Miksi kierto vaan lyhenee??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äimänkäki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äimänkäki

Vieras
Mistä voi johtua, kun kuukautiskierto lyhenee kerta kerran jälkeen? Katselin vaan kauhuissani, että viimeksi loppui vuoto kaksi viikkoa sitten. Ja merkkauksiani katsottua, huomasin että se on lyhentynyt koko ajan. Kohtahan nämä on viikon välein!!! Mistä tämmöinen voi johtua? Ja juu, yritän huomenna saada varattua lääkäriajan, jos sen vaan tk:n saa. Ja ei, en käytä mitään ehkäisyä

Minuakin kiinnostaisi lyhyen kierron syyt! Siitä lähtien, kun menkat alkoivat, kierto on vaihdellut 21-27 päivän välillä (paitsi nyt, kun käytän hormonikierukkaa ja aiemmin pillereillä oli tasan 28).

Kun tämä alkaa jo tympimään, kun viisi päivää vuotaa kuin härän kurkusta ja sitten saat kaksi viikkoa olla rauhassa ja taas uusiksi. Hitto, mä haluan näistä menkoista jo eroon!! Vai voiko olla muka jo vaihdevuodet 37-vuotiaalla? Ei kai?

Alkuperäinen kirjoittaja Alkup.:
Kun tämä alkaa jo tympimään, kun viisi päivää vuotaa kuin härän kurkusta ja sitten saat kaksi viikkoa olla rauhassa ja taas uusiksi. Hitto, mä haluan näistä menkoista jo eroon!! Vai voiko olla muka jo vaihdevuodet 37-vuotiaalla? Ei kai?

Minulla on ollut 21 päivän kiertoja sekä 13-vuotiaana että 25-vuotiaana, joten oma tapaukseni ei ainakaan voinut johtua iästä! Nyt on tosiaan hormonikierukka, joten en tiedä mikä olisi kierto ilman sitä.

Lukisipa joku lääketiedettä tunteva tämän ketjun!

Yhteistyössä