Miksi jotkut haluavat kauniillakin säällä vain oleskella sisätiloissa lasten kanssa`?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Siis ymmärrän tämän, jos lapsi/lapset/joku lapsista on sairaina tai itse on sairaana, tai jos on joku juttu, joka on tehtävä just nyt eikä milloinkaan muulloin. Mutta muuten sitten ihmettelenkin, että miksi jotkut haluavat kauniilla säällä (joka meillä ainakin täällä tällä hetkellä on) olla lapsen/lasten kanssa sisällä? Sitten valitellaan, että lapsi
a) ei nuku kunnolla
b) kitisee koko ajan
c) ei syö kunnolla

ja että itsellä
a) on pinna kireällä
b) särkee päätä
c) unikaan ei tule
d) on ahdistunut olo, ja että sisällä oleminen ahdistaa.

Sitten kun ehdotetaan, että lähde nyt ihmeessä pihalle, niin
"En mä voi, kun tuo lapsi on niin mahdoton."
"En mä voi, kun tuo lapsi kitisee."
Just.

Määrittele kaunis sää...
Itse VIHAAN aurinkoa ja hellepäiviä. Yleensä pysytään iltapäivään pitkälle visusti sisällä, mielellään verhotkin vielä kiinni. Iltapäivä ja ilta ollaan kyllä ulkona ja syksyllä, talvella ja pilvisinä päivinä ulkoillaan paljon.
JA ei oo laps kieroon kasvanu.

• Tykkää
Reactions: 2good2be4gotten
Hyttysyliherkkyys ja arkuus auringonvalolle. Siinä meidän syyt. Näistäkin huolimatta pyritään ulkoilemaan joka päivä, satoi tai paistoi.

Kaikissa perheissä ei vaan olla totuttu viettämään aikaa ulkona ja totuuden nimissä täytyy sanoa, että edellisessä asuinmiljöössämme siellä ei yksinkertaisesti ollut mitään tekemistä. Henkilökohtaisesti en pidä virkistävänä sitä, että istutaan tunti hiekkalaatikon reunalla ja kaadetaan hiekkaa kupista A kuppiin B. Onneksi nyt on edes kunnon piha mitä laittaa siinä ulkoilun ohessa.

siksi koska jotkut ihmiset eivät tykkää ulkoilusta, joillain ihmisillä ei ole ulkona mitään tekemistä, jotkut ihmiset eivät jaksa ulkoilla, jotkut ihmiset pelkäävät ulos menoa, jotkut lapset OVAT niin mahdottomia että vituttaa ajatuskin ulkoilusta niiden kanssa, jotkut äidit ovat niin mahdottomia että lapsia vituttaa ulkoilla niiden kanssa.

Olen joskus ihmetellyt samaa... ymmärrän jos vaan viihtyy sisällä. Mutta kun sitten samaan aikaan valittaa kun lapsi on levoton, hyppii seinille, koko ajan saa käskeä ja kieltää. ...kuinka paljon helpompi olisi vaan työntää koko porukka ulos ovesta ja antaa painella.

Me kyllä ollaan ulkona ihan koko ajan. Talvipakkasillakin ulkoillaan yleensä kauan. Nautin ulkona olosta ja lapsi myös. Mulla olisi kyllä hyvä syy olla sisällä kesällä.. Nimittäin:
a. Olen tosi allerginen kaikille hyönteisten pistoille. Tällä hetkellä jalat ja kädet ovat kuin spitaalisella ja kutina on ihan hirveä ja paiseita joka paikassa. Jalat ihan verillä, kun on pakko raapia ja mikään voide tms ei auta
b. Mä saan heti aurinkoihottumaa ja iho on sen jälkeen tosi kipeä

Sitten kaikki jaksaa KOKO ajan jankata mulle "miksi sulla on pitkähihainen" Miksi sulla on sukkahousut" eikö sun ole kuuma" miksi miksi miksi miksi".. argh :)

Koska A) jos asuu esimerkiksi kerrostalossa, ei kiinnosta olla siinä pihassa sitten pätkääkään. Puistokin on niin kälynen, että ei vaan kiinnosta istua siinä kynsiä puremassa. Jos olis oma piha niin vois laittaa lapset keskenään pihalle tai mennä mukaan ja tehdä pihahommia. ja B) on niin paljon muita hommia jotka ei häivy vaikka aurinko paistaisikin...

mammat kahvakuula tai muu kuntoiluväline ja kuntoilkaa kun muksut leikkii..täällä aina valitetaan kun ei ehdi liikkumaan.Itsekkin inhoan sitä hiekkalaatikolla istumista mutta aika kuluu nopeaa kun kuntoilee siinä samalla=)

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
Mä en myöskään koko päivää kyllä jaksa tuolla helteessä olla. Eikä se ole ees terveellistä, nehän suosittelee että varsinkin lapset pitäisi pitää pois auringosta klo 12-17 väli. TOki ulkoillaan myös helteellä mutta huomattavasti vähemmän kuin viileämmällä säällä.

[QUOTE="Joku";26615179]mammat kahvakuula tai muu kuntoiluväline ja kuntoilkaa kun muksut leikkii..täällä aina valitetaan kun ei ehdi liikkumaan.Itsekkin inhoan sitä hiekkalaatikolla istumista mutta aika kuluu nopeaa kun kuntoilee siinä samalla=)[/QUOTE]

:D
Mä en ehtisi kahvakuulailla kun mun aika menee ulkona siihen että juoksen meidän 2veen perässä koko ajan. Se ei paljon paikallaan ole vaan keskittyy kipittämään paikasta toiseen.Liikuntaa kyllä toki sitte siinä saan vähä eri muodossa :D

Kesällä olen 8 tuntia päivässä ulkona töissä, kovasti yritän kiillottaa silti sädekehääni ja jaksaa olla vielä pojan kanssa ulkona :D Talvella on KYLMÄ, vihaan KYLMÄÄ ja ulkoilen just sen verran kun on pakko. Siksi =)

Höh. No miksi? No ihan siksi kun varmaan jokaisella on joku juttu joka kuuluu omaan elämään ja on tärkeää ja josta pitää -ja josta voisi samalla tavoin ihmetellä, miksei muut niin tee. Ilmeisesti aika moni kuitenkin ymmärtää seni, niin ei tarvitse kysellä ;)

Meillä on syynä 7kk ikäinen vauva joka syö KAIKEN mitä käteen saa. Toki ollaan vaunuissa pihalla hetken ja saa nurmikollakin kölliä mutta ei kauaa jakseta olla kun vaunuissa ei viihdy ja maassa etsii kaikki kivet ja moskat suuhunsa (tukehtumisvaara). Itse tykkään enemmän talvesta ja viileästä joten ulkoillaan sitten syksyllä ja talvella enemmän. Muutenkaan pientä lasta ei saa liikaa pitää auringossa.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä;26615324:
Meillä on syynä 7kk ikäinen vauva joka syö KAIKEN mitä käteen saa. Toki ollaan vaunuissa pihalla hetken ja saa nurmikollakin kölliä mutta ei kauaa jakseta olla kun vaunuissa ei viihdy ja maassa etsii kaikki kivet ja moskat suuhunsa (tukehtumisvaara). Itse tykkään enemmän talvesta ja viileästä joten ulkoillaan sitten syksyllä ja talvella enemmän. Muutenkaan pientä lasta ei saa liikaa pitää auringossa.

Korjaan; ollaan rattaissa pihalla, ei vaunuissa. :)

Ulkoilmaihmisenä tätä itsekin olen joskus miettinyt.
Kaveri on ihan huippu . Ei voi ulkoilla lasten kanssa jos:
-sataa
-tuulee liikaa
-on pakkasta
-on muuten vaan märkää tai kuraista
-aurinko paistaa
-on hellettä
-on liian kylmää
-on itikoita
Jos kuitenkin näistä huolimatta olisi hyvä keli niin tadaa.... sit tulee töllöstä jotain kivaa.

Hyttysyliherkkyys ja arkuus auringonvalolle. Siinä meidän syyt. Näistäkin huolimatta pyritään ulkoilemaan joka päivä, satoi tai paistoi.

Kaikissa perheissä ei vaan olla totuttu viettämään aikaa ulkona ja totuuden nimissä täytyy sanoa, että edellisessä asuinmiljöössämme siellä ei yksinkertaisesti ollut mitään tekemistä. Henkilökohtaisesti en pidä virkistävänä sitä, että istutaan tunti hiekkalaatikon reunalla ja kaadetaan hiekkaa kupista A kuppiin B. Onneksi nyt on edes kunnon piha mitä laittaa siinä ulkoilun ohessa.

Voin sanoa että en pidä minäkään,mutta teen sen silti lasteni vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja äippeliini8;26615515:
Voin sanoa että en pidä minäkään,mutta teen sen silti lasteni vuoksi.

Ihanaa, että minun ei tarvitse kiillottaa enää sädekehää lasteni vuoksi. Lapset ovat jo sen verran vanhoja, että osaavat leikkiä pihassa keskenään. Ja kyllä, asuinalue on turvallinen ja rauhallinen omakotitaloalue, jossa asuu enimmäkseen vanhempia ihmisiä ja jossa liikenne on heidän satunnaista liikahtelua.

Itse en ole koskaan - siis myöskään ikinä lapsenakaan - viihtynyt ulkona. Jostain käsittämättömästä syystä omat lapseni viihtyvät ulkona huonosta esimerkistäni huolimatta ja vaikka antaisin heidän lojua sisällä, mikäli haluaisivat. Jospa meistä jotkut ovat niiden luolan sisäpuolella asuneiden ihmisten jälkeläisiä geenistöltään.

En ymmärrä. Vaikka siellä sisällä olisi miten paljon "kivaa tekemistä", tiettyjä juttuja voi tehdä vain ulkona. Esim. JUOSTA, kiipeillä, poimia mustikoita, leikkiä rantahiekassa, pyöräillä, potkulautailla...

Yhteistyössä