Miksi ihmisillä on aina niin kiire pois.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ärsyyntynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"ärsyyntynyt"

Vieras
Esim. elokuvista lähdetään ja vedetään takkia päälle, kun loppumusiikit alkaa soida. Oltiin nimittäin eilen elokuvissa ja meidän riviltä lähti äiti ja lapset kamalalla kiireellä pois, kun lopputekstit alkoivat pyöriä. Multa meinasi popcorn-kuppi kaatua, joka oli siinä jalan vieressä lattialla ja jossa vielä oli poppareita. Niitten tekstien aikana tuli vielä loppujuttuja, että periaatteessa elokuva ei vielä ollut edes täysin ohi. Edessä olevalla rivillä taas noustiin ylös ja alettiin pukea takkeja päälle. Eikö sitä voisi odottaa edes siihen asti, että valot syttyy ja lähteä sitten. Jos on niin kamala kiire aina, niin kannattaako edes elokuviin mennä.

En mä tiedä. Eniten naurattaa se ihmisten hermostunut liikehdintä ja valmius ampaisemaan ensimmäiseksi jonoon, jos kaupassa työntekijä ottaa askeleenkin kohti kiinni olevaa kassaa :D

Ehkä joillain on vaan tarve olla ekana ja varmasti jossain. Esim ulkona sieltä teatterista, jos se vaikka räjähtää heti kun lopputekstit ovat ohi.

• Tykkää
Reactions: IhanaaMahtavaa
En mä tiedä. Eniten naurattaa se ihmisten hermostunut liikehdintä ja valmius ampaisemaan ensimmäiseksi jonoon, jos kaupassa työntekijä ottaa askeleenkin kohti kiinni olevaa kassaa :D

Ehkä joillain on vaan tarve olla ekana ja varmasti jossain. Esim ulkona sieltä teatterista, jos se vaikka räjähtää heti kun lopputekstit ovat ohi.

No tämä on kyllä huvittavaa. Toiset ovat niin kiireellisiä, että menevät jo latomaan tavaroitaan sinne tyhjän kassan hihnalle ja sitten hölmistyvät, jos ketään ei tulekaan.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30562397:
No tämä on kyllä huvittavaa. Toiset ovat niin kiireellisiä, että menevät jo latomaan tavaroitaan sinne tyhjän kassan hihnalle ja sitten hölmistyvät, jos ketään ei tulekaan.

Tällaista en ole itse todistanut, mutta kai nämä latojat muistavat sitten myös hermostua, kiljua ja uhkailla henkilökuntaa potkuilla, kun kukaan ei tulekaan avaamaan kassaa?

Tällaista en ole itse todistanut, mutta kai nämä latojat muistavat sitten myös hermostua, kiljua ja uhkailla henkilökuntaa potkuilla, kun kukaan ei tulekaan avaamaan kassaa?

Joo, se piti myös kirjoittaa, että nämä samat henkilöt kyllä ihan varmasti loukkaantuvat, jos ei kassaa avatakaan.

Ja toiset huutelevat jonon päästä, että kutsu jotain myyjää avaamaan kassa eikä heille tule mieleenkään, että ehkä paikalla ei ole ketään, jota voisi kutsua tai että kassa on ehkä rikki tai että joku on tulossa, mutta siinä tulossa kestää hetken aikaa.

Jos on laivalla bussikuljetuksella, niin on kiire pois, että ehtii siihen bussiin - aina ne bussit ei ole laivan kyydissä mukana, ja niillä on aikataulu, joten erityisesti jos laiva on myöhässä, niin kyllä saa just rynniä pois.

Jos on laivalla bussikuljetuksella, niin on kiire pois, että ehtii siihen bussiin - aina ne bussit ei ole laivan kyydissä mukana, ja niillä on aikataulu, joten erityisesti jos laiva on myöhässä, niin kyllä saa just rynniä pois.

Mutta se, että menet sen suurimman tungoksen mukana ei säästä aikaa montaakaan minuuttia. Jos malttaa odottaa sen pahimman tungoksen ohi, se kävelymatkakin menee paljon joutuisammin.

Ja jos laiva on myöhässä, niin ne bussikuljetuksetkin kyllä odottavat, eihän ne tyhjänä lähde. Jos siis tarkoitat niitä kuljetuksia, joissa kuljetetaan vain nimenomaan sinne laivalle menijöitä, eikä mitään yleisiä joukkoliikennevuoroja.

Ei ne bussit niin kiireellä lähde. Olen monet kerran ollut bussikuljetuksella, että bussi odottaa satamassa, niin kyllä siinä odotetaan, että porukka on päässyt pois laivalta, siinä ei tartte rynniä sinne ensimmäisenä. Ne bussit jotka kuljettavat just näitä matkaajia, niin ei niillä niin tarkkoja aikatauluja ole.

No mä kiirehdin viimeksi elokuvista lähtiessä pois, kun istuin reunassa enkä halunnut että puoli riviä joutuu könyämään mun edestä kun jumitan penkissä. :D Keskimmäisillä ei tarvitse niin kiire ollakaan.

Kaupassa en nyt nauti niin kauheasti kassajonossa seisoskelusta (varsinkin jos on lapsia mukana ja just ollaan kahlattu joku jättimarketti läpi etsien kurahanskoja, sovitettu uutta toppatakkia jne.ja kinasteltu että mitä ostetaan ja mitä ei) joten olen ihan iloinen jos vieressä vapautuu tyhjä kassa.

Vielä ärsyttävämpää on se, ettei sitä samaa kiirettä ole leffaan tullessa. Väkeä pomppii siihen asti, kunnes leffa alkaa- säästyäkseen alkumainoksista. Siinä sitten saa ihastella pallopäitä heilumassa ja hinkkaamassa persettään istuvien naamoihin ruokakuormat sylissään. Ja sitten alkaa se jumalaton rapina, rouskutus, ryystäminen ja ylipäätään mässääminen, ettei saa hetken rauhaa siltä märehtivältä lehmälaumalta katsoakseen leffan. Joten kiinnostaisi tietää millainen poppariämpäri ap:llakin on ollut, jos sen onnistuu joku leffasta pois kiirehtivä kaatamaan.

Yksipuoliset arvostelut viittaavat aina siihen, ettei ap:lla ole kykyä nähdä omia virheitään. Joten aloitahan alusta missä vaiheessa tulitte leffaan, oliko kännyt kiinni, pälätitteko leffan aikana ja söittekö edes suut kiinni?

No siis oltiin ekojen joukossa siellä elokuvateatterissa tai siis jouduttiiin jonottamaan jotain puoli tuntia että päästiin sisälle, mutta meidän edessä oli jotain 15 ihmistä jonossa. Popparirasia oli se isoin, josta söin osan ja olin varautunut, että lapsikin niitä haluaa, mutta sille riittikin karkkipussi. Oltiin siis lasten elokuvaa katsomassa ja omat lapset olivat suhteellisen hiljaa, mutta kyllä ne muutaman kerran jotain kommentoivat, kun ovat vielä alle kouluikäisiä, eivätkä silleen osaa aina ihan mykkinä olla, mutta ei pälätetty koko ajan ja hyvin hiljaa puhuttiin jos puhuttiin, enemmänkin keskityttiin elokuvan katsomiseen. Minä myös syön suu kiinni, että en mässytä ja känny oli äänettömällä, tosin eipä se muutenkaan juurikaan koskaan soi tai piipaile.

Ja tosta poppariämpäristä, niin se ei kaatunut, mutta eipä sen iso tarvi olla, kun joku sen potkasee siihen lattialle nurin kiirehtiessään pois. Niin ja kyseiset kiireiset lähtijät jättivät ihan kamalat kasat roskia omalle paikalleen, että kiire oli pois, mutta roskia eivät voineet viedä pois. Me vietiin kyllä omamme, minusta se kuuluu asiaan. Sen ymmärrän, että poppareita voi jokunen tippua lattialle, mutta kyllä ne karkkipussit ja juomamukit pitäisi itse sinne roskikseen raahata.

Yhteistyössä