Hae Anna.fi-sivustolta

Miksi iso maha on hyväksyttävämpää kuin iso perse?

Viestiketju osiossa 'Kilot kuriin' , käynnistäjänä miettelias-, 06.07.2007.

1. miettelias- Vierailija

Mietin vaan että kun ihminen ei voi itse päättää mihin ne ylimääräiset kilot kerääntyvät, kuitenkin mahaläskit on hyväksyttävämpää kuin alavartaloon kertyvä laardi vaikka terveysmielessä ainakin pitäisi olla toisin päin. Leveä takamus on jotain mille vitsaillaan, huudellaan ilkeyksiä perään, halveksitaan jne aivan kuin isopeppuinen ihminen olisi jotenkin elämässä epäonnistunut ja saamaton oksettava laiskimus. Miesporukassa naureskellaan isoperäisille naisille ja omassa tyttöystävässä on tärkeintä että perse on pieni. Miksi näin? Tunnen monia ylipainoisia naisia joilla on isompi vatsa kuin monilla miehillä, kuitenkaan he eivät saa vastaavaa naureskelua ja pilkkaa osakseen. Itse olen 53kg ja 161cm ja urheilen paljon, leveä lantio ja suhteessa isompi alavartalo silti on jo pysyy. Ei jaksaisi kuunnella ainaisia vittuiluja mutta en myöskään haluaisi laihduttaa itseäni nälkiintyneeksi luukasaksi moisen asian takia. Eihän sitä muu auta kuin vain hyväksyä oma vartalomallinsa, mutta en siltikään voi olla miettimättä että miksi näin on.

2. Minette since 2005 Vierailija

Pakko kysyä, että minkä ikäinen sinä olet tai oikeastaan ne "miehet" josta puhut? Tuo kuullostaa ihan pojankloppien puheilta. Eikös siitä ole tehty ihan tutkimuksia, että miehet ovat mieltyneitä nimenomaan leveälanteisiin naisiin (joku suvunjatkamisvietti...)?

Itse olen leveälanteinen, eli minunkaan peffani ei ole mikään pieni, mutta siitä huolimatta olen aina saanut siitä vain positiivista palautetta miehiltä. Noilla mitoilla sinulla ei ole mitään tarvetta laihduttaa. Miksi edes haluaisit peffasi pienemmäksi? Miellyttääksesi näitä idiootteja, jotka naureskelevat leveälanteisille naisille? Minä itseasiassa luulen että tähän pätee vanha totuus "pojat vaan kiusaa koska ne tykkää" ja siitä syystä he eivät kommentoikaan naisia joilla on pömppövatsat ;)

3. Kigu Vierailija

Hei naiset ! Ettekö te ole vielä oppineet, että on näitä "persemiehiä" ja "tissimiehiä". Tissimiehet rakastavat tuijotella rintoja, ja heitä ei haittaa (ainakaan heitä) vaikka olisi sitten rintojen allakin jotakin... Omien kokemusteni mukaan näitä miehiä ei juuri kovasti kiinnosta millainen takapuoli sinulla on. Sitten taas on kahdenlaisia noita (pohjaan taas omaan kokemukseeni), toiset rakastavat leveitä lanteita ja pyöreää takamusta, toiset ihailevat mahdollisimman kapeaa lantiota ja pieni takapuoli on heille ihan must juttu. Rinnoista yleensä viis veisaavat. Eli yhteenvetona; ei kannata hei hirveästi stressata missä ne omat kilot ovat, meitä on erilaisia ja niin on onneksi miehiäkin ! Yhtä miellyttää yksi ja toista toinen ! Onneksi ! =)

4. Päinvastoin Vierailija

Minä taas olen huomannut asian olevan ihan päinvastoin. Itselläni on litteä vatsa ja isohko takamus, ja saan usein positiivista palautetta miehiltä. Olet todella hoikka, joten jätä kommentit omaan arvoonsa!

5. pim:) Vierailija

Haukkuja on helpompi huudella perään, kun päin naamaa.

Isomahaista naista pitäisi arvostella silloin kun sen kanssa on naamat vastatusten. Silloin se arvosteltava näkisi sen arvostelijan ja voisi sutkauttaa jotain nasevaa takaisin. Mutta perseelle huudeltaessa harvempi arvostelun kohde viitsii kääntyä takaisin käydä katsomassa mitä "vikkaa" huutelijassa oli ja sitten vasta tokaista, ettei toi sun nenässkään mikään komistus ole.

Jos kyse on nyt sitten enemmän pojista kun miehistä, jotka sitä huutelua harrastaa, nii kerrompa yhden tapauksen jonka näin tossa kadulla joku aika sitten:

yläasteikäisiä tykköjä kaksi kappaletta kävelee poikaporukan edellä. Toinen tytöistä oli todella hoikka ja toinen ihan hirveen laiha ja pieni kokoinen muutenkin. Pojat siinä perässä kävellessään vertaili niiden tyttöjen perseitä ja jokainen joka ääneen jotain sanoi kommentoi sen isomman tytön persettä, tyyliin :kato miten läski ton perse on/ vähäks tolla on iso perse. Kenellekkään ei tullu mieleen, että sen lyhyen ja laihan tytön perse olisi ollut pieni. Koska näin aikuisen mielestä ne molemmat perseet olivat todella pieniä ja tyttöt todella hoikkia, niin hirvittää mistä ne pojat tollasta keksii, iseiltään? Äiditkö kauhistelee peilin edessä omaa persettään koko ajan?

Mutta mun mielestä nainen on kauniimpi isolla perseellä varustettuna verrattuna punkeroon mahaan.

6. V.I.P.110 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Peesaan muita kirjoittajia. Ainakin oma mieheni on tätä pepuista kiinnostunutta tyyppiä. Tiettyyn rajaan asti tietenkin, niin mitä isompi ja muodokkaampi pylly, sen parempi hänen mielestään.

Toivottavasti ap löydät mukavampaa porukkaa ympärillesi,
    Kuten joku totesikin, olet todella hoikka. Nuo kuulemasi kommentit ovat täysin ala-arvoisia. Ongelma vaan on se, että vaikka itse tietäisitkin niiden perättöyyden, niin ne saattavat silti nakertaa huomaamattasi itsetuntoasi ja saada sinut loppuelämksesi epävarmaksi vartalosi suhteen.

7. sasae Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Onko tämä teinipoikien arvostus muuttunut ihan viime vuosina tähän kuivan kesän orava -malliin? Ainakin omana yläasteaikanani hieman kurveja, eli takamusta ja tissejä hommanneet tytöt olivat poikien mielestä niitä sexyimpiä, jopa hieman pyöreävartaloisessa mallissa. Minunkaltaiseni luonnostaan keppilaihat taas eivät kiinnostaneet tippaakaan.

8. V.I.P.110 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitos sasae tuosta kuivan kesän orava- kielikuvasta!

9. miettelias- Vierailija

Olen parikymppinen nainen, opiskelen ammattikorkeakoulussa ja läskikommentteja olen kuullut luokkalaisilta pojilta/miehiltä ja olisko ollut eka kouluviikko kun viikon puheenaihe oli kuinkas muutenkaan kuin minun valtava takapuoleni. Lisäksi olin mm viime kesänä töissä yhdessä tapahtumassa kun eräs noin 40v mies kovaan ääneen huuteli alle 10-vuotiaalle pojalle että katohan miten tolla tytöllä on iso perse ja paksut jalat. Myös aiemmin muistan ikäloppujen miehien huudelleen vastaavaa kadulla perään.

Totta on että makuja on monia, mutta vaikka joku parikymppinen mies pitäisikin isommasta takapuolesta niin yleinen asenne on niin negatiivinen että sitä tuskin kukaan myöntää. Rinnoilla, masulla tms ei tunnu olevan mitään merkitystä, pieni perse on tärkein. Enkä nyt yleistä vaan muutamaan ihmiseen vaan todella laajaan ihmisporukkaan. Kuulema pahinta on jos tapaa baarissa kivaan ja nätin tytön ja sitten kun ollaan lähdössä jatkoille niin paljastuukin tytön jättiperse ja eihän sitä kehtaa kotiin viedä..kaikkea tämmöstä vastaavaa juttua kuulee aivan jatkuvasti.

Kroppa on muuten treenattu, litteä kiva vatsa ja hyvät rinnat. Kuitenkin tuntuu että huomataan vaan iso perse ja siitä vittuillaan joko päin naamaa tai välillisesti. Tyyliin " eikö toi tajua että sillä on iso perse, miksei se tee asialle jotain.." En mä itse ole tätä vartalonmuotoa valinnut! Salilla treenaan hartioita ja selkää leveämmäksi ja kun rinnat on isot niin kokonaisuus näyttää melkein jopa tiimalasilta..Mutta kapea lantio se olla pitää, muuten tuntuu olevan jotenkin "huono nainen".

10. miettelias- Vierailija

Pitää vielä lisätä että joskus yläasteikäisenä olin jotain 45-46kg, silloin sai olla suht rauhassa, mitä nyt valiteltiin että on liian laiha kun tissit oli aikas olemattomat. Lihoin lukiossa 50-kiloon ja yhtäkkiä olinkin se koko koulun läskiperse ja punkero. Yritän koko ajan laihduttaa takas entisiin mittoihin, mutta kroppa hanaa vastaan eikä laihduttamisesta meinaa tulla yhtään mitään. Silti takaraivossa painaa koko ajan että täytyy päästä siihen entiseen takaisin että olisi arvostettu ja saisi kävellä kadulla rauhassa.

11. V.I.P.110 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    No just joo. Aivan järkyttävää tekstiä edellisellä. Kait täällä sitten vaan on noin junttia porukkaa. Itsekin sain kyllä kuulla yläasteikäisenä noita samoja kommetteja. Takapuoleni ei varmasti ollut iso, mutta kuulin myös tästä jatkuvasti. Mutta en sentään tuntemattomilta

Muutama vuosi sitten olin hyvän ystävättäreni kanssa erittäin tunnetun suomalaisen bändin keikalla. Keikan jälkeen kävimme oluella jossain lähellä, ennenkuin lähdimme kävelemään Mannerheimintietä bussiasemalle pän. Yhtäkki tajusin, että joukko bändin jäseniä kävelee takanamme ja keskustelee (lievästi humaltuneena) edellä kävelevien tyttöjen ihanista pyörivistä pyllyistä. Oli talvi ja meillä suht pitkät takit, joten ajattelin, että eiväthän ne meistä voi puhua, kun eihän medän pyllyt edes näy..

Kuitenkin sekä minä, että ystävättäreni kiristimme tahtia ja juttu pyllyistämme jatkui takanamme. Ilmeisesti sekä minä että kaverini ajattelimme samallalailla, koska Forumin kohdalla käännyimme sanattomasta sopimuksesta jyrkästi vasemmalle ja nämä tyypit jäi pettyneenä ulvomaan peräämme liikennevaloihin. Olivat vain ilmeisesti odottaneet, että pysähtyisimme. Sitten oli selvästi tarkoitus tehdä lähempää tuttavuutta takalistojemme kanssa..

12. naisellinen nainen Vierailija

Naisen vartalo on kaunis jos on hoikka vyötäröltä ja pyöreä, isohko peppu. Olen itse saanut aina vartalostani myöskin vain positiivistä palautetta miespuolisilta henkilöiltä.

13. Missä... Vierailija

...on tasa-arvo? Oikeasti. Ei yhdelläkään miehellä ole oikeutta arvostella naisen ulkonäköä tuolla tavalla. Kehuminenkin voi tuntua inhottavalta, jos se tulee tuntemattomalta kadulla.

Naisten esineellistäminen sen kuin jatkuu... Ei hitto, jos minä saan joskus lapsia, teen niille kyllä selväksi, että toisen ulkonäköön puuttuminen on rumaa, eivätkä naiset ole mitään miesten seksiobjekteja.

Aloittajalle... Älä murehdi moista asiaa, olet todellakin hoikka!

14. mahamöhö Vierailija

Niin, sinulla ei ole ilmeisestikään koskaan ollut isoa mahaa, josta olisit kommentointia joutunut kuuntelemaan? Toki se mitä itse kokee, tuntuu todellisemmalta, mutta se ei silti välttämättä ole koko totuus.... Me isomahaiset saamme kuulla mahastamme kyllä todella ilkeää kommenttia vähän päästä. Ja yleensä nekin ihmiset, jotka eivät halua olla ilkeitä, onnittelevat raskaudesta tms. Eipä tunnu kivalta kun ei kerran raskaana ole...

15. vegetaristi Vierailija

Hei mietteliäs-! Älä vaan ihmeessä yritä laihduttaa itseäsi yläaste ajan mittoihin, se ei edes ole mahdollista, koska sillon ei ole vielä kehitys kokonaan ohi.

Todella ihmettelen, missä tuollaista porukkaa liikkuu. En ole ikinä tavannut yhtäkään miestä,poikaa tai naista joka olisi kauhistellut toisen läskipersettä, jos ei lasketa jotain 15v poikien huuteluita. Yleisestikin tuttavapiirissäni on sellainen käsitys, että isomaha on huono juttu, sehän estää käyttämästä monia kivoja vaatteita, on terveydelle haitallista ja lisäksi saattaa kerätä noita "oletko raskaana" uteluita joita tuossa edellinen mainitsi. Olen ihan varma, että tulet vielä tulevaisuudessa tapaamaan liudan miehiä, jotka palvovat upeita kurvejasi. Itsellänikin on aika suuri vyötärö-lantio suhde (68-98) ja mieheni mielestä näyttää upealta kun takapuoli näyttää niin isolta.
    Jos takapuolesi häiritsee sinua, voit koittaa pukeutumisella hämätä asiaa, mutta laihduttaminen ei ole ratkaisu, koska sillon muuttuu yläkroppa turhan luiseksi. Vältä esimerksi paidan helmoja, jotka loppuvat lantion leveimpään kohtaan, älä käytä vyötä lantiolla ja valitse mielellään tummempi alaosa, kun yläosa.

16. Nää on just näitä kommetteja, joille ei voi kuin nauraa säälien. Ensin kehutaan itseä, kuinka ollaan miesten mieleen, mutta annappa, että josku mies letkauttaa jotain tuosta "perästä", ollan itkemässä jossain.

Hitonko väliä, mitä mieltä jokus mies on vartalosta. Tai ehkä sillä on väliä tuollaisille laisillesi, joilla ei sitten muuta annettavaa taida ollakaan.

17. jes. Vierailija

En minä vaan itke, jo joku letkauttaa jotain negatiivista pepustani, koska tiedän itse sen olevan hyvännäköinen. Eikä fiksut ihmiset yleensä tule arvostelemaan päin näköä toisen ulkonäöstä/-muodosta.

18. hihhihhiiii Vierailija

Joo, fiksut ihmiset van nimettöminä kehuu omaa ahteriaan.... jne

19. hieno ilma Vierailija

Kylläpä jotain hihityttää ja naurattaa mokoma asia, menisit vaikka lenkille. Ainakin täällä rannikolla on hieno ilma.

20. sasae Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Eikös se ole hyvä vaan, että osaa tykätä omasta vartalostaan, takapuolineen kaikkineen?

Tuleepa mieleen, että on minullekin yksi mies sanonut, että minun ei pitäisi käyttää farkkuhaalareita, koska ne korostaa meikäläisen takamusta. Koska sanoja oli täysin treenaamaton löyhälaisa riuku, jolla pieni kaljavatsan alku, en ottanut kovin vakavasti kritiikkiä.

21. "Akvamariini" Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Kyllä se vaan niin on, että leveäperäinen nainen on tervein malli. Luonto on tarkoittanut naisen synnyttämään, ja kovin kapoisesta lantiosta ei lapsi luonnollisesti ulos tule, ei ainakaan suurikokoinen lapsi. Terve, kaunis nainen on leveälanteinen, kapeavyötäröinen ja ei jättirintainen. Jättirinnoistahan ei ole mitään erityistä hyötyä lapsen imettämisessä. Jättirinnat vain aiheuttava hartiakivistystä, ja roikkuvat ikävästi sitten vanhempana. Minua ei edes kiinnostaisi miehet, jotka tuonkaltaista tekstiä suustaan päästävät. Eivät taida olla aikuisia miehiä. Hei vilkaiskaa välimeren maiden naisia, miten he ylväästi lantiota heiluttaen kävelevät ja muotonsa kantavat, vaikka olisivat ylipainoisia. Ei suomalaisen naisen tarvitse alentua miellyttämään tuollaisia ruipelomiehiä.

22. totuus? Vierailija

Hop hop hop! Mihinkäs tuon tiedon perustat? Et ainkaan kokemukseen, sillä itselläni on aina ollut todella kapea lantio ja reilusti yli nelikiloiset lapset olen alateistse synnyttänyt.

Eihän se tietty helppoa ollut, mutta tuskin synnytys koskaan helppo on. Toisekseen, sisämitat ratkaisee synnytksessä.

Eiköhän luonto ole tarkoittanut ihan samallalailla kapealanteiset kuin leveälanteisetkin tähän maailmaan.

23. suhina Vierailija

Olen samaa mieltä kuin nimim. "totuus?" Minä myös olen kapealanteinen, ja ilman ongelmia kolme lasta synnyttänyt, kaksi kolmesta ovat olleet nelikiloisia.
    Muutenkin ärsyttää suunnattomasti se, että naisellisuus on näköjään monen naisenkin mielestä yhtä kuin leveä takapuoli. Minulla on pieni pylly ja isohkot rinnat ja minulla on melkoisen tasapaksu kroppa. Olen kuitenkin mielestäni naisellinen, eikä minulla ole koskaan ollut suurempia komplekseja vartalostani. Tosin iän myötä näköjään keskivartalo alkaa kerätä herkästi läskiä, joten syömiseen ja liikumiseen pitää kiinnittää huomiota koko ajan enemmän(olen jo keski-ikäinen).

24. akvamariini ei kirj Vierailija

No tietysti joku kapealanteinen otti nyt herneen nenäänsä. Tietysti kapealanteiset ovat myös alateitse synnyttäneet. Nyt tietysti puhutaan suurista määristä naisia kautta histoarian. Jos lantion koolla ei ole väliä, silloinhan naisilla vois olla yhtä kapea lantio kuin miehillä. Mieti miksi näin ei ole. Totta on, että sisämitta ratkaisee. Mutta ulospäin kapealla ei voi olla kovin leveä sisältä. Tämä kiistely on vähän niin kuin jos sainoisi, että tupakka aiheuttaa keuhkosyöpää, niin joku saanoo, että minun isoisäni poltti 70 vuotta eikä saanut keuhkosyöpää. Pitää nyt ymmärtää tämä punainen lanka.

25. luut vai läski Vierailija

Mutta eikös tässä puhuttu läskeistä? Eli aloittaja kysyi, miksi on hyväksytympää jos kilot kertyy mahaan kuin jos ne kertyy alavartaloon. Eikös tuohon synnytysasiaan vaikuta lantion luiden leveys? Miten se synnytystä helpottaa, jos sitkein rasva on reisissä ja takapuolessa?

Minulla rasva kertyy helpoiten keskivartaloon ja sitkein rasvavarasto on alamahan pömppis. Lantiossa on silti muotoa, mutta vyötärö on laihanakin ollut aika suora, rinnat taas ovat suurehkot. Ehkä se suhteessa suuri takapuoli pistää enemmän silmään kuin maha. Itsellä ainakin kiinnittyy huomio helpommin suurehkoon alavartaloon, kuin pötkövartaloon, jossa on vähän liian suuri maha muuhun kokoon nähden. Ihan oma havainto siis tämä, en yleistä mitenkään.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri