Miksi joku valehtelee kaikesta yhdentekevästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eijymmärrä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eijymmärrä

Vieras
Minulla naapurina jotenkin patologinen valehtelijaperhe. Urputti jotain että heillä ei ole ketään kotona päivisin. Miksi valehtelee? Nainen on kotona päivät ja kakaratkin vain eskariajan pari tuntia hoidossa.

Miksi joku valehtelee täysin yhdentekevistä asioista????

tuo nainenhan sanoi joskus että ei aio enää ikinä palata töihinsä. sitten kuitenkin meni ja oli sen verran aikaa että sai ansiosidonnaisen.

ei sillä, mutta en ymmärrä miksi joillakin on tarve valehdella.

Mun miehellä on tapana kaunistella asioita. Kerran tavattiin tutut kaupassa ja mies sanoi kaupassa käynnin syyksi jotain muuta kuin mitä oikea syy oli. Ihmettelin tätä miehelleni, että miksi hän meni keksimään sellaista, kun olisi voinut sanoa asiat oikeinkin. Mies perusteli keksimäänsä juttua sillä, että hän halusi, että tutuille tulee hyvä olo. Mielestäni kumpikaan selitys, ei oikea eikä keksitty, ollut sellainen mistä toiselle olisi pitänyt hyvä tai huono olo, vaan ne olivat ihan jokapäiväistä juttua kumpikin.

Kaipa tuo "valehtelu" on aika pitkisti opittu asia. Jos lapsuuden kodissa on jatkuvasti valehdeltu, niin siitä tulee normaali toimintamalli. Jos lapsuuden kodista ei löydy syytä valehteluun, niin siinä tapauksessa henkilö oma elämä on niin sekaisin, että on pakko valehdella, että siihen saa jotain järkeä. Tai kolmantena vaihtoehtoa on mielensairaus, jossa henkilö ei erota, mikä on todellista ja mikä ei.

Mulla on eräs "ystävä" joka valehtelee pienissä asioissa mennen tullen. En tiedä tietääkö, että ainakin minä tiedän miten asiat todellisuudessa ovat. Aika ärsyttävää tuo on.. Poikakaverilleen valehtelee esimerkiksi missä on ja mitä tehnyt, ei voi sanoa että käytiin vaikka leffassa vaan valehtelee senkin. Ei kerro että käytiin syömässä. Tai jos sanoo niin silloin minä olen tarjonnut, eli kai rahasta on riitaa.. Minulle valehtelee, ettei ole ollut puheaikaa jos ei ole soitellut vähään aikaan, tätä en usko koska aina hällä tuntuu puheaikaa olevan kun nähdään jne. Paljon paljon juttuja muitakin. En vain ymmärrä miten ihminen jaksaa elää noin?!