Miksi joulu alkaa vuosi vuodelta aijemmin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei niin tonttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei niin tonttu

Vieras
Siis ymmärrän jollakin tasolla jo nyt sen että moni haluaa nuo jouluvalot ripustella puiden oksille tai parvekkeilleen,nämä kirkkaat siis, värillisissä hiukan vielä karsastan marraskuun alkuun laittamista.
Vaan mitä näin kun kotiin tulin ja hienosti loistaa ikkunoista valo siellä on näitä valo silhuetteja tonttu aiheena on poroja on tähtiä, siis kohta koko joulu menettää makunsa kun jo marraskuunalussa on tontut ikkunoilla.

Siis älkää nyt käsittäkö väärin etten pitäisi joulusta,
minähän rakastan joulua mutta se jos joulua aletaan tekemään "näkyväksi" heti marraskuun eka päivistä lähtien niin johan tässä kerkeää koko maku mennä jouluun :/

Ei se joulu ala vuosi vuodelta aiemmin, ihan samalla tavalla on aiemminkin ollut. Marraskuun alussa alkaa pikkujouluaika, joten kyllähän silloin pitää olla jo suht paljonkin jouluisia juttuja esillä. Toisaalta noi jouluvalot on hemmetin hyvä juttu tähän aikaan vuodesta, kun ulkona on säkkipimeää ja todella ankeaa, ne piristävät ainakin minun mieltäni ja lapset oli ihan innoissaan kun ne eilen aamulla näki ensimmäiset jouluvalot :)

Siksi koska joulu on kaupallistettu huippuunsa. Se on kuluttajamyynnissä vuoden ehdottomasti tärkein sesonki ja sen halutaan sen vuoksi kestävän pitkään. Kun joulua sitten aletaan tuputtamaan joka tuutista, se vaikuttaa ihmisiin. Sitten ripustellaan jouluvaloja into piukeana tajuamatta, että tuon ennenaikaisen joulun on jotkut kauppiaat sinne alitajuntaan syöttäneet.

[QUOTE="vieras";29202128]Siksi koska joulu on kaupallistettu huippuunsa. Se on kuluttajamyynnissä vuoden ehdottomasti tärkein sesonki ja sen halutaan sen vuoksi kestävän pitkään. Kun joulua sitten aletaan tuputtamaan joka tuutista, se vaikuttaa ihmisiin. Sitten ripustellaan jouluvaloja into piukeana tajuamatta, että tuon ennenaikaisen joulun on jotkut kauppiaat sinne alitajuntaan syöttäneet.[/QUOTE]

Ei, ei, vaan kyllä mä tiedostan joulun olevan ihan oksettavan kaupallinen juhla, ja silti nautin siitä täysin rinnoin. Joku muu voi laulella jeesusmariaa aattona jos haluaa, mä tykkään enempi siitä kaupallisesta osuudesta.

Minä en kyllä miellä sellaisia puissa roikkuvia pelkkiä valonauhoja nimenomaan jouluvaloiksi, vaan ihan yleisesti talviaikaan pidettäviksi koristeiksi. Eri asia kaikki porot, tontut ja joulukuuset, sellaiset voi jättää joulukuuhun.

[QUOTE="vieras";29202128]Siksi koska joulu on kaupallistettu huippuunsa. Se on kuluttajamyynnissä vuoden ehdottomasti tärkein sesonki ja sen halutaan sen vuoksi kestävän pitkään. Kun joulua sitten aletaan tuputtamaan joka tuutista, se vaikuttaa ihmisiin. Sitten ripustellaan jouluvaloja into piukeana tajuamatta, että tuon ennenaikaisen joulun on jotkut kauppiaat sinne alitajuntaan syöttäneet.[/QUOTE]

Ei vaan niitä "joulu"valoja ripustetaan siksi, että täällä on niin helvetin pimeää. Jos mä saisin päättää tekisin lain, jonka mukaan jokaisessa talossa pitää olla "joulu"valot vähintään lokakuusta maaliskuuhun. Muualla maailmassa, esimerkiksi Shanghaissa, jossa ei ole suomalaisesta pimeydestä tietoakaan pidetään valoja kadun varsien puissa ympäri vuoden. Jopa niitä värikkäitä valoja!