja korsosta jos ei satu tykkäämään ihme sinapeista tai pikkeleistä. Tai what ever ne ihme asiat on jotka lilluu liemissään näteissä purkeissa. Voihan niillä toki vaikka sisustaa! :)

Mut joo.. Vessapaperirulla olis yllättävä ja varmasti tulis käyttöön.

Viime jouluna laitettiin miehen exälle herkkukori, jossa oli makaroonipussi, purkki tomaattimurskaa, ketsuppi, pari purkkia tonnikalaa, 2 Eldorado siideriä ja aski tupakkaa. Yhtään hienommasta se ei olis ymmärtänyt mitään.

Olen täysin samaa mieltä aloittajan kanssa siitä että herkkukorien sisällöt ei miellytä. En oikeastaan edes ymmärrä miksi joku sellaisen lahjaksi ostaa. Kai se on helppoa kun joku on sen valmiiksi koonnut. Usein on kuitenkin jäänyt monta juttua syömättä tai olen pistänyt ne eteenpäin. Joskus olen antanut herkkukorin lahjaksi, mutta silloin olen sen itse koonnut sellaisilla tuotteilla jotka tiedän lahjansaajan käyttävän.

Mä voisin ottaa herkkukorin sinapilla ja pikkelsseillä. Mun mies kun rakastaa sinappia ja itelle maistuu mun vihannespuolen jutut. Mutta joo, alkoholi on vähän niin ja näin kun aika moni ei edes juo. Sitten niissä on monesti jotain makukahvia jotka harvat on mitenkään hyviä ja usein ne on jopa vanhetuneita.

Oletko maistanut, että ovat pahaa? :D

Täytyy sanoa, että kyllä 5 erilaista sinappia samassa korissa olisi liikaa. Täytyy sanoa, etten ollut siitä herkkulaatikosta kovin ilahtunut, missä oli useampaa lajia maustesillipurkkeja ja useampaa sinappia samassa. Useita säilykkejuttuja on tullut kokeiltua, jostain on tykätty, jostain taas ei, mutta eipä noita olisi tullut itse ostettua. Jotain on sitten viety viemisiksi muille eli pistetty vahinko kiertämään, etenkin tuota kalapuolta. Paras noista saaduista on varmaan ollut kylmäsavuporonpaisti.

Yhtään varsinaista koria ei kyllä ole saatu, erilaisia pahvilaatikoita, kasseja ja puulaatikkokin on jollain kalajutulla ollut. Tänä vuonna ei kyllä vielä ole tullut yhtään.

Hedelmissä ja porkkanoissa on se huono puoli, että säilyvyys on rajallinen. Toki lahjan antaja voi itse koota vaikka minkälaisen hedelmäkorin just ennen kuin on viemässä lahjaa saajalleen, mutta ei sellaista voi kaupassa seisottaa... BTW musta olis kiva saada monta lajia sinappia :)

Me on joskus saatu Stocmannin herkkukori ja me kyl pääsääntöisesti tykättiin. Ei toki kuuluneet ihan arkiruokiimme (edes jatkossa), mut oli mielenkiintoista maistaa jotain maa-artisokan sydämiä ja grillattuja paprikoita marinadeissaan... :) Ei todella ite laitettas rahaa tuollaisiin.

Minusta on erikoista, että kun kerron etten pidä sinapeista viidellä mausteella tai säilötyistä vihanneksista, ni joku tulkitsee, että kaipaisin roiskeläppiä ja sidukkaa. O.o taisinki mainita ettei alkoholi maistu

Mun unelma korissa olisi: Kuivahedelmiä, pähkinöitä, perussuklaata/konvehteja, vaikka omenoita, keksejä/pipareita. ;)

Mut ehkäpä niissä koreissa sit on kamaa, joka kuitenkin jollekin maistuu. Ja ideana tarjota makuelämyksiä, joita ei muuten tulisi testattua. :)

Mä oon koonnut monena jouluna itse noita, Stokkalla on ainakin ennen ollut mahdollista hakea kori sisustuspuolelta ja sitten täyttää se herkuilla & maksaa ruokapuolen kassalle. Oon yleensä laittanut vähän fiinimpiä keksejä, suklaita, hilloja/marmeladeja ja paprika/oliivi/maa-artisokka/vaikka mitä säilykkeitä sen mukaan mistä saajan olen tiennyt tykkäävän. Jos koria ei tarvi seisottaa lämpimässä, voi myös koota juusto+hedelmäkorin.

Mä olen tehnyt herkkukorit aina itse, vähän sen mukaan mistä tiedän saajan pitävän. Mutta ollaan esim. yhdessä kurssikavereiden kanssa muistettu opettajaa korilla, ja sinne valitsin:

-Juhla Mokka-paketti
-teesekoitus
-Blossa-glögi (alkoholiton)
-suklaahippukeksit
-mantelipussi
-joulusinappi
-kuivahedelmäpussi
-jouluservettejä
-nätti kynttilä

Minun unelmien herkkukori olis joko valmis juustokori/tarjotin tai sitten sellainen jossa olisi:
- Presidentti kahvia
- Suklaata (ei tummaa)
- Valkosipulichipsejä
- Hasselpähkinöitä
- omatekoisia pipareita

Ei mitään alkoholia.

Yhteistyössä