Miksi joulu tulee aina joillekin niin yllättäen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Gluteus maximus

Vieras
Itse en harrasta joululahjojen hamstraamista etukäteen (paitsi tänä vuonna olen lahjoja jo hankkinut ) mutta miksi aina samat ihmiset marisevat, että jouluun menee rahaa ja joulukuussa tai tammikuussa ollaan aivan rahattomia? Alennusmyynneistä lahjat, vaikka koko vuoden keräten. Tammikuussa voi aloittaa säästämisen seuraavaa joulua varten. Pakastin vuoden aikana täyteen erilaisia ruokia niin jouluna on ainakin jotain syötävää jne. Itselleni tuli tuollaiset vinkit mieleen. Listataan vinkkejä joulua varten, ettei joulu tule taas yllätyksenä.

son sama juttu ku eteläläisillä ensilumen kanssa. "talvi yllätti!!" "satoja ojaanajoja, kymmeniä kolareita" :laugh: (eihän se sinänsä naurun asia oo mutta kun ne liukkaat tulee joka vuosi ja talvirenkaatki voi vaihtaa jo lokakuun viimeinen päivä, ellei aiemminkin)

Muistan kun täällä kesällä oli pariinkin otteeseen aloituksia "joko olette alkaneet säästää/tehdä hankintoja joulua varten". Eipä juuri kukaan ollut ja nauroivat vaan ajatuksellekin. Kyllä kaikilla oli silloin nainakin varaa kustantaa joulu ilman säästöjä ja sitäpaitsi veronpalautuksetkin tulossa.

Nyt vaan odotellaan niitä jokavuotisia valitusvirsiä.

Miks lumi yllättää aina helsinkiläiset?? :xmas:

Kyllä se aina vaan yllättää, aika menee huomaamattaan. Marraskuun viikonloput on melki kaikki suunniteltuja. Joo, mun ei pitäny enää joulukuussa ostaa ainuttakaan lahjaa.. Vaan toisin käy :kieh:

No mulle se tietyllä tavalla tulee aina vähän yllättäen =) Mä kyllä pistän rahaa säästöön joka kuukausi eli sen suhteen ei tule hätä, mutta noin muuten iskee pieni paniikki vähän ennen joulua. Mä tykkään joulusta ja siitä tunnelmasta, joten oikeestaan sen takia mä en halua aloittaa joulua liian aikasin.. Ettei se tunnelma mene pilalle. Ja sen takia mä jätän ne lahjojen ostot ja muut valmistelut vasta siihen joulukuulle, sillon on kiva käydä shoppailemassa joululaulujen soidessa jne. Ja jos sitten heti ei sopivia lahjoja löydykään niin sitten iskee se pieni paniikki.. Ja työvuorojen takia siivoukset ja leipomiset ei välttämättä onnistu ihan koska tahansa ja sekin sitten lisää sitä paniikkia.

Mutta lähestulkoon poikkeuksetta mä oon aina stressannu ihan turhaan :laugh: Aina on kaikki järjestyny ja on päästy rauhassa sitä joulua viettämään =) Mutta toki mä myönnän että olis huomattavasti järkevämpää ostaa ne lahjat ajoissa, esim. kesällä alennusmyynneistä! Siinä on vaan sitten sekin että mä en malttais pitää niitä piilossa vaan kuitenkin antaisin ne ennen joulua ihan vaan antamisen ilosta :D

Minnuu katsoi Tiimarin kassa plus asiakas pitkään pari viikkoa sitten,kun kävin hakemassa joulukortti ja pakettikorttitarpeita.:D Ja vielä pitempään katsoivat,kun sanoin,että olen jo hieman myöhässä;Yleensä aloitan joulujuttujen suunnittelun heinä-elokuussa.
Eipähän tuu ainakaan kiire!
Lokakuun hämärtävät illat suorastaan kutsuvat jouluaskarteluihin - Sytytän kynttilän,juon glögiä ja alan askartelemaan.
Tyttärelle on 5 lahjaa ostettuna,ja ystävän lapsille olen alkanut virkkaamaan kissankorvapipoja joululahjoiksi.Lisäksi lahjaideavihkoon on kerääntynyt mukavia lahjaideoita,joita vähitellen sitten hankin.
Veronpalautusrahat kuluu vain osittain joulun laittoon.

Että omassa työssäni joudun joa hyvissä ajoin miettimään joula ym ja sitten ei sitä todellakaan halua miettiä siihen päälle vielä kotonakin. Toisekseen mies on aika nihkeä lahjojen hankkimisessa joten niiden hankkiminen jää jo senkin takia aina viime tinkaan, tosin sitten jo kyllä tiedetään mitä, kunhan vain haetaan haluamme. Tosin ei meilläkään silti valita kumpikaan, että taas jäi liian vähän aikaa.. Olen jo alkanut miettiä noita lahjoja joten sitten ei tarvitsisi kuin hankkia! Eikä onneksi noitalahjottavia edes montaa ole!!

Yhteistyössä