#¤"#% miksi lääkärit ei korjaa mua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja teepee:
Vai ei HIV-diagnoosi ap:lle kelpaa. Siinä on aftoja ja haavaumia suussa, nielemishankaluuksia, päänsärkyä, imusolmukkeet suurenee. Mites on, löytyykö sieltä takavuosilta jotain "Aria"?

Toisena veikataan borrelioosia.

Äläpä nyt viitsi pelotella huolestunutta ihmistä vakavilla sairauksilla

Borrelioosi on toinen, johon sopii useampi noista oireista. Varmastikaan kyseeessä ei ole yksi tauti, joka kaikki oireet aiheuttaa.

no kiva kuulla.. mietin vain et jos se tehdään tähystyksessä toi juttu.. niin mitenköhän mä saan sen kameran nieltyä kun isot tapletitkaan ei mee alas ja tikku kielen päällä saa mut heti oksentamaan :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vai ei HIV-diagnoosi ap:lle kelpaa. Siinä on aftoja ja haavaumia suussa, nielemishankaluuksia, päänsärkyä, imusolmukkeet suurenee. Mites on, löytyykö sieltä takavuosilta jotain "Aria"?

Toisena veikataan borrelioosia.

Äläpä nyt viitsi pelotella huolestunutta ihmistä vakavilla sairauksilla

Borrelioosi on toinen, johon sopii useampi noista oireista. Varmastikaan kyseeessä ei ole yksi tauti, joka kaikki oireet aiheuttaa.

Kyllä on olemassa ainakin kaksi tautia joihin sopivat nuo kaikki oireet eikä kumpikaan niistä ole hengenvaarallinen. Itse asiassa molemmat ovat lähes täysin vaarattomia.

no helpottavaa kuulla että on olemassa sairauksia johon toi mun oirekirjo sopii.. kiitos paljon mielen helpottamisesta! mä jo rupesin ajattelemaan kaiken maailman syöpiä..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:
no kiva kuulla.. mietin vain et jos se tehdään tähystyksessä toi juttu.. niin mitenköhän mä saan sen kameran nieltyä kun isot tapletitkaan ei mee alas ja tikku kielen päällä saa mut heti oksentamaan :/

Nykyisin ei tehdä tähystystä vaan mikäli korvalääkärillä on syytä epäillä refluksia, annetaan alkuun lääkitys. Useimmiten lääkkenä käytetään protonipumpun salpaajia jotka vähentävät vatsahappojen eritystä tai jopa poistavat vatsahapot lähes kokonaan. Tällöin ruokatorveen nouseva neste ei ole niin hapanta ja limakalvo saa rauhassa parantua. Hoitoa tehostetaan ruokavaliolla ja mahdollisen tupakoinnin lopettamisella tai ainakin vähentämisellä ja ylipainoisella myös laihtuminen saattaa auttaa sillä se vähentää vatsaontelon painetta ja tällöin takaisinvirtaus monesti vähenee. Tähystys tehdään mikäli olet yli 50-vuotias, tai mikäli oireet eivät häviä lääkityksellä. Mikäli kyseessä on refluksitauti, oireet useimmilla helpottuvat lääkityksen avulla ja jopa häviävät kokonaan, mysö silloin kun refluksin syynä on esimerkiksi palleatyrä jota nykyään ei sitäkään usein leikata mikäli lääkitys auttaa oireisiin.

Yhteistyössä