Miksi imettää väkisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kun lapsi itkee ja rimpuilee koko ajan tissillä ni miksi äitin pitää pakottaa lapsi imemään?Pakottaa = työntää koko ajan tissiä suuhun niin kauan että vauva luovuttaa.

mä kanssa annoin lapselle periksi....ei ymmärtänyt omaa parastaan, mutta mä en jaksanut, mä luovutin. Ei saanut koskaan raivareita pullolle mutat rinnalle sai. ja hyvä lapsi on kasvanut pullon kanssa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Koska aina lapsi ei tiedä omaa parastaan.
Vauva saa rintaraivareita, vaikka sillä olisi nälkäkin, eli tarvetta sille maidolle.

Eikö kuitenki olisi parempi antaa vauvan rauhottua?Mun mielestä sairasta työntää sitä tissiä väkisin suuhun,kyllä siinä on äitillä korvien välissä vikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja allu:
Vauva saa rintaraivareita, vaikka sillä olisi nälkäkin, eli tarvetta sille maidolle.

I agree

Tuo nyt on pakkomielteisen äitin puhetta..pakko imettää et oon hyvä äiti,ihan sama vaik vauva kärsii..tai vaihtoehtosesti köyhien,ei oo vara ostaa korviketta.. :whistle:

Joo, saa varmasti rintaraivareita.. mutta mulla 10kk ikänen muksu päätti yksinkertasesti että ei halua enää rintaa.

Joissakin tapauksissa tämä varmasti totta,mutta ei kaikissa.Aina ei ole kysy niistä rintaraivareista vaan maito voi lapsesta maistua pahalta tms ei halua imeä mutta äitin on pakko saada imettää.

Alkuperäinen kirjoittaja naksu:

Joo, saa varmasti rintaraivareita.. mutta mulla 10kk ikänen muksu päätti yksinkertasesti että ei halua enää rintaa.

No ehkä 10kk tarvis syödäkkin jo jotain muutakin kun tissiä.

No ei ton ikästä varmaan ees tarvi enää imettää :X

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Eikö kuitenki olisi parempi antaa vauvan rauhottua?Mun mielestä sairasta työntää sitä tissiä väkisin suuhun,kyllä siinä on äitillä korvien välissä vikaa.

Kun ei se lapsi aina rauhoitu, vaan itkee kahta kauheammin, kun rinta laitetaan sitten pois. Mulla on kokemusta näistä raivareista, silloin lapsi on ollut normaalia väsyneempi ja myös nälkäinen. Saattaa olla että imetysväli on myös venynyt ja rinnasta tulee maitoa tulvimalla.

Itse olen ehdottomasti saanut pojat tuossa tilanteessa rauhoittumaan rinnalla, itse asiassa hurjan kuuloisesti, eli olen imettänyt kävellessä, se liikkuminen on rauhoittanut, ja sitten samalla kun on ollut nälkä, on saanut sen nälänkin tyydytettyä.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:

No ehkä 10kk tarvis syödäkkin jo jotain muutakin kun tissiä.

Ai ihan niinkö.. no voi hitsi, kiva kun kerroit.. tollo! Tarkoitinkin sitä, että lapsi/vauva saattaa syystä taikka toisesta lopettaa rintamaidon ihan oma tahtoisestikkin. Tässä minun tapauksessanihan se ei mikään katastrooffi ollut koska lapsi SÖI JO MUUTAKIN mutta jos lapsi on pelkällä rintamaidolla niin ei lasta/vauvaa voi kovin kauaa pitää ilman ravintoa jos ei muuta tee rinnalla kun huutaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ann:
Alkuperäinen kirjoittaja allu:

I agree

Tuo nyt on pakkomielteisen äitin puhetta..pakko imettää et oon hyvä äiti,ihan sama vaik vauva kärsii..tai vaihtoehtosesti köyhien,ei oo vara ostaa korviketta.. :whistle:

???
Pakkohan se lapsi on ruokkia. Ja kun pullo ei kelpaa, niin...
Rahasta se ei ole kiinni, korvikkeeseen ei kenenkään talous kaadu :D.
Eihän vauva siitä kärsi, että se joutuu tekemään jotain vaikkei haluaisikaan. Vauva puetaan, vaikkei se haluaisi. Se kylvetetään, eikä se aina sitäkään halua. Se laitetaan vaunuihin ja nukkumaan, vaikkei se haluaisi. Vaippakin vaihdetaan, vaikkei vauva haluaisi.
Ja minä kyllä rauhoitin vauvan ensin, jos oli raivo päällä, ja tarjosin tissiä vasta sitten kun pahin raivo oli ohi.
Esikoinen kasvoi pääasiassa korvikkeella, ja olin ihan helevetin hyvä äiti jo silloin B) . Kuopusta imetin pitkään, muttei se minusta entistä parempaa äitiä tehnyt.

No ei ton ikästä varmaan ees tarvi enää imettää :X

Mikähän sinun mielestäsi sitten on sopivan ikäinen imetettäväksi.. Kun kuitenkin tavallista maitoa saa alkaa antamaan vasta vuoden iästä niin vastikettako pitäisi sitten väkisin alkaa antamaan vaikka omaa maitoa riittäisi? On kyllä kumma ajattelu jos vain 10kk ikäisen imetyksestä tulee tuollaista kommenttia...

Miksi pitää väenvängällä imettää, eikö ole ihan sama laittaako sen tissimaidon pulloon.
Lapsi ei tiedä omaa parastaan, siis sekö on parasta, että saa tissin suuhun?
Eikö ole sama saada pulloa suuhun.
Mikä siinä tississä on lapsen parasta??????

Tuo on eri asia. Jos 10 kk ikäinen lapsi ei enää rintaa halua, niin en minäkään sitä enää tarjoaisi. Mutta jos kyseessä on pieni vauva, niin pakkohan sen on maitoa saada. Pulloakin toki voi kokeilla, mutta aika harva imetetty vaavi varmaan yhtäkkiä päättää että tissiä en huoli, haluan pulloa.

Koska edelleen on vallalla käsitys että vauvan pitää se maito saada suoraan siitä tissistä, muuten äiti on vaan huono.

Ite en oo tätä mieltä ja aikoinaan pumppasin ja neiti sai maidon pullosta.

Miksi pitää väenvängällä imettää, eikö ole ihan sama laittaako sen tissimaidon pulloon.

Ei se lapsi välttämättä halua siitä pullostakaan sitä tissimaitoa.. tai sitten ei halua sitä pulloakaan..

Se, että saa pumpattua tarpeeksi maitoa pulloon, kun vauva karjuu nälissään muttei huoli rintaa, vie aikaa. Multa ei sitäpaitsi tullut tarpeeksi maitoa pumppaamalla...
Toisekseen, jos vauvaa on vain imetetty, niin ei niitä pullojakaan ehkä edes ole kotona valmiina.
Meillä poika ei koskaan suostunut pullosta edes juomaan, vaikka kuinka yritettiin. Kerran joi, kun olin satojen kilometrien päässä, eikä pojalla ollut vaihtoehtoja, mutta muuten ei huolinut pulloa.
Eli helpointa oli rauhoittaa vauva ja tarjota tissiä hetken päästä taas. Sitten se jo kelpasi.

No kyllä tiedän muutaman jotka imettäneet pakolla koska ei vara korvikkeeseen,eräälle kaverille hänen mies sanoi että pitää imettää ettei tarvi ostaa korviketta,äiti itse ei olisi halunnut imettää mutta ei uskaltanut lopettaa.Ja tiedän myös erään joka imettää siksi että pelkää että neuvolassa terkkari sitten "valittaa" jos on lopettanut imetyksen,säälittävää mielestäni.

No kyllä tiedän muutaman jotka imettäneet pakolla koska ei vara korvikkeeseen,eräälle kaverille hänen mies sanoi että pitää imettää ettei tarvi ostaa korviketta,äiti itse ei olisi halunnut imettää mutta ei uskaltanut lopettaa.Ja tiedän myös erään joka imettää siksi että pelkää että neuvolassa terkkari sitten "valittaa" jos on lopettanut imetyksen,säälittävää mielestäni.

No, niillä onkin sahajauhoa siellä missä pitäisi olla aivot... :headwall:

Yhteistyössä