Miksi käytätte kuivausrumpua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minäkin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minäkin

Vieras
Mietin tossa kun rummun käytöstä on ollu keskustelua, että miksi te käytätte sitä? Ok saa vaatteet nopeemmin kuivaksi, mut mulla on esim harvoin niin kiire et ei ehtis odottaa.
Mulla oli aiemmin kuivaava pyykkikone, siis se rumputoiminto siinä samassa. Käytin koko n. 15v aikana sitä ehkä 5 kertaa, nekin silloin ku piti saada farkut nopeesti jalkaan.

En nyt siis mitenkään tuomitse masiinaa vaan mua vaan kiinnostaa miksi se on teidän mielestä niin hyvä ja tarpeellinen?

Lakanat ja pyyhkeet on hyvä kipata kuivausrumpuun. Eivät vie metreittäin tilaa pyykkinarulla. Lisäksi niistä tulee ihanan pehmoisia kuivausrummussa.

Mä käytän tuota pesutuvan kuivausrumpua (ilmainen) silloin, kun pyykkiä on hirmuisesti, eikä kaikki mahdu kuivumaan. Kestovaippa-aikaan froteevaipat kävivät myös säännöllisesti rummussa.

minä haluaisin lisäksi tietää, että kutistaako/pilaako se kuinka helposti vaatteita? anoppi on suunnilleen suuttunut mulle kun en halua rumpua, vaikka se hänen mielestään helpottais mun elämää suuresti.

Meillä on monta uimaria, tulee paljon pyyhepyykkiä, kuivaajassa niistä tulee pehmeitä ilman huuhteluaineita. Osan puuvillavaatteista kuivaan myös kuivaajassa, ettei pyykinkuivaustelineitä olisi kokoajan ympäriinsä. =)

Meitä on perheessä 5 ja pyykkiä kertyy ihan tolkuton määrä. Kuivaustilaa ei niin kauheasti ole, eikä sitä mihinkään saa lisää, niin lähinnä sen takia kuivausrumpu hankittu. Tosin käytän sitä yleensä vain silloin kun muut kuivaustilat on täynnä, sekä joskus lakana ja pyyhepyykkien kuivaamiseen.

Lakanat ja pyyhkeet on paljon helpompi ja nopeampi kuivata rummussa. Samoin helpottaa kun vaatteita ei tarvi ensin ripustaa narulle ja siitä vielä kaappiin vaan voi heittää vaatteet rumpuun ja sieltä saa suoraan sileinä kaappiin

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
minä haluaisin lisäksi tietää, että kutistaako/pilaako se kuinka helposti vaatteita? anoppi on suunnilleen suuttunut mulle kun en halua rumpua, vaikka se hänen mielestään helpottais mun elämää suuresti.

Vaatteet kutistuvat, kun käytät liian korkeata lämpöä. Ei kai siinä muuta ole. Korkeampi lämpö taas nopeauttaa kuivumista.

- Koska se on suht nopeaa.
- Koska muuten olis joka nurkka täynnä kuivaustelineitä.
- Koska niistä jokapuolla kuivuvista pyykeistä tulis ihan kauheesti pölyä joka on huono juttu tälläselle pölyallergikolle.

Siinä ne tärkeimmät.

Meil on kasn eniten tarpeellinen se just noille lakanoille ja pyyhkeille. Lähtee pyyhkeistä irtonukka pois ja tulee paljon imukykysempiä ja pehmeempiä kuin ilman rumpua. Ja ei sekään huono asia ole et kun pyykkikone muutenkin laulaa päivittäin niin saa ainakin noi eniten tilaa vievät pois tieltä heti.

Ei meillä oo mennyt yhdetkään vaatteet pilalle kuivausrummussa.
Katson toki pesuohjeista että kestääkö ne rumpukuivauksen vai ei.

Muuten kaikki paikat on täynnä pyykkiä, kun kaikki ei kuitenkaan mahdu naruille. Pikkupyykkiä rasittava ripustella pyykkipojilla. Pyykki on pehmeämpää kuivausrummun jälkeen. Monesti jos illalla pesee niin vaatteet on vielä hieman kosteita aamulla jolloin ne pitäisi jo saada päälle ja joskus vaate pitää saada vielä nopeammin käyttöön. Mä enemmän ihmettelen miksi joku ei haluaisi kuivausrumpua tai käytä sitä, jos se on jo.

Alkuperäinen kirjoittaja unensieppaaja:
Meitä on perheessä 5 ja pyykkiä kertyy ihan tolkuton määrä. Kuivaustilaa ei niin kauheasti ole, eikä sitä mihinkään saa lisää, niin lähinnä sen takia kuivausrumpu hankittu. Tosin käytän sitä yleensä vain silloin kun muut kuivaustilat on täynnä, sekä joskus lakana ja pyyhepyykkien kuivaamiseen.

Täsmälleen sama meillä!

Meillä on eläimiä ja karvat ja tekstiilipöly saa kyllä hyvin kyytiä kuivausrummussa.
Myös se, että pyykkiä tulee paljon ja sen kuivattaminen narulla on hitaampaa ja työläämpää.

En luopuisi enää rummusta. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:

Peesailen... paitsi et välistä tuntuu ku pesuohjeita kyttäilee, ettei sinne masiinaan sais laittaa juur mitään vaatteita =(

On sit varmaan ollu jotenkin huonolaatunen kuivausrumpu tai pesukone mun isällä, kun sieltä otettuna vaatteet on aina jotenki tunkkasia.

Olis varmaan tosi hyvä toi huonepölyn väheneminen.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä84 :
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:

Peesailen... paitsi et välistä tuntuu ku pesuohjeita kyttäilee, ettei sinne masiinaan sais laittaa juur mitään vaatteita =(

Kaikki H&M:n lastenvaatteet ainakin saa laittaa, ja siksi(kin) tykkään niistä :)

Se kuivaava pesukone on ihan eri juttu kun kuivausrumpu, niissä on ihan erilainen toimintatapakin.. Kuivausrumpu on oikeasti paljon hyödyllisempi ja helpompi. Itse laitan rumpuun lähes kaiken ja säästää kyllä hirmuisesti aikaa. Ei minullakaan niin kiire ole, ettenkö pystyisi odottamaan kuivumista, mutta ripustukseen käytettävä aika olisi hirmuinen jollen rumpua käyttäisi, meilläkun tulee paljon pyykkiä.

-koska ei ole tilaa kuivaustelineille
-en halua kuivaustelinettä makuuhuoneeseen saati olohuoneeseen (liittyy edelliseen kohtaan eli näissä olisi tilaa mutta kun en halua)
-mieluummin olen ilman niitä pölypalleroita lattioilla
-pyykistä tulee ihanan pehmeätä
-lakanat on paremman tuoksuisia kun niitä ei joudu kuivattamaan narulla nelinkerroin taiteltuna

Yhteistyössä