Miksi joillain pitää olla joku ihmeen kosteussuojattu haalari???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ulapalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

ulapalla

Vieras
Eikö kaikkein helpointa ole laittaa ne kurahousut siihen haalarin päälle? Mä en vaan oikeesti tajua, koska koen todellakin helpommaksi pestä niitä kurahousuja kuin sitä haalaria....

Ei mene haalari kuraiseksi, märäksi ja likaiseksi. Ei tarvitse joka päivä pestä haalaria. Voi pestä vaan ne kurikset. Ja sitten aina on se haalari käyttövalmiina. Ei tarvitse erikseen "kauppavaatteita" tai "kyläilyvaatteita", vaan voi laittaa sen puhtaan haalarin ja lähteä.

Kertokaas nyt sitten mitä mulla jää tajuamatta! Kun tuntuu, että kaikki niin vauhkoo noitten kosteussuojattujen/vedenpitävien haalareiden perään.

Riippuu ihan kelistä. Juuri tulin lasten kanssa pihalta ja olivat päästä varpaisiin kurassa. Ja tottakai oltiin kurahousuilla kelin mukaan.

Kosteussuojatut haalarit ovat parhaimmillaan talvella. Talvet nyt on mitä on eli märkää lunta ja loskaa mutta ei kuitenkaan kuraa. Eli siis "puhdasta" märkää. Tällöin kosteutta pitävät haalarit ovat paikallaan. Ei tarvitse joka käytön jälkeen pestä ja ovat miljoona kertaa mukavammat lapsen päällä kuin kalseat kurahousut.

joo lapsen on vaikeampi liikkua kuratamineissa!makukysymys mut meillä on lapsilla sekä aikuisilla vedenpitävät vermeet koko vuodeksi..ja kengät kans:) ja sä voit pesasta samanlailla sen vedenpitävän haalarin kuten kuriksetkin!

meillä ei oo kosteussuojattua vk pukua, mut talvihaalari kyllä. vk puku on kyllä sitten teflon pinnoitettu, hylkii likaa tms, kokeillaan tänä vuonna tällästä.

mut tärkeämpi juttu vielä että pitää vedet mut siis että hengittää kans!etttei ole kuuma mitä kurikset ei tee!itse suosin reimaa,lassieta yms just ton hengittävyyden vuoksi ja aikuisilla sit icepeakia,rukkaa yms....

Alkuperäinen kirjoittaja juurikin noin:
kurahousut ovat rumat, epäkäytännölliset, hiostavat, kiristävät ym... Kyllä kunnon kosteussuojattu haalari aina kurahousut voittaa!

paitsi että nykyisin niitäkin on kyl kauniitakin ja meillä on arto lahden punaiset(jossa orsnssia kans) kuvalliset ne on hyvännäköiset....

ja sellaisissa tilanteissa kätevät kun olet vaikka kuraisessa puistossa ja sit pitäisi mennä autolla kotiin...kurikset vain veks niin auto ei likaannu mut välttämättä nykyisin ei kuriksia enää ees tarvii kun on kaikenmaailman tex:it joka kaupassa:)

Alkuperäinen kirjoittaja merileijona:
Kurahousut on rumia ja epäkäytännöllisiä, siksi.

Ottamatta muuten kantaa kurahousuihin tai kosteussuojattuihin pukuihuin, tuo on nauretttavaa, että äidit ovat niin tarkkoja minkä näköisissä vaatteissa se meidän Jessica kylpee kuralätäkössä. "Ei voi käyttää kuahousuja, kun ne ovat äidin mielestä rumat..." :o

Haalari on helpompi suihkuttaa puhtaaksi kuin kurahousut. Saa tiukemmin kiinni niin ei mene vettä sisään.

En ole vielä tavannut lasta, joka pitäisi kurahousuista. Ja mieluisissa vaatteissa on mukavampi ulkoilla.

Eikä haalari ole mikään kauppavaate. Epäkäytännöllinen hankalan riisuttavuutensa takia.

Talvella kosteussuojattu on hyvä, kun ei tarvitse kuriksia. Kesällä meillä on ollu vedenpitäviä ja tavallisia. Jokatapauksessa kurakeleillä meillä on kurikset, ettei tartte pukua aina pestä.
Meillä kuljetetaan lapsia hoitoon kävellen ja jos sade yllättää kesken matkan niin silloin se kosteussuojattu puku on aikas kiva =)
Meillä on lapset laittanu aina ihan mielellään kurikset jalkaan.

Meillä lapsella on vaatimattomasti välikausivaatteina ReimaTecin haalari, ReimaTecin takki ja henkselihousut, Legon kosteussuojattu haalari ja Lennen ei-kosteussuojattu takki ja housut!!

Kaikkein mieluiten puen tuon ei-kosteussuojatun vaatteen lapselle, on mukavin päällä!!

Noita ReimaTecejä en osta enää koskaan, koskaan, koskaan - luoja millaista kalvokankaan oloista se on!! Mieluummin vaikka ne kurikset kuin ReimaTec!!

Raiskilla ja Lennellä on sen oloisia kosteussuojattuja vaatteita, joita voi ajatella ostavansa - kankaan pitää olla pehmeää ja taipuisaa!!

Mulla on jo kuopuskin miltei aikuinen, joten tämän päivän kurahousuista en tiedä yhtään mitään. Mutta yli 15 vuotta sitten kotimaisetkin kurahousut oli malliltaan sellaisia, että ei sinne kylmällä säällä esim toppapuku mahtunut alle. Tai sitten tenava oli kuin tönkkösuolattu neulamuikku.

samaa mieltä starsisu paras koskeussuojattu puku ööö on lassien ja paras takki housu systeemi on sekä lassielta että name it puku joka on ihanan taipuisa ja pienellä kätevä kun housut on henkselimalliset.. reimat ei ole suosikkeja vaikka meillä niitäkin on ...on tosi hiostavia...

ja sit yks hyvä jo kolmella lapsella ahkerassa käytössä ollut travallen puku jossa alaosa on kosteussuojattu ja yläosa normaalia tuulipukutyylistä kangasta..ei ole kuuma mut pitää pyllystä kosteudet (mistä lapsi yleensä kastuu). fakta kuitenkin on että loppupeleissä välik.puku on enemmänkäytössä kun kesäpuku koska silloin takki ja housut on kätevämmät ja jos kylmä kesä se välik.haalari menee silloinkin....ja kesällä ei välttämättä paljoo kuteita tarvii...mut haalareista ja kuteista; on noissa hirveesti eroja vaikea tietää millainen olisi hyvä jos ei ole kokeillut...

Yksi tykkää yhdestä ja...

Itse koen että nuo kosteussuojatut puvut helpottavat meidän ulkoiluja. Ei tarvi laittaa niitä kuriksia mikä helpottaa meidän liikuntarajoitteitsen lasten liikkumista. Pukuja ei juuri tarvi pestä, riittää pelkät huuhtelut ja/tai pyyhmimiset. Takki käy takkina erikseen ja housut vaikka fleesen kanssa kun on lämpimämmät ilmat mutta maa yhä kosteaa.

Siksi itse hankin tuollaiset puvut kun keta on mahdollisuus, mutta en suinkaa yritä käännyttää sinua tai ketään muuta samaan. Jos minä olen tyytyväinen omiin pukuihini ja sinä omiisi niin missä tässä on ongelma? Kaikenhan pitäisi olla ihan hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mulla on jo kuopuskin miltei aikuinen, joten tämän päivän kurahousuista en tiedä yhtään mitään. Mutta yli 15 vuotta sitten kotimaisetkin kurahousut oli malliltaan sellaisia, että ei sinne kylmällä säällä esim toppapuku mahtunut alle. Tai sitten tenava oli kuin tönkkösuolattu neulamuikku.

Onneksi tuo on muuttunut =) . Tosin isompaa kokoa pitää ostaa, että haalari mahtuu alle. Konepesuakin kuravaatteet kestävät ihan hyvin.

eihän sitä pidä olla. Ekaluokkalaiselle kuitenkin hankin elämäni ensimmäisen Remun välikausipuvun, kun ajattelin ettei tarvitse koulussa kuriksissa kulkea. Poika on tykännyt ja minä kanssa jopa niin paljon, että hankin 5 v:llekin samanlaisen. Jotenkin ovat helppoja, ja samalla tavalla suihkuttelen ne kuin kurikset. Kaksi nuorinta saa kyllä kulkea kurahousuissa, kun istuvat paljon hiekkalaatikolla.

Meiltä löytyy lapsi, joka tykkää kuravaatteista. :wave:

Kurikset on kätevämät esim. autoon mennessä kun ne voi vetäistä pois päältä kaikkine rapoineen ja lapsi voi istua haalarissaan kyytiin. On kokemusta siitäkin että haalari on ollut niin kamalassa kunnossa, että sisävaatteilla on täytynyt lapsi autoon istuttaa, kun haalari on niin karmean näköinen leikkien jälkeen ettei tosikaan... Mutta jos joku ei tunne tarvetta käyttää niin se on hänen päätöksensä. Itsekään en kotona käske lapsia kuriksia pukemaan, mutta tuo nuorimmainen vetäisee ne monta kertaa itse päälle ja sitten huutelee leikeistään että äiti katso, minulla on kurikset enkä kastu/rapaannu kun minä pyörittelen silmiäni ettetkö voisi vähemmän rapaista leikkipaikkaa löytää.

Yhteistyössä