Miksi käytätte kuivausrumpua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minäkin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No mihis mä ne matot, lakanat, pyyheliinat ja farkut sitten laittaisin kuivumaan? Olkapäällenikö? ;) Eli käytän kuivausta siksi, että tätä asuntoa ei ole suunniteltu pyykkien kuivaushuoneeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja xx:
me ostettiin pesukone ja kuivausrumpu samaan aikaan, eikä mun tietääkseni ole mitään välikappaletta.. Minkälainen se on?

sellanen "metallilevy" jolla kuivuri tulee kiinni pesukoneeseen... melko riskaapelia käyttää tornia jos ne koneet on vaan mäiskästy päällekkäin...

En näe siinä mitään riskiä, koska koneet eivät heilu ollenkaan. Joa ap:llä kone ryskää niin kannattaa tarkistaa että se on täysin vaaterissa. Meilläkin ennen oli pesukone linkouksen jälkeen vastassa kylppärin ovella, mutta pikku säädöllä siitä päästiin. Pesukone ja rumpu ovat erimerkkisiä ja ilman välisarjaa, eikä kumpikaan ole liikkumut minnekään.

Mulla on sellainen vanha kone jota käytettään toooosi harvoin!

Eilen oli illan päällä, ja siksi että meillä ei mahdu pyykkejä kuivumaan 1 koneellista enempää.
Eli toinen kone kuivasi rummussa kun toiset oli narulla.
On pyykit rästissä joten piti ottaa oikein urakka =)

Jos mulla olis pesutorni niin käyttäisin sitä varmaan 1krt/vko tai jotain sinnepäin.

Alkuperäinen kirjoittaja palma:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja xx:
me ostettiin pesukone ja kuivausrumpu samaan aikaan, eikä mun tietääkseni ole mitään välikappaletta.. Minkälainen se on?

sellanen "metallilevy" jolla kuivuri tulee kiinni pesukoneeseen... melko riskaapelia käyttää tornia jos ne koneet on vaan mäiskästy päällekkäin...

En näe siinä mitään riskiä, koska koneet eivät heilu ollenkaan. Joa ap:llä kone ryskää niin kannattaa tarkistaa että se on täysin vaaterissa. Meilläkin ennen oli pesukone linkouksen jälkeen vastassa kylppärin ovella, mutta pikku säädöllä siitä päästiin. Pesukone ja rumpu ovat erimerkkisiä ja ilman välisarjaa, eikä kumpikaan ole liikkumut minnekään.

nimenomaan meillä ei kone ryskää yhtään minnekkään, mutta mielestäni on riskialtista, koska käyttöohjeissa tuosta kiinnitysmekanismista mainitaan...

Meillä on sellainen leveä parisängyn peitto, eikä siihen sopivat pussilakanat kyllä kuivu rummussa, koska menevät vain myttyyn ja mytyn keskiosa jää märäksi. Eli pitäisi kesken ohjelman avata rumpu ja oikoa pussilakana.. Muuten kyllä kätevä silloin, kun on paljon pyykkiä. Normaalisti ehdin kuivattaa telineellä.

Käytän koska:
*tila ei riitä pyykin kuivaamiseen huoneistossa,
*pyykkiä tulee paljon, nopeaa kun saa pestyä myös enemmän kerralla, eli ei tarvitse miettiä mihin saisi monia kuivaustelineitä,
*ei tarvitse silittää perusvaatteita, ovat sileitä kun heti kuivurista viikkaa lämpimänä,
*vähentää työmäärää, vaatteeita ei tarvitse kahteen kertaan käydä läpi (ensin narulle ja siitä kaappiin ),
*kissat tykkää kun saavat makoilla lämpöisessä kylppärissä,
*kyppäri pysyy kuivana ja kuivuu äkkiä kun kuivaa pyykkejä suihkun jälkeen..
*olen niin mukavuudenhaluinen etten halua tehdä yhtään ylimääräistä työtä, jos on jokin keino helpottaa kotitöitä -sen myös taatusti käytän!
*haluan nauttia elämästä ja tehdä muutakin kuin käsitellä pyykkejä edes takaisin! :D
Meillä kuivuri ollut 2v ja se on ollut elämäni yksi parhaista hankinnoista. Olen jopa ilmoittanut miehelleni, että ennemmin otan kuivurin kuin astianpesukoneen! (rosin sekin kyllä löytyy ja on ahkerassa käytössä.. )

Allergia- ja atoopikkoperheelle suuren suuri helpotus kun vaatepöly ei ole enää huoneilmassa/nurkissa pyörimässä. Jokapäiväiset käyttövaatteet ainakin meillä viikataan rummusta suoraan kaappiin. En siis enää silitä kuin murto-osan entisestä!! Ei ole enää joka paikka täynnä kuivaustelineitä (vihaan!! ) Kaikin puolin kätevä kone. Ukko kyllä vihjaili, että virtaa syö, mutta kun sanoin että siinäpä sitten ripustelet meidänkin pesueen suuren pyykkimäärän kuivumaan/silität, niin johan muuttui ääni kellossa. Yritetään se sähkömäärä sitten jostain muusta säästää. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Endless Sacrifice:
-koska ei ole tilaa kuivaustelineille
-en halua kuivaustelinettä makuuhuoneeseen saati olohuoneeseen (liittyy edelliseen kohtaan eli näissä olisi tilaa mutta kun en halua)
-mieluummin olen ilman niitä pölypalleroita lattioilla
-pyykistä tulee ihanan pehmeätä
-lakanat on paremman tuoksuisia kun niitä ei joudu kuivattamaan narulla nelinkerroin taiteltuna

Samaa mieltä!

Meillä on 8hengen perhe.Lakana ja pyyhevuoret eivät yksinkertaisesti mahtuisi mihinkään kuivumaan muun pyykin lisäksi.Tavallisesti vaatteet kuivatan narulla.Lakanat,pyyhkeet,vaipat kuivatan aina kuivurissa.

Yhteistyössä