Miksi lapsi etupenkillä, jos autossa turvatyyny?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1606696

Järkyttävää. Ei kovin fiksua toimintaa äidiltä laittaa noin pieni kasvot menosuutaan etupenkille ja vielä turvatyynypaikalle. Toivottavasti lapsi toipuu.

Kamala juttu ja toivottavasti lapsi toipuu. Järkytys se äidillekkin on ja loppuelämän traumat. Uskotteko että se äiti ihan tarkotuksellaan tuon teki???? Mä olisin ennemmin huolissani ihmisistä jotka kulettaa tenaviaan ilman mitään vöitä, mukulat keikkuu missä sattuu ja emännät kaahustaa menemään!

Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
Kamala juttu ja toivottavasti lapsi toipuu. Järkytys se äidillekkin on ja loppuelämän traumat. Uskotteko että se äiti ihan tarkotuksellaan tuon teki???? Mä olisin ennemmin huolissani ihmisistä jotka kulettaa tenaviaan ilman mitään vöitä, mukulat keikkuu missä sattuu ja emännät kaahustaa menemään!

No ei taida paljon välittää lapsestaan, jos noin pieni on ensinnäkin kasvot menosuuntaan istuimessa ja vielä turvatyynypaikalla. Tosi vaarallista.

Välinpitämättömyyttä vanhemmilta. Käy lapsen puolesta harmitus :(
Vilpittömästi en usko että ajatteleva ihminen ei tiedä turvatyynyn olevan vaaraksi pikkuiselle ja kielletty laitettavan auton etupenkille missä turvatyynyt. Ennen kuin joku muu sanoo.. Niin sanon sen saman minkä aina täällä kuulen. "Jokainen äiti on silti paras äiti lapselleen ja täten tapoja toimia ja kasvatusperiaatteita ei saa arvostella".

Ja kysymys minulle palstalaisilta"Mikä sinusta tekee muka paremman äidin".
Vastaus myös etukäteen: No varmaan tässä tapauksessa se että ajattelen turvallisuusasioita olennon puolesta joka ei voi niistä olla itse vastuussa vielä."

Juu totta, mutta kun etupenkillä jossa on turvatyyny KIELLETÄÄN pienten lasten kuljettaminen.
Lukee sekä autossa, että turvaistumessa.
Tuskin äiti aivan tietämätön asiasta oli.

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Vilpittömästi en usko että ajatteleva ihminen ei tiedä turvatyynyn olevan vaaraksi pikkuiselle ja kielletty laitettavan auton etupenkille missä turvatyynyt. Ennen kuin joku muu sanoo.. Niin sanon sen saman minkä aina täällä kuulen. "Jokainen äiti on silti paras äiti lapselleen ja täten tapoja toimia ja kasvatusperiaatteita ei saa arvostella".

Vastaus myös etukäteen: No varmaan tässä tapauksessa se että ajattelen turvallisuusasioita olennon puolesta joka ei voi niistä olla itse vastuussa vielä."

No et sinä vielä mikään äiti ole, raskaana oleva nainen.

Kertokaa minkä ikäistä voi kuljettaa etupenkillä jos käyttää vaikka istuinkoroketta? Minulle tulee neljäs lapsi ja kaksi pienintä ainakin ovat sitten takapenkillä (selkä menosuuntaan), mutta kolmatta istuinta sinne ei saa mahdutettua. Eli jos laittaisin 4-vuotiaan etupenkille istuinkorokkeen kera, niin oisko se väärä ratkaisu? Toinen vaihtoehto ois sit se, että tämä 4-vuotias istuisi ilman mitään koroketta takapenkillä sisarrustensa välissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:
Voikohan olla mahdollista että turvatyyny oli kytketty pois mutta laukesi silti? :/

aivan...mutta täällähän tunnetusti hutkitaan ennenkuin tutkitaan!!!

No siltikään ei suositella etupenkkiä jos turvatyyny.

Näinpä!! Meille sanottiin, kun turvakaukaloa/-istuinta oltiin ostamassa, että etupenkille ei kannata laittaa, vaikka turvatyynyn saisi kytkettyä pois päältä. Aina on olemassa riski, että tyyny kolarissa laukeaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:

No et sinä vielä mikään äiti ole, raskaana oleva nainen.

Oonpas äiti vaikka lapsi vielä mahassa. :) Sori vaan. Evvk sun kantasi

Yhteistyössä