Miksi hyvätuloisia parjataan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xxx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

xxx

Vieras
Miksi hyvötuloisia perheitä parjataan ja ajatellaan, että niissä perheissä raha korvaa rakkauden ja työnteko perhe-ajan?

Meillä ei ole miljoonatulot, mutta ollaan suomalaisessa mittapuussa hyvätuloisia. Meillä on vähän velkaa, kohtuulliset työajat (minä teen vieläpä 80% työaikaa), meillä puuhatan paljon lasten kanssa ja tehdään asioita lastenehtoisesti niin monessa paikkaa kuin mahdollista. Isä on osallistuva niin lasten arjessa, keittiössä kuin kotitöissä. Koskaan ei voita iltamenot oman perheen kanssa oloa, joskin mielellään kutsutaan vieraita meille ja pidetään myös ystävyyssuhteet kunnossa.

Täällä palstalla kirjoitetaan usein, kuinka päätettiin luopua mammonasta ja alkaa elää perheelle. Eihän se niin aina ole, että hyvätuloisuus tarkoittaisi sitä, että ei osata suojella perhe-arvoja ja panna perhettä etusijalle. Ei kaikissa hyvissä töissä tehdä ympäripyöreitä päiviä ja olla jatkuvasti työmatkoilla. Eikä sekään aina turvaa ja onnea tuo kun pitää tapella raha-asioista kotona ja eletään suurien taloudellisten paineiden alla.

Kukin toki tavallaan, mutta musta on ikävää tulla leimatuksi hyvätuloisena sellaiseksi ihmiseksi, joka ei piittaa perheestään ja lapsistaan. Kyllä meillä ainakin perhe on kaikki kaikessa eikä hyvä työelämä ja onnellinen perhe-elämä sulje toisiaan pois.

No pitäähän hyvin toimeentuleville nyt jostain olla kateellinen, niin keksitään sitten joku syy. Tosin usein hyväpalkkaisissa töissä on myös pitkät työajat.

Saako kysyä, mitä töitä te teette? Oman tulevaisuuden ammatinvalinnankin kannalta... ;)

kateutta se vaan on.Siitä vaan kaikki kouluttautumaan....Eihän laitosapulaisella tai tomitusjohtajana olevalla diplomi-insinöörillä ole ihan sama palkka ihan koulutuksen vuoksi....

oon huomannu että suomalaiset on todella kateellista kansaa, ehkä muutama poikkeus lukuunottamatta kuten minä.en jaksa tuhlata energiavarojani toisten kadehtimiseen iloitsen siitä mitä muilla ja minulla on.mitä se kadehtiminen hyödyttää?!!kaikenlisäks sen taustalla ei ole mitään muuta kun huono itsetunto.

Alkuperäinen kirjoittaja poikkeava suomalainen (ei kateellinen):
oon huomannu että suomalaiset on todella kateellista kansaa, ehkä muutama poikkeus lukuunottamatta kuten minä.en jaksa tuhlata energiavarojani toisten kadehtimiseen iloitsen siitä mitä muilla ja minulla on.mitä se kadehtiminen hyödyttää?!!kaikenlisäks sen taustalla ei ole mitään muuta kun huono itsetunto.

Ja mikä pahinta, se on sitä ryssänkateutta, jossa ei sallita toiselle enempää pelimerkkejä, mitä itsellä sattuu olemaan. Kateus ei kannusta yrittämään itselle parempaa vaan toiselta pois.

Silkkaa kateutta. Muistan, kun pienenä vanhempani halveksivat muiden tekemiä etelänmatkoja ja lapsille ostettuja merkkivaatteita. Tarkoitus oli varmaan saada meidät lapset olemaan haluamatta sellaista mihin vanhemmilla ei ollut varaa? Omat vanhempani olivat oikeasti pienituloisia maanviljelijöitä, joilla oli tosi vähän aikaa esim. leikkiä lasten kanssa, aina vaan töitä ja töitä.
No, jokatapauksessa nyt itsellä on mahdollisuus tarjota omille lapsille matkoja ja merkkivaatteita, ja tottakai raha helpottaa elämää. Ihanaa myös itse nauttia ansaitsemistaan rahoista ostamalla kivoja vaatteita ja hyvää ruokaa. Ja huom! Meidän tulot on varmaan keskimääräistä pienemmät, mutta kun ei ole lainanlyhennyksiä, niin kaikkeen on varaa :)

Joku kysyi mitä tehdään työksi. Molemmat johtotehtävissä. Mutta molemmilla sattuu olemaan alat, jossa noudatetaan työaikoja ihan hyvin. Kyllä täällä on saanut vettä niskaan siitä, että on ns. hyvätuloinen. Yleistäminen on tosi hanurista ja se asenne, ettäkö se kaikkii olisi annettu kultatarjottimella ilman työtä ja vaivaa. Onhan tässä pitänyt opiskella ja tehdä aina työnsä keskivertoa paremmin. Mutta nyt kun hyvin asiat, perhe ja työasiat ovat ihan hyvin balanssissa.

Mua ärsyttää myös se, että ihmiset luokitellaan heidän ammattiensa ja koulutuksen perusteella. Esimerkkinä omat appivanhemmat, joille oli kova paikka kun oma poika kehtasi naida maisterin :O Heidän mielestään koulutus on turhaa, korkeakoulutetut pitävät itseään muita parempina eivätkä edes tee ns. "oikeita" töitä. Suomessa on kuitenkin kaikilla samanlaiset mahdollisuudet opiskella niin pitkälle kuin haluaa. Itse olen sitten kai hyvätuloinen, mutta en ole asemaani päässyt perheen kustannuksella.

Yhteistyössä