Miksi jotkut luulevat jokaisen sinkkuäidin etsivän elättäjää ja isää lapsilleen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Automaattisesti se isäpuoli, niin kuin kauniisti kutsutte, joutuu ottamaan vastuun siitä lapsestakin, lakikin jo niin määrää. mm. jos isäpuoli havaitsee laiminlyöntiä, siitä on ilmoitettava jne..

[QUOTE="vieras";26459797]Automaattisesti se isäpuoli, niin kuin kauniisti kutsutte, joutuu ottamaan vastuun siitä lapsestakin, lakikin jo niin määrää. mm. jos isäpuoli havaitsee laiminlyöntiä, siitä on ilmoitettava jne..[/QUOTE]
Mutta niin joutuu kuka tahansa tavalla tai toisella lapsen elämässä mukana oleva. Naapuritkin, jos havaitsevat laiminlyöntiä. Mun lapsillani on eri isät eikä todellakaan kuopuksen isä puuttunut millään tavalla esikoiseni kasvatukseen tai elämään. Enkä minä puuttunut millään tavalla exän ensimmäisestä liitosta olevan lapsen elämään. Sitä varten lapsilla on ne omat vanhemmat, että heidän tehtävänään on kasvattaa ja kantaa vastuu lapsesta. Mun mielestä on vähän vanhanaikaista kuvitella, että äidin tai isän uusi puoliso korvaisi lapsen toisen vanhemman. Joskus vuonna kuokka ja kirves näin olikin, mutta ei enää nykyisin. Nykyisin hyvin monissa tapauksissa vanhemmilla on ihan toimiva yhteishuoltajuus ja erosta huolimatta lapsista kantavat vastuun heidän vanhempansa eikä vanhempien uudet kumppanit. Ja lapsilla on edelleen isä ja äiti, ne ikiomat, vaikka ovatkin eronneet.

[QUOTE="Minna";26459829]MIKSI?!? Miksi naisen pitäisi sellaista etsiä?????[/QUOTE]
Samaa ihmettelen. Tai ymmärrän kyllä, jos "nainen" nimimerkki kuuluu niihin, jotka eivät pysty omalla palkallaan itseään ja lapsiaan elättämään. Moni tämän päivän yh pärjää kuitenkin ihan omalla palkallaan. Miksi ihmeessä hyvätuloinen nainen tarvitsisi elättäjää, eiväthän hyvätuloiset miehetkään sellaista tarvitse?

*muoks* Lisään vielä, että monesti miehestä aiheutuu suuri osa perheen kuluista. Auto, alati hienompaan uusittava viihde-elektroniikka, miehen harrastukset, työporukan saunaillta ja muut kekkerit, joissa ei saa olla köyhä eikä kipee jne. Kun mies lähtee, lähtee myös nuo ylimääräiset menoerät. Jos on parisuhteessakin maksanut perheen menot fifty-fifty, saattaapi huomata, että eron tullessa mikään ei oikeastaan taloudellisesti muuttunut yhtään miksikään.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Yhteistyössä