Miksi kostat naapurin äänet jotka koet ärsyttävinä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Asun rivitalon päätyasunnossa, vaihdoin tähän just siksi että ois vaan yks seinänaapuri. Yksin asuvana ei ehkä omakotitaloon varaa, ei ole kuin yksi seinänaapuri ja tuo tekee vaikeaa elämisestä. Olen nitistänyt itseni mahdollisimman pieneksi.
Entä jos käyt kysäseen siltä, että onko jokin juttu, kun olet huomannut, että alkaa kolina. Katso sitten vastauksen mukaan, miten etenet. Mut älä ny lupaa lopettaa elämistä!

Asun rivitalon päätyasunnossa, vaihdoin tähän just siksi että ois vaan yks seinänaapuri. Yksin asuvana ei ehkä omakotitaloon varaa, ei ole kuin yksi seinänaapuri ja tuo tekee vaikeaa elämisestä. Olen nitistänyt itseni mahdollisimman pieneksi.
Sinulla on todella heikko itsetunto. Ei sinun aikuisen ihmisen tarvitse näyristellä tai piiloutua keneltäkään. Yhtä suuri oikeus maksavana asukkaana on elää kuten muutkin. Jos naapureita häiritsee niin menköön he muualle.

Sinulla on todella heikko itsetunto. Ei sinun aikuisen ihmisen tarvitse näyristellä tai piiloutua keneltäkään. Yhtä suuri oikeus maksavana asukkaana on elää kuten muutkin. Jos naapureita häiritsee niin menköön he muualle.
Jos sä tietäisit mitään minun elämästä niin et sanoisi näin.
Mielisairas äiti, alkoholisti isä
Rauhatonta usein kotona
Isovanhemmat löi, kukaan ei pyydä anteeksi, eikä ota vastuuta
Huoran maine
Kiusaaminen
Väkivaltainen parisuhde
Useita eri sairauksia
Köyhyys
Naapurin outo käytös jne.
Kun hakataan joka ilmansuunnasta, niin se murtaa VAHVIMMANKIN

Jos sä tietäisit mitään minun elämästä niin et sanoisi näin.
Mielisairas äiti, alkoholisti isä
Rauhatonta usein kotona
Isovanhemmat löi, kukaan ei pyydä anteeksi, eikä ota vastuuta
Huoran maine
Kiusaaminen
Väkivaltainen parisuhde
Useita eri sairauksia
Köyhyys
Naapurin outo käytös jne.
Kun hakataan joka ilmansuunnasta, niin se murtaa VAHVIMMANKIN
Se on näin. Valitettavastihan me ei täällä somessa tiedetä kenenkään taustoja. Olen pahoillani, et elämä ja ihmiset on murtaneet sut. Jos mulla olis taikasauva, niin loihtisin sulle kaikkea hyvää. Sitä odotellessa juodaan lämpimät virtuaaliteet ja pyöritellään silmiä sun naapurille.

voisit laittaa nikin alle kun kettan haluat täsmentää omasi

esim näin

-jyllenpöökeli-
Ei, vaan voisi rekisteröityä omalla nimimerkillä.

Suurin osa vierailijoista pelkää rekisteröitymistä, ilmeisesti samat henkilöt ryhtyvät salassa kostamaan kokemaansa häiriötä sen sijaan että menisivät suoraan asiallisesti puhumaan.

Viimeksi muokattu:
Se on näin. Valitettavastihan me ei täällä somessa tiedetä kenenkään taustoja. Olen pahoillani, et elämä ja ihmiset on murtaneet sut. Jos mulla olis taikasauva, niin loihtisin sulle kaikkea hyvää. Sitä odotellessa juodaan lämpimät virtuaaliteet ja pyöritellään silmiä sun naapurille.
Jep, näin on. Kyllähän se psyykkeen päälle rupeaa käymään että jokapaikassa joutuu kokemaan olevansa viallinen, jopa omassa kodissaan kun oma äänimaailma kuuluu naapuriin huonon äänieristyksen vuoksi ja ymmärrän että naapuria ärsyttää se, ketäpä ei. Mutta voisi muuttaa sitä suhtautumistaan ja antaa minunkin tehdä tunnin tai puoltoista tuntia päivässä omia asioita, ilman että alkaa osoittamaan mieltään

Niin mutta kun sinunlaisia häiritsee tämä, tuo, se, nämä, ne normaalit elämisen äänet ja kun keksit että jokin sinua häiritsee, vaikka se ois aivan tavanomainen asia niin naapurin on heti lopetettava se! Näin pidät ihmistä hihnassa ja panta saattaa alkaa kuristamaan milloin vaan kaulaa kun saadaan jatkuvasti olla varuillaan mistä valitat seuraavaksi! Tinnitus ei estä kuulokkeiden käyttämistä, mutta sinä haluat että tässä edetään vain tahtosi mukaan, et ota huomioon siitä kun sanon että ne pahentaa mun tinnitusta.. vaikka sun on vaikea uskoa, niin voisit olla silti tinkaamatta kun aikuinen ihminen sulle kertoo miten hänen kehonsa toimii. Silti kuvittelet tietäväsi paremmin miten mun keho toimii. Haluat määrätä, etkä tulla yhtään vastaan siinä vaikka laillista on että kotonaan saa myös vähän aikaa kuunnella TV ja musiikki ilman kuulokkeita, 1h-1h 30min ei todellakaan ole pitkä aika kun vuorokaudessa on 24 tuntia. On ylipäätään väärin että joutuu stressaamaan näin tavallisesta asiasta, mutta koitan ottaa huomioon naapuria että tekisin mahdollisimman vähän ettei tarvitse kokonaan kuitenkaan elää ilman nautintoja!
Minulla on 20 vuoden kokemus elämästä tinnituksen kanssa kuulokkeita käyttäen. Käytän kuulokkeita juuri sen takia, että ehkäisen niillä kuulovaurion etenemisen. Ainut tapa kuunnella yhtään mitään riittävän pienellä volyymilla on käyttää kuulokkeita. Ilman niitä volyymia on pakko kasvattaa koska esim. puheesta ei yksinkertaisesti saa selvää.

On aika helppo päätellä, että sinulla on jonkinlainen pakkomielle asiassa. Olkoon niin. Totean vaan, että luultavasti teet jotain väärin, jos naapuri katsoo asialliseksi hakata seinää toimintasi takia. Toki voi olla, että sinulle on sattunut mielisairas naapuri, mutta monesti on hyvä katsoa peiliinkin.

Minulla on 20 vuoden kokemus elämästä tinnituksen kanssa kuulokkeita käyttäen. Käytän kuulokkeita juuri sen takia, että ehkäisen niillä kuulovaurion etenemisen. Ainut tapa kuunnella yhtään mitään riittävän pienellä volyymilla on käyttää kuulokkeita. Ilman niitä volyymia on pakko kasvattaa koska esim. puheesta ei yksinkertaisesti saa selvää.

On aika helppo päätellä, että sinulla on jonkinlainen pakkomielle asiassa. Olkoon niin. Totean vaan, että luultavasti teet jotain väärin, jos naapuri katsoo asialliseksi hakata seinää toimintasi takia. Toki voi olla, että sinulle on sattunut mielisairas naapuri, mutta monesti on hyvä katsoa peiliinkin.
Hyvä että tuo toimii sinulle. Ymmärrä kuitenkin, että jokaisen korvat on erilaiset. Täällä eräs toinenkin mainitsi jo että hänellä myös tinnitus pahenee kuulokkeiden käytöllä. Mulla ei oo kuulonalenemaa, vaikka tinnittää eli en huudata. Kyllä se on nykyään niin että naapuri kostokolistelee koska oletetaan että kaikki käyttää kuulokkeita, kuulokkeiden käyttö on nykyään muotia, vaikka järjestyssäännöissä sanotaan että kotonaan saa myös kohtuudella kuunnella TV ja musiikkia. Ennenkin pärjättiin vuosikymmenet näin, mutta narsismi ja itsekeskeisyys on nykyään niin laajaa ja ihmiset loppuunpalaneita töissä yms etteivät kestä enää pienintäkään häiriötä kerrostalossa tai rivitalossa vaikka yhteisöasumisessa kuuluu ääniä helposti naapurista.

Jep, näin on. Kyllähän se psyykkeen päälle rupeaa käymään että jokapaikassa joutuu kokemaan olevansa viallinen, jopa omassa kodissaan kun oma äänimaailma kuuluu naapuriin huonon äänieristyksen vuoksi ja ymmärrän että naapuria ärsyttää se, ketäpä ei. Mutta voisi muuttaa sitä suhtautumistaan ja antaa minunkin tehdä tunnin tai puoltoista tuntia päivässä omia asioita, ilman että alkaa osoittamaan mieltään
Samaa mieltä. Mä asuin kerran asunnossa, jossa yläkerrasta kuului kolinaa joka päivä jonku pari tuntia. Ei se olis haitannu, mut mun olis pitänyt saada nukuttua, kun tein iltavuoroa. Olin niin väsyny sit loppujen lopuksi, et tuli vatsa kipeeksi ja muita oireita. Yritin käydä kysymässä, et olisko voinu kolistella ihan milloin tahansa muuna aikana tms. mut ne vaan kolisteli sit enemmän. Jouduin ajaan töihin, enkä varmasti ollu mikään ns turvallinen kuski.
Mut jos sä kerran oot vaihdellu aikojakin, niin ei tommonenkaan selitä. Ja vielä omasta aloitteesta. Et kyl mä näen sut hyvänä naapurina. Kaikesta tosta, mitä oot kokenutkin, ei moni jaksais vielä välittää.
Jotku on semmosia, ettei mitään ääntä saa kuulua. Ehkä edellinen naapuri on mekastanut enemmän ja sillä on jokin pelkotila? Tai sit se on muuten vain sellainen valittajatyyppi. Sen saat tietää sit kun törmäätte enemmän, valittaako myös kaikesta muusta.
Mietin, et jos sä haluut olla sopuisa, niin käy kysymässä siltä, että onko joku aika, jolloin se haluis täyshiljaisuutta. Sit sillä olis aina semmoinen turva-aika, eikä sun tarttis stressata. Mut jos se on valittajatyyppiä, niin sopiminen asioista voi olla tosi vaikeaa.

Yhteistyössä