Miksi ja millä oikeudella naapurini häiriintyy normaalista elämästä kerrostalossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Naapuriani ärsyttää huonon äänieristyksen takia kun otan pitkiä suihkuja päiväsaikaan, mutta maksan kuitenkin itse veden. Naapuriani ärsyttää kun katson päivittäin 1-3 tv ohjelmaa normaalin puheen voimakkuudella ja kuuntelen musiikkia 2h ajan samalla äänenvoimakkuudella pelkästään tietokoneelta kerran kuussa. Asuntoni hiljenee hiljaisuusaikaan ja en pidä bileitä tai huuda. Pitäisikö tässä normaali elämä lopettaa?

Kai ihminen saa myös kerrostalossa elää omannäköistä elämää kohtuuden rajoissa. Pitkistä suihkuista voidaan olla montaa mieltä onko ne tarpeellisia, mutta mulle se on rentoutumisen hetki kun annan lämpimän veden valua pitkin vartaloa ja otan naapurit nimenomaan huomioon siten etten käy suihkussa hiljaisuusaikaan vaikka kuulemma sekin olisi sallittua...

Kuulokepakollisia kerrostaloja ei oo myöskään olemassa ja säännöissä lukee että musiikkia/tv:tä saa kuunnella kohtuullisella äänenvoimakkuudella kunhan ei koko päivää ole tv tai musiikki päällä ja mullahan ei ole... täällä kuuluu myös puhe seinistä läpi joten tottakai kuuluu sitten myös musiikki ja tv. En tiedä johtuuko se naapurin ärsyyntyminen siitä että musiikkini ei ole hänen makuunsa, mutta kyllähän hänen pitäisi olla suvaitsevainen eri musiikkimakuja kohtaan.

Olen kuullut jopa sellaista idiotismiä että kerrostalossa pitäisi aivastaa tyynyyn jotta se vaimentaa ääntä, sehän on tosi hienoa sitten kun ne räkäbakteerit on siinä tyynyssä tai pitäisi käyttää huopatossuja sisällä jotta askeleet ei kuulu naapuriin, ompa hienoa jos ei saa enää omassa kodissaan paljain jaloin olla vaan jalkojen täytyy aina antaa hiota huopatossuissa ja wc-käynneillä pitäisi käyttää pudotuspaperia jotta kakan lompsahdukset ei kuulu, mielestäni vessakäyntien äänet on normaaleja ja minä en häpeä niitä edes puolisoni läsnäollessa!

Kerrostalossa on paljon mukavempaa kaikilla kun suhtaudutaan elämisen ääniin rennosti ja ymmärretään että ne huonon äänieristyksen takia kuuluu naapuriin, jos naapuri rentoutuu kuuntelemalla musiikkia ja katsomalla tv:tä niin sillon sinulla on oikeus myös samaan. Jos rentoudut nauttimalla hiljaisuudesta niin sitä saat sillon kun naapurin musiikki ja tv ei ole koko päivää päällä. Näin kaikki saa mitä haluaa.

Jotkut eivät kestä elämisen ääniä. Muuttaisivat omakotitaloon. Mua ei haittaa kun päivällä kuuluu musiikkia naapurista, suihkun äänet yöllä tai muuna aikana, siivouksen äänet jne.

Sinähän et ollut edes saanut koskaan mitään valitusta. Sä vain kuvittelet että elämäsi häiritsee muita ja häiriinnyt siitä
Esimerkiksi kun menen suihkuun niin naapuri laittaa aina omassa kämpässään kaikki hanat auki. Ns. kostoääniä. En ymmärrä näitä ihmisiä jotka kokee oikeudekseen alkaa kiusaamaan naapuria jos naapurin elämäntyyli ei miellytä, kiusaaminen on aina väärin!

Vaikea ihminen olen koska elän normaalisti, en halua olla naapurini kanssa missään tekemisissä tai ajatella edes häntä? jäkätys ja kiusanteko ei toimi, siinä naapuri nolaa vaan itsensä.
Vaikutat sen verran vaikealta ihmiseltä, että veikkaan naapurin vain haluavan sinusta eroon. Jäkättää niin kauan, että kyllästyt ja muutat pois.

Jos se mitä kirjoitat on totta, teidän talonne ei täytä asuinrakennukselle asetettuja vaatimuksia ja se pitää korjata vaatimukset täyttäväksi. Naapurilla on täysi oikeus vaatia sitä. Asiaa voisi verrata siihen, jos vaikka viemärin vedet tulvisivat lattioille. Se on vika, joka on korjattava. Piste. Ei neuvottelukysymys.

Perustelisitko millä tavalla elämäni on häiritsevää.
Ilmeisesti naapurisi on häiriintynyt eli elämäsi on häiritsevää. Vaihtoehtoinen selitys olisi, että naapurisi olisi mieleltään järkkynyt, mutta kun ottaa huomioon pakkomielteesi tehdä näitä avauksia säännöllisesti, se ei varmaan ole se todennäköisin selitys.

Ketjun teemaan sopiva: https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/592269cb-2d6e-426c-b644-fbdc063eca54

Lappeenrantalaisessa kerrostalossa puolisen vuotta asunut Minttu Ulvinen kohtasi torstaina kotiin tullessaan ikävän yllätyksen.

Eteisessä postiluukun alla odotti pahanhajuinen lihaköntti, jonka sisältä paljastui lääketabletti ja nasta.

– Onneksi koirat eivät olleet syöneet sitä ja löysin sen ajoissa. Se haisi todella pahalle ja koirat ovat onneksi sen verran nirsoja.

Hän tarkasti tilanteen myös lähimaastossa, mutta sieltä ei mitään löytynyt.

Ulvisella on kaksi koiraa, sekarotuinen terrieri Muru ja beagle Hilla. Kaksivuotias Hilla on ollut kova haukkumaan. Se ei ole mikään ihme, sillä kuuluva haukku on metsästyskoirana alkuperäisesti käytetyn beaglen ominaisuus. Yksin jätettynä rotu voi tehdä tuhojaan ja haukkua aiheettomasti.

Ulvisen Hilla-beagle on haukkunut eroahdistustaan. Omistaja kertoo tehneensä kovasti töitä haukkumisen kitkemiseksi.
Sanomattakin on selvää, ettei myrkkysyöttejä saa pudottaa kenenkään postiluukusta, mutta ajatellaanpa nyt mistä tässäkin asiassa on kyse. Ulvinen on terrorisoinut naapurustoaan jo kuusi kuukautta. Eikä meno ole selvästikään rauhoittunut, vaikka koirien omistaja yrittää muuta väittää. Jos haukkuminen olisi jo loppunut, ei tässä vaiheessa mitään myrkkysyöttejä enää pudoteltaisi. Siis terroria jatkunut puoli vuotta ja on odotettavissa, että jatkuu vielä määrittelemättömänn ajan tulevaisuuteenkin. Ja kaikki sen takia, että itsekäs koiranomistaja ei tajua olla viemättä haukkuherkkää metsästyskoiraa kerrostaloon.

Pistepirkko hyökkää keskitetysti jokaisen kimppuun, joka sanoo, että kiusaaminen on väärin ja se tekee niistä ihmisistä aina "vaikeita".
...Sitten saadaan saarna vääränlaisesta mielenpahoituksesta...:coffee:
Öööö, nyt meni ohi. Minähän se sanoin että kiusaaminen on aina väärin ja tuo toinen ihminen haukkui mua vaikeaksi ja naapuri haluaa minusta eroon sen takia. Tulee sellainen olo että olen vaikea koska en suostu elämään hänen laatimien sääntöjen mukaan, vaikka noudatankin kerrostalon yleisiä sääntöjä. On ihmisiä jotka haluaisi muiden tanssivan oman pillinsä mukaan ja paras naapuri on sellainen josta ei kuulu mitään ääntä, mutta se on kerrostalossa aikalailla mahdottomuus koska suurimmassa osaa kerrostaloista on huono äänieristys. Jos ihminen ei saa elää kotonaan vapaasti: ottaa sen pituisia suihkuja kuin haluaa, vetää vessanpöntön silloin kun haluaa, kävellä vapaasti, aivastaa, yskiä, pieraista, kuunnella päiväsaikaan musaa ja kahtoo tv niin ahdistushan siitä tulee...

Nämä jotka osoittaa mieltä normaalista elämästä niin heillä on paskamainen luonne. Just semmonen että " minähän en välitä onko se normaalia elämää vai ei, en ole kovin empaattinen, jos mua ärsyttää jokin niin tottakai alan kiusaamaan naapuria. " Siks ei tulekkaan mitään kunnon perusteluita että miksi kerrostalo kodissa ei saisi elää normaalisti, kun ainut perustelu olisi se että sun normaalista elämästä lähtevätkin äänet nyt vain sattuu ärsyttämään mua ja samaan aikaan kuitenkin tietää että jokaisella on oikeus elää normaalisti vaikka koti olisi kerrostalossa.

Öööö, nyt meni ohi. Minähän se sanoin että kiusaaminen on aina väärin ja tuo toinen ihminen haukkui mua vaikeaksi ja naapuri haluaa minusta eroon sen takia. Tulee sellainen olo että olen vaikea koska en suostu elämään hänen laatimien sääntöjen mukaan, vaikka noudatankin kerrostalon yleisiä sääntöjä. On ihmisiä jotka haluaisi muiden tanssivan oman pillinsä mukaan ja paras naapuri on sellainen josta ei kuulu mitään ääntä, mutta se on kerrostalossa aikalailla mahdottomuus koska suurimmassa osaa kerrostaloista on huono äänieristys. Jos ihminen ei saa elää kotonaan vapaasti: ottaa sen pituisia suihkuja kuin haluaa, vetää vessanpöntön silloin kun haluaa, kävellä vapaasti, aivastaa, yskiä, pieraista, kuunnella päiväsaikaan musaa ja kahtoo tv niin ahdistushan siitä tulee...

Nämä jotka osoittaa mieltä normaalista elämästä niin heillä on paskamainen luonne. Just semmonen että " minähän en välitä onko se normaalia elämää vai ei, en ole kovin empaattinen, jos mua ärsyttää jokin niin tottakai alan kiusaamaan naapuria. " Siks ei tulekkaan mitään kunnon perusteluita että miksi kerrostalo kodissa ei saisi elää normaalisti, kun ainut perustelu olisi se että sun normaalista elämästä lähtevätkin äänet nyt vain sattuu ärsyttämään mua ja samaan aikaan kuitenkin tietää että jokaisella on oikeus elää normaalisti vaikka koti olisi kerrostalossa.
Olet vaikea ihminen, koska jauhat pakkomielteisesti tätä samaa juttua taas kerran. Etkä ikinä oikeasti halua edes kuulla muiden näkökantoja asiaan, vaan haluat vain toitottaa mahdollisimman moneen kertaan tuota "Minulla on oikeus" -mantraasi.

Ilmeisesti naapurisi on häiriintynyt eli elämäsi on häiritsevää. Vaihtoehtoinen selitys olisi, että naapurisi olisi mieleltään järkkynyt, mutta kun ottaa huomioon pakkomielteesi tehdä näitä avauksia säännöllisesti, se ei varmaan ole se todennäköisin selitys.

Ketjun teemaan sopiva: https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/592269cb-2d6e-426c-b644-fbdc063eca54

Sanomattakin on selvää, ettei myrkkysyöttejä saa pudottaa kenenkään postiluukusta, mutta ajatellaanpa nyt mistä tässäkin asiassa on kyse. Ulvinen on terrorisoinut naapurustoaan jo kuusi kuukautta. Eikä meno ole selvästikään rauhoittunut, vaikka koirien omistaja yrittää muuta väittää. Jos haukkuminen olisi jo loppunut, ei tässä vaiheessa mitään myrkkysyöttejä enää pudoteltaisi. Siis terroria jatkunut puoli vuotta ja on odotettavissa, että jatkuu vielä määrittelemättömänn ajan tulevaisuuteenkin. Ja kaikki sen takia, että itsekäs koiranomistaja ei tajua olla viemättä haukkuherkkää metsästyskoiraa kerrostaloon.
TÄH, löydät siis hyväksyttävän syyn eläinrääkkäykselle!?

Sulla ei ole kyllä kaikki pään sisällä kohdallaan. Ota lääkkeet.

Perustele miten aloituksessani kertomani elämä on häiritsevää.

Ei voi mennä niin että naapurilla on oikeus häiriintyä millon mistäkin ja päättää että nyt teen valituksen tästä asiasta naps! ja nyt tästä asiasta naps! nyt tuosta asiasta naps!

Tuollainen kaikesta ja normaalista elämästä valittava naapuri on pahimman luokan kiusaaja.

Olet vaikea ihminen, koska jauhat pakkomielteisesti tätä samaa juttua taas kerran. Etkä ikinä oikeasti halua edes kuulla muiden näkökantoja asiaan, vaan haluat vain toitottaa mahdollisimman moneen kertaan tuota "Minulla on oikeus" -mantraasi.
Joo kun sun näkökantasi olisi se, että kerrostalossa et ollenkaan saa kuunnella musiikkia tai katsoa tv:tä ilman kuulokkeita niin minä en lähde semmoisia näkökantoja kuuntelemaan kun siinä ei tee mitään väärää että välillä musiikkia kuuntelee ja katsoo tv huonosta äänieristyksestä huolimatta kohtuullisella äänenvoimakkuudella kun se huono äänieristys ei ole asukkaiden vika ja kuulokkeet pahentaa mun tinnitystä oli äänenvoimakkuus niissä mikä tahansa. Eikä missään kerrostalon säännöissä lue että musiikkia ja tv:tä olisi pakko kuunnella kuulokkeilla, joten elän sääntöjen mukaan. Sä yrität saada elämään ihmisiä omien keksimiesi sääntöjen mukaan että kaikkien olisi pakko kerrostalossa kuunnella musiikkia ja katsoa tv kuulokkeilla, koska et pysty olemaan sen vertaa suvaitsevainen että naapurin musiikki tai tv äänet kuuluu välillä sun asuntoon.

Yhteistyössä