Miksi ihmiset raahaa kirppikselle myyntiin tavaraa, joka kuuluisi kaatopaikalle? *pikkukaupungin kirppiksellä*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jåå
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jåå

Vieras
Kirjoja, joilla ei tee yhtään mitään. Esimerkkinä kodin lakitieto vuodelta 1980- jotain. Käyttökelvottomia vaatteita. Järkyttäviä tauluja (siis oikeasti tökeröitä ja rumia ja KALLIITA:D)ja eriparista market- lasia.

En ollut moneen vuoteen käynyt kirppiksellä, enkä kyllä tule menemään uudelleen tuon visiittini jälkeen. Haluaisin ostaa käytettyä joskus ihan ympäristösyistä, mutta käyttökelpoisten tavaroiden tonkiminen jätevuoresta on vähän liian aikaavievää puuhaa.

Miksei sinne kirpputorille voisi viedä sellaista tavaraa, jota myyjä itse voisi kuvitella ostavansa?

no mä en kans ymmärrä että miten joku kuvittelee, että haalistuneet, kaulukset pureksittu ja venytetty tai joku hirveelle kessulle haiseva tuote menee kaupaksi. tai jossa on vetoketju rikki tai housunpolvet puhki. tällaisa rikkinäisiä vaatteita löytyy varmaan lähes joka huushollista, ilman että tarvii erikseen kirpparilta hakea

Ihmisillä on erilaiset kriteerit sen suhteen, mikä on vielä hyvää ja käyttökelpoista tavaraa. Mulla on sukulainen joka käyttää reikäisiä vaatteita ja pyyhkeitä ja kahvikuppeja joista on korva irronnut, vaikka kyse ei ole siitä etteikö omistaisi parempaa tavaraa (päinvastoin, koti pursuaa kamaa, niin hyvä- kuin huonokuntoistakin).

Niin.. aina joskus mietin ihan samaa, mutta toisaalta ihmiset pitää erilaisista jutuista ja se toisen romu voi olla toisen aarre =) Mutta kieltämättä kirppareilla tarvitsee hitosti aikaa siihen, että löytää jotain itselle hyvää ja sopivaa.. mutta sitten kun joskus harvoin niin käy niin fiilis on kyllä ihan mahtava (sitä tunnetta ei saa ostettua kaupasta).

Joku saattaa keräillä sitä tiettyä lasisarjaa? Tai haluaa ostaa valmiiksi rei´itetyn reikäpaidan :)?
Oikeastaan muut myytävät tuotteet jotenkin ymmärrän ( ne rikkinäisen vaatteetkin käy matonkuteiksi tai nukenvaatteiksi tms.), mutta käytettyjä alusvaatteita en ymmärrä enkä myöskään tuoreita tai vuosikymmenien takaisia matkamuistoja Espanjasta.

Joku saattaa keräillä sitä tiettyä lasisarjaa? Tai haluaa ostaa valmiiksi rei´itetyn reikäpaidan :)?
Oikeastaan muut myytävät tuotteet jotenkin ymmärrän ( ne rikkinäisen vaatteetkin käy matonkuteiksi tai nukenvaatteiksi tms.), mutta käytettyjä alusvaatteita en ymmärrä enkä myöskään tuoreita tai vuosikymmenien takaisia matkamuistoja Espanjasta.

Mä taas en usko että kukaan ostaisi rikkinäisiä ja resuisia vaatteita, mutta hyväkuntoisten alusvaatteiden viemisen kirpparille ymmärrän :D Mä olen vienyt esimerkiksi spr:lle joitakin pari kertaa käytettyjä rintaliivejä, jotka ovat osoittautuneet malliltaan mulle huonoiksi. Mitän virttyneitä alkkareita en kyllä kirpparille veisi...

[QUOTE="vieras";24614493]Mä taas en usko että kukaan ostaisi rikkinäisiä ja resuisia vaatteita, mutta hyväkuntoisten alusvaatteiden viemisen kirpparille ymmärrän :D Mä olen vienyt esimerkiksi spr:lle joitakin pari kertaa käytettyjä rintaliivejä, jotka ovat osoittautuneet malliltaan mulle huonoiksi. Mitän virttyneitä alkkareita en kyllä kirpparille veisi...[/QUOTE]

Alusvaatteita saattaisin ostaa siinä tapauksessa, että hintalappu olisi tuotteessa kiinni...

[QUOTE="Viikuna";24614461]Enemmän mua kiinnostaa, miksi ihmiset raahaa kaatopaikalle tavaraa, joka kuuluisi myyntiin kirpputorille tai kierrätyskeskukseen?[/QUOTE]

No esim. Uffin rekathan kuskaa välillä isoja satseja hyväkuntoista kamaa kaatikselle. Kai niilläkin on tilat ahtaalla tms. Siitä taisi olla jossain telkkariohjelmassakin juttua, että niiltä menee aika moni säkki suoraan kaatopaikalle. Suhteilla sitten paikalle pääsee tonkimaan, jos vaikka joku tuttu on siellä kaatiksella töissä.

Yhteistyössä