Hae Anna.fi-sivustolta

Miksi kohteen hintatasolla on väliä?

Viestiketju osiossa 'Rantalomat' , käynnistäjänä ihmettelevä n30, 08.02.2007.

1. Joonas mylly Vierailija

Lontoo ei ole "kohde" vaan iso miljoonakaupunki. Oletan että täällä kysellään halvoista rantalomapaikoista... se kun tuntuu olevan yleisin lomavaihtoehto.

2. mnb Vierailija

En oo ikinä käynyt Tyynenmeren saarilla.

3. välitä minä Vierailija

olen joutunut puolet iästäni asumaan niillä ja voin kertoa että ei se mitään kummallista ole.omat vaivansa ne on joka paikassa.

4. Alkuperäinen Vierailija

Nyt täällä on joko ymmärretty aloitukseni väärin tai tahallaan halutaan ymmärtää väärin. Ihmettelin siis sitä, että jos haluaisi siis vaikka lähteä Havaijille ja olisi rahaa lähteä sinne (oli se sitten minkä tasoinen hotelli tahansa) niin olisiko sillä merkitystä paljonko siellä ruoka ja juoma maksaisi? Eli jättäisikö lähtemättä esim. kalliin ruoan yms. takia? Tätä ihmettelin, sillä itse en ikimaailmassa jättäisi lähtemättä johonkin mielenkiintoiseen kohteeseen sen takia, että siellä on ruoka, juoma tai ostokset kalliita. Matkan hintahan on sitten eriasia ja sillä tottakai on merkitystä. Mutta jos siis itse matkaan olisi varaa (eli lentoihin ja hotelliin) niin ei kai kohteen hintatasolla silloin ole kovin paljon ole merkitystä, jos kohde on mielenkiintoinen.

Noista 5* hotelleista oli vaan sen takia puhetta, kun joku sanoi, ettei sellaisessa haluaisi majoittua vaikka olisi rahaakin ja sitä ihmettelin. Itse ainakin majoittuisin aina juuri tuollaisissa ja ostaisin vaikka S Mersun, jos olisi rahaa. Mutta kun ei ole sellaisia rahoja. Eikä tuo siis varsinaisesti liittynyt alkuperäiseen aiheeseen.

5. etkö ymmärrä? Vierailija

Jos on varaa ostaa matka, kai sitä muuhunkin liikenee. Eli ruokaan, pääsylippuhin, nöhtävyyksiin, ostoksiin jne. Hinnoilla ei ole väliä ja tasokkaaseen paikkaan et ilmaiseksi pääse, siinä tulee jo ensimmäinen kynnys vastaan ja kohde muuttuu halpiskohteeksi.

6. henkka43 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Ennen vanhaan, "hyvään aikaan", kohteen kustannustaso ohjaili matkustajavirtoja, silloiseen Neuvostoliittoon!

Itse en ollut, rajan läheisyydestä huolimatta, innokas itämatkailija.

Olimme mukana toisella Suomesta Riikaan järjestetyllä matkalla.
    Emme valinneet kohdetta kustannustason vaan mielenkiinnon vuoksi mutta, kuunneltuani kokeneempien neuvoja, ostin huoltoasemalta 70mk:n korvalappustereot jotka möin heti kerrossiivoojalle.
    Rahoilla rälläsimme vaimon kanssa pitkän viikonlopun eikä lopuista ruplista tahtonut lahjoittamatta päästä eroon lainkaan.

Kontrasti länsimaiden kustannuksiin oli niin hirveä että ymmärrän kyllä sen aikaisia idän matkailijoita.
    Sopiva annos masokismia ja tunnoton humala näytti pyhittävän pienet epämukavuudet.

Meille riitti, Riikan lisäksi, kerta Leningradissa ja Tallinnassa sekä kahdesti lakkiaiskuohkareiden haku Viipurista.

7. JacobBright Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    En voi todellakaan aistii keskustelun, mutta voin sanoa yhden asian varmasti tarvitsevat paljon pelaajia, joten jos joku ei tarvita - kosketus

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri