Hae Anna.fi-sivustolta

Miksi kissasta lähtee karvaa aivan tolkuttomasti

Viestiketju osiossa 'Lemmikit' , käynnistäjänä Ansku, 10.06.2006.

1. voi Vierailija

kissa on jostakin stressaantunut

2. Cat man Vierailija

Kissan ruokinassa pitää erotella se onko kissa joku puhdasrotuinen, vai ihan tavan maatiais. eli kotikissa.
    Meillä on molemmat puhdasrotuinen Norski ja sitten vanha maatiaiskisssa, molemmat leikattu.
    Norski ei koskekaan raakaan kalaan, olkoon mitä tahansa, syö oikeastaan vain raksuja.satunnaiseti menee myös purkkkimössö.
    Kotikissa taas syö kaiken mitä lautaselle laittaa, on siis kaikkiruokainen, jopa sipuli menee jos on tarpeeksi hienonettua.

Kissa ruokinta ei todellakaan ole mitään tiedettä. Turkki pysyy kotikisalla kiiltavana ja hyvässä kunnossa kun saa muikkuja välillä.

3. kissa fani Vierailija

Sä oot kun niitä haukut !!!!

4. rollille: Vierailija

Onnittelut! Sinut on valittu vuoden idiootiksi!

5. Kissani Vierailija

Kiva lukea näistä ohjeista kuinka kissalle pitäisi antaa lihaa.
    Olen kokeillut antaa kissalleni erilaisia lihoja ja sydäntä. Nuuskaisee vain, ei suostu syömään. Mieluummin on nälissään. Kaupan pehmeät kissanruuat "peittelee" heti. (hajukin ilmeisesti risoo)

Kaupan kuivamuonaa syö vaihtelevasti, kanaa on suostunut syömään harvoin muuta lihaa ei ollenkaan, pakastetut muikut, silakat ja pakastekala maistuu ei lohi. Katkaravut ovat herkkua.
    Karvaa lähtee tolkuttomasti vaikka harjaan, kissa näyttää virkeältä ja hyvinvoivalta, turkki pehmeä ja kiiltävä, ei näyttäisi olevan iho ongelmiakaan.
    Ehkä kissat vain ovat erilaisia, toisilta lähtee enemmän kuin toisilta, mene tiedä.

6. Miisi Vierailija

2 Kissastamme lähtee aivan älyttömästi karvaa.Joka kerta kun ne ottavat syliin,niin vaatteet ovat ihan karvaiset! Kissamme syövät märkäruokaa,kuiva muonaa ja ihan lihaa,lohta sekä kalaa.Mikä kävisi karvanlähtöön kun sitä lähtee vuoden ajasta riippumatta!

7. perus vastaus Vierailija

Ihan normaalilta kuulostaa. Vasta jos kissoilla on kaljuja läikkiä, niin se kertoo jo siitä, että jokin on vialla. Harjaus kerran tai jopa päivässä (jos ne siis tykkäävät siitä), ja pari kertaa vuodessa kissojen kunnolla peseminen ja kuivaaminen pyyhkeellä (suurimpina karvanlähtöaikoina) auttaa jonkin verran ainakin karvanlähdön hallitsemiseen. Myös jonkin öljyn anto (mitä siis myydään eläinkaupassa) kerran päivässä saa ainakin turkkia pysymään kunnossa, voisi auttaa karvanlähtöönkin.

8. sohvis Vierailija

Viekää lemmikkinne eläinlääkärille, jos haluatte lemmikkinne parasta. Luuletteko eläinlääkärin päivystävän Elleissä ja vastailevan ilmaiseksi kysymyksiinne. Kyllä olette viisaita.

9. öhhöh Vierailija

No, eihän nyt talviturkin vaihtamisesta kesäturkkiin eläinlääkäriä tarvita. Nyt kun oli helteet, niin kissoista lähtee vielä enemmän karvaa, vielä kesälläkin. Mun kissalta läti alavatsasta karvat pois,ajattelin ,että onkohan sillä matoja ja annoin matokuurin. Karvat alkoi kasvamaan takas.

10. kape Vierailija

en usko et vika on kissassa kissa on myös eläin joka vaihtaa turkkinsa se pitää hyväksyä miks joku häirittee mun puhetta älytöntä nää ihmiset ei tykkää eläimisistä on aika julmaa kun joku ei välitä mistään muusta kuin häiritä ihmisiä kissa vaihtaa turkkinsa mis on tää häiritsiä..kissa on sosiaalinen eläin..minä rakastan minun kissaani vaikka hän levittää karvansa ympäri huonetta..
    mä siivoan ne ei se kuitenkaan ole koko vuotta..kissa on viisas ja ainakin mun ymmärnyksen mukaan mun kissa tajuu mua jamä tajuun häntä

11. kape Vierailija

sori en vaan ole teidän viestissänne..halusin vaan puolustaa mun ja kaikkien muidenkin kissoja

12. kape Vierailija

ei se ruokavalio vaikuta karvanlähtöön..se vaan on kissan luonto aattelele jotain villieläintä jos tiikeri vaihtaa karvansa onko ihminen auttamassa..ei todellakaan ole..miks meidän pikkukissamme ei vois vaihtaa karvaansa..ja voimme auttaa kun siivoamme karvat..yrittäkää ymmärtää meidän kissamme ovat vaan tätä evoluutiota..rakastakaa kissojanne sitä ne toivovat..

13. kape Vierailija

ei se ruokavalio vaikuta karvanlähtöön..se vaan on kissan luonto aattelele jotain villieläintä jos tiikeri vaihtaa karvansa onko ihminen auttamassa..ei todellakaan ole..miks meidän pikkukissamme ei vois vaihtaa karvaansa..ja voimme auttaa kun siivoamme karvat..yrittäkää ymmärtää meidän kissamme ovat vaan tätä evoluutiota..rakastakaa kissojanne sitä ne toivovat..

14. kape Vierailija

sori..olin liian julkee...en mä halua teitä enää häiritä..

15. Rumpu Vierailija

Meillä kissat eivät ole kertaakaan saaneet eläinkaupan raksuja koska meilläpäin ei ole eläinkauppoja. On järjetöntä matkustaa yli sadan kilometrin päähän pelkästään kissanruoan takia. Hyvin ovat voineet lähikaupan muonalla ja ovat jo 17 ja 15 vuotiaita.

Horoskooppimerkkien yhteensopivuus – testaa, ovatko tähdet rakkautenne puolella!

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri