Miksi laittaa body sukkiksienpuolipotkareiden päälle? tahtoo tietää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuulelel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuulelel

Vieras
Joskus näkee kuvia missä on puettu ensin housut ja sit vedetty body siihen päälle. isukit nyt ei aina oikin tajuu.. mut et äiditkin.

Mulla järki taas sanoo et Body alle ja housut päälle, ja syyksi se, että silleen ei mikään paina suoraan ihoon, tai se housun vyötäröosa ei mene vaippaan=kastu..

Ni onko tälle minun mielestä "väärinpäin" pukemiselle joku järki syy?

Vai onko vaan tapa?

Mie laitoin aina sukkikset alle, bodyn siihen päälle ja sitten housut jalkaan. JOttei sukkiksien vyötärö näkyisi housujen vyötärön alta. Eli ulkonäkökysymys. Ja piti tosiaan sukkiksetkin ylhäällä, ettei valunut...

Puolipotkarit pysyy paremmin ylhäällä, kun body päällä...eikä pelkästään laiheliinilla, toinen syy ainakin meillä se, että vaippaan kurkkaaminen on helpompaa (poika kun haisee usein, mutta aina ei ole kakkaa) ja vielä pikkusen kanssa ravataan usein lääkärissä, keuhkojen kuuntelu näin helpompaa... eikä koskaan ole ollut ongelmaa, että sukkahousut tai puolipotkarit kastuis vyötäröltä tai hiertäis... toimii siis ainakin meillä molemminpäin.T. äiti, joka pukee lapsensa näin

Alkuperäinen kirjoittaja äiti-74:
Puolipotkarit pysyy paremmin ylhäällä, kun body päällä...eikä pelkästään laiheliinilla, toinen syy ainakin meillä se, että vaippaan kurkkaaminen on helpompaa (poika kun haisee usein, mutta aina ei ole kakkaa) ja vielä pikkusen kanssa ravataan usein lääkärissä, keuhkojen kuuntelu näin helpompaa... eikä koskaan ole ollut ongelmaa, että sukkahousut tai puolipotkarit kastuis vyötäröltä tai hiertäis... toimii siis ainakin meillä molemminpäin.T. äiti, joka pukee lapsensa näin

peesaan just tohon lääkäri juttuun. Ja myös et jos on sukkikset ja "hienot" housut niin ei loista ne sukkikset kainaloissa asti jotta pysyis päällä... itse käytän milloin kumminkin päin mut noi edellä mainitut tilanteet ainaskii body päälle...

Meidän vauvalla on lähes aina näin: lyhyt hihainen body+puolipotkarit ja siinä päällä on sit ph-body pitämässä puolipotkareita paikoillaan. Usein kyllä puen tähän päällä vielä housut, joten ei kyllä näytä yhtään hassulta

Meillä ainakin yksinkertaisin syy on se että sukkahousut pysyy paremmin jalassa, etenkin 5kk eteenpäin kun pikkumatonen lähti kiitämään lattiatasossa housut olis ollu aina kintuissa jos olis ollu toisin päin :)

Ja joissain bodeissa on sellainen kuva, että muuten puolet kuvasta jäisi sukkahousujen alle. Höhlän näköistä sekin.
Mie tosin käytin juuri tuon housujen jalassa pysymisen vuoksi bodyn alla ja siksi myös taisin suosia ja tykätä bodeista joissa oli iso "kokovartalo" kuva.

No hei, kiitos tosi paljon!! Meillä jo 1,8 vuotias tyttö ja sukkikset aina hienojen päälihousujen alla, varsinkin näin talvisin.. Aina saa taitella niitä sukkiksia ryttyyn sinne housuihin jos on body päällä. Mutta kiitos vinkeistä, nyt voin sit laittaa ton bodyn sukkisten päälle, eikä sitä kuitenkaan kukaan nää kun on ne päällyshousut jalassa :) Ei tullut sitten ajatelleeksi että normaalin paidan kanssa ei tätä sukkis-ongelmaa ole, olen tampio mikä tampio :D

Kai sen nyt jokainen saa päättää kumman laittaa päällimmäiseksi, eikai mikän tapa ole "väärin päin" pukemista? Mä laitan aina sukkikset bodyn alle, koska se on musta kivempi niin. Body menee helposti myös reidestä vaipan reunan alle, siis haaroista, jolloin se myös kastuu. En käytä niin kireitä sukkiksia että kiristäisi masua. Ja jos on bodyssä joku kuva niin se näkyy paremmin, eikä vaatteen linjaa katkaise housun vyötärö.... hankala selittää, tajusikohan joku? Niin, ja voipi johtua myös siitä että meillä usein sisävaippa/pitkälahkeiset villikset-yhdistelmän päällä on myös body, niin siihen on jotenkin silmä tottunut:)

Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Moonlightmom:
en ikuna laittanu että body sukkiksien tai potkareiden päälle :x

Näin, näyttää pöljältä :/

Pöljemmältä näyttää ne housunkauluksesta töröttävät sukkistan/kalsareiden kaulukset.
Kyllä minä ainakin vaihdan muksun vaipat vessassa, siellä harvemmin kukaan on näkemässä mitenpäin ne vermeet on puettu :whistle:

Yleensä on body alla, mutta joskus kotosalla toisinpäin. Syy on silloin tämä: tyttö ei tykkää vaipanvaihdosta. Ei pysy paikoillaan. Tyttö siis jo menossa konttaan, äiti kerkee äkkiä vetäistä sukkikset jalkaan. Body jää roikkumaan auki. Sit jossain välissä kun tyttö seisoo vaikka sohvaa vasten ja näprää jotain tavaraa, äiti käy napittamassa bodyn sukkisten päälle...

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Moonlightmom:
en ikuna laittanu että body sukkiksien tai potkareiden päälle :x

Näin, näyttää pöljältä :/

Pöljemmältä näyttää ne housunkauluksesta töröttävät sukkistan/kalsareiden kaulukset.
Kyllä minä ainakin vaihdan muksun vaipat vessassa, siellä harvemmin kukaan on näkemässä mitenpäin ne vermeet on puettu :whistle:

ei meil vaa oo sukkisten kaulus näkyny housuista...

ja meillä pysyny laiheliinillaki sukkikset jalassa koska ovat juuri sopivan kokoiset :D