Miksi hoidan lapseni kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tumpula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tumpula

Vieras
Mun isä avokkeineen on ilmeisesti tulossa käymään meillä ensi viikolla. Mä olen jutellut isäni kanssa viimeksi joskus joulun jälkeen, tyttö oli silloin puolivuotias. Puhelun sisältö oli suurinpiirtein "koskas olet ajatellut lähteä töihin tai opiskelemaan, et kai sä enää kotona aio olla". Ja mähän aion, vielä muutaman vuoden. Tyttö on nyt vuoden ja poika kolmen vuoden ikäinen.

Luvassa on suurella todennäköisyydellä tiukkaa keskustelua asiasta. Antakaas mulle hyviä selityksiä sille miksi lapset kannattaa hoitaa kotona. :wave:

Mä haluan kerrankin saada sen äijän hiljaiseksi. :kieh:

Minä lähinnä ihmettelen sitä ihmisten uteliaisuutta, että koskas menet töihin jne. Se ja se ala ois Sulle hyvä jne. Mulla samanikäiset lapset kuin sulla ja en todellakaan vielä ole lähdössä töihin. Lapset on pieniä vain kerran.

Alkuperäinen kirjoittaja mammu:
Minä lähinnä ihmettelen sitä ihmisten uteliaisuutta, että koskas menet töihin jne. Se ja se ala ois Sulle hyvä jne. Mulla samanikäiset lapset kuin sulla ja en todellakaan vielä ole lähdössä töihin. Lapset on pieniä vain kerran.

Sama täällä. En mäkään mene kyselemään mun isältä että miksi mut laitettiin hoitoon alle yksivuotiaana, eikö olisi voinut kotona hoitaa. :D
Mä olen ihan liian mukavuudenhaluinen hoitorumbaan näiden pienten kanssa. Musta on ihanaa kun meillä on mahdollisuus viettää kiireetöntä elämää täällä. =)

No en mä tiedä millä saada toinen hiljaiseksi mut minä olen kotiäiti siksi että haluan itse hoitaa/kasvattaa lapseni vuorokauden ympäri joka päivä. En halua olla erossa heistä monta tuntia monena päivänä. Äitiys on tärkeintä elämässäni, ei ura eikä maallinen mammona. Tämä sopii minulle, tämä on sitä mitä haluan tehdä. Ja mielestäni pienen lapsen paras paikka on koti ja paras hoitaja oma vanhempi.

musta oli tosi ihanaa ku miehen isä sano mulle kerran että on hyvä ku hoidan lapset kotona,että lasten paras paikka on koti näin pieninä,ei ole mikään kiire hoitoon,tytöillä on hyvä olla kotona :heart:
tuntu jotenki todella hyvältä kuulla tollasta ja varsinki sellasen ihmisen suusta joka ei yleensä mistään tollasesta puhu,eikä varsinkaan alota tollasta keskustelua ite,niin yhtäkkiä sitten sano noin ku seuras lasten touhuja meillä =)

Vaikea juttu tuo perustelu miksi teet elämässä niin kuin teet.. joihinkin asioihin voit vastata että et voi niille mitään, mutta kaikkeen muuhun koet että tarvitset perustelun.. minä saan täällä palstalla jälkeenkin päin syytöstä siitä kun en ole ollut vielä töissä vuosikausia vaan vasta vuodesta 2004, sitä ennen olin kotona, koska elämä tuntui silloin siltä että niin piti tehdä. Oliko järkevää vai ei, sitä en tiedä vieläkään, mutta joskus pitää asioita tehdä tunnepohjalta ja katsoa vaan mihin elämä kuljettaa, koskaan ei lopputulosta tiedä, joskus voi huomata jälkeenpäin asioiden järkevyyden tai mielettömyyden, mutta aina ei sitäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
musta oli tosi ihanaa ku miehen isä sano mulle kerran että on hyvä ku hoidan lapset kotona,että lasten paras paikka on koti näin pieninä,ei ole mikään kiire hoitoon,tytöillä on hyvä olla kotona :heart:
tuntu jotenki todella hyvältä kuulla tollasta ja varsinki sellasen ihmisen suusta joka ei yleensä mistään tollasesta puhu,eikä varsinkaan alota tollasta keskustelua ite,niin yhtäkkiä sitten sano noin ku seuras lasten touhuja meillä =)

Mullekin appiukko sanoi kerran että näkee lasten nauttivan kotona olosta ja saavan hyvää hoitoa kun ovat niin iloisia ja onnellisia lapsia. :heart: Tuli hyvä mieli kyllä.

Mä olen yrittänyt mun isälle hokea tuota että työt odottaa ja niitä ehtii tehdä. Mua ei vaan kuulemma enää ota kukaan töihin jos vielä aion olla vaan kotona. Mä olen itse eri mieltä asiasta. Uskon että kyllä tekevälle töitä löytyy ja uudelleenkouluttautuminenkin sopii mainiosti kun sen aika tulee. :)

Yhteistyössä