Miksi kaverin pitää aina ottaa kaikki lapset mukaan. Eikö voisi joskus tehdä kivaa vain esikoisten kanssa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
Kyllä ärsyttää. Aina kun pyydän kaveriani esikoisensa kanssa johonkin paikkaan minun ja minun esikoisen kanssa, niin AINA kaverini haluaa ottaa mukaan myös nuoremman lapsen... Yritän aina sanoa, että jaksaako se pienempi olla mukana? On nimittäin todella itsepäinen lapsi ja suuttuu, jos ei tahtoa saa läpi... Siinä kyllä kärsii koko reissu, kun joku kiukkuaa:(

Ja siitä ei ole kyse, etteikö hänellä olisi hoitajaa nuoremmalle...

Etkö sinä voisi ottaa vain kaverisi esikkoa matkaan kun menet touhuamaan omasi kanssa? Ehkäpä kaverisi haluaa ottaa pienemmän mukaan juuri hankalan luonteen vuoksi, eikä jättää hoitajille. Monet "raahaa" kaikkia lapsiaan mukana myös uusien elämänkokemuksien vuoksi..

Ymmärrän aloittajaa. Meillä on vähän sama tilanne: minun lapseni ja kaverin kuopuksen leikit menevät todella hyvin yksiin. Mutta mukaan pitää yleensä ottaa myös kaverin esikoinen, jonka säätäminen ja kiukuttelu ja pomputtaminen rikkovat pienempienkin leikit. Minä en kyllä edes kehtaa pyytää jättämään esikoista pois, ymmärrän senkin ettei ole helppoa järjestellä.

Ja miten ollakaan: nämä hyvin leikkivät ovat poikia, ja tuo pomottaja tyttö. Pakko oli tämä mainita, kun yleensä tällä palstalla haukutaan poikia aina ja kaikessa.

Mikähän siinä on ettei vanhemmat enää osaa kasvattaa lapsiaan vaan viedään ne rettelöimään kyläpaikkoihin. Jos minun mukulat olisivat sellaisia että ruikuttaisivat ja koko ajan pilaisivat toisilta kaiken kivan, niin eipä he mihinkään olisi koskaan päässeet.

Se kuka länkyttää että kaikkien pitää päästä kaikkeen on juuri tätä pullamössösukupolvea joiden mielestä synttäreillä pitää kaikille sisaruksillekin tuoda lahjoja eikä vain päivänsankarille.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24410390:
meillä on aina ollut sellainen sääntö, että jos yksi pääsee, niin sitten kaikki muutkin pääsee.

Vai niin. Meillä on kyllä sekä minä että mies viettänyt ihan kahdenkeskistä aikaa tekemällä jotain kivaa niin esikoisen kuin kuopuksenkin kanssa. Ei kuopuksen tarvitse päästä joka paikkaan mihin esikoinenkin, eikä esikoisen tarvitse päästä joka paikkaan mihin kuopus. Jos toinen kitisee, että hänkin haluaa mukaan, niin voi ihan suoraan sanoa, että nyt ei ole hänen vuoronsa, vaan että nyt mennään toisen kanssa kahdestaan.

Yhteistyössä