Miksi lapsilla ei saa käyttää kauniita vaatteita?

Nalkuttava Talonmies

Aktiivinen jäsen
29.08.2007
28 309
0
36
Miksi ihmeessä kauniit vaatteet ovat hyvin usein tällä palstalla a) pröystäilyä, b) itsetunnonkohotusta, c) lapsen opettamista merkkiuskolliseksi d) rahantuhlausta, e) epäkäytännöllisiä, jne..

Päivähoidossa saa käyttää vain valmiiksi tahriintuneita tai loppunkulutettuja vaatteita, jotta kukaan ei niitä varasta tms ja koska tuollaiset vaatteet ovat niitä käytännöllisiä ja äideillä on muutakin aikaa kun ottaa kaapista siistejä vaatteita...

Ei hitsit, minä en tajua. Siis kauniit vaatteet ovat yleensä makukysymys ja kauniitkin vaatteet voi saada kirpparilta/alesta/suoraan kaupasta edullisesti, joten kysymyksessä ei ole edes aina mukamas kallis vaate. Miksi ihmeessä tämäkin termi "kauniit vaatteet" on täällä tuomittua?

No siksi, ettei lapsesta tulisi PINNALLINEN.

Ja siksi, että vaatteiden mukavuus on tärkeintä. Sitä, miksi kulahtanut haalari tai kolmella sisaruksella jo käytössä ollut collegeasu olisi mukavampi kuin uusi, nätti haalari ja suht uudet hyväkuntoiset trikoovaatteet, en kyllä vielä ole ymmärtänyt, mutta uskottava se kai on kun palstalla niin sanotaan :xmas:

mä en itekkään käytä tahriintuneita ja nuhjusia vaatteita, niin miksi mun lapsen pitäis? kyllä mä pidän huolen siitä että iinalla on aina siistit vaatteet päällä =)

Jaa-a, en tiedä. Miä ostan pojalle uusia vaatteita kaupasta. Meillä ei ole paljon rahaa mutta niihin on aina jotenkin riittänyt =) Jos satun käymään kirppiksellä ja löydän jonkun helmen niin tietenkin ostan sen.

En ole ikinä kuullut että hoitoon mentäs huonommilla kuteilla. Mulle vaatteet on vain vaatteita. Reimatec on vain haalari, joka on satuttu lahjaksi saamaan. Yhtä hyvin kelpaisi siisti Pirkka-haalari:D jos semmoista on olemassa... Ehkä joillekin, joille on tärkeetä että oma lapsi pukeutuu vain merkkivaatteisiin, tulee helposti semmonen olo että muut on kateellisia jos pukeutuu vaatimattomammin, vaikka se vaatimaton saattaa olla yhtä tyytyväinen omiinsa

mä en taas ymmärrä miks pitää puhua erikseen kenenkään pukeutumisesta, oli vaatteet kauniita tai ei, tai varsinkaan niiden merkeistä, tai siitä et ovat merkittömiä, eiköhän pääasia ole et on edes jotkut vaatteet, eikä se kuinka hienot ne jonkun mielestä on.

siis ei kai kauniissa puhtaissa ja käytännöllisissä lastenvaatteissa sinänsä ole mitää tuomittavaa.Se snoppailu että ei kelpaa toi ja toi tai vaan uudet eikä "halpahallivaatteet" jne....on ehkä joistakin ärsyttävää. Minä taas en pidä siitä jos lapsi puetaan aikuisten nätisti tyyliin jotkut sexy vaatteet tai sitten niin hienosti että se on epäkäytännöllistä ja ei saa vapaasti leikkiä kun vaatteet likaantuu.

JOtta kenellekään ei tulisi paha mieli. Me eletään sellaista aikaa, että paha mieli ei saa tulla kenellekään ja siksi kaikkien pitää olla värittömiä, mauttomia ja hajuttomia. Muuten jollekin voi tulla paha mieli ja se taas on epistä.

Poika 5 vee oli ekaa päivää päiväkodissa ja kaatui pihan asfalttiin. Haavat kämmenessä, polvessa ja reikä houisissa. Olivat vähän paremmat housut.. :(

Laitan siistin paikan reiän kohtaan, mutta paikatut ne silti on..ja päiväkotihousut edelleenkin.

Mutta tuota ihmettelen itsekin, koska pienempi on tyttö ja puen mielelläni mekkoon ja tyttömäiseen vaatteseen ja saan kuulla siitä jatkuvasti. sukulaisilta lähinnä.

Alkuperäinen kirjoittaja noh jaa:
Poika 5 vee oli ekaa päivää päiväkodissa ja kaatui pihan asfalttiin. Haavat kämmenessä, polvessa ja reikä houisissa. Olivat vähän paremmat housut.. :(

Laitan siistin paikan reiän kohtaan, mutta paikatut ne silti on..ja päiväkotihousut edelleenkin.

Mutta tuota ihmettelen itsekin, koska pienempi on tyttö ja puen mielelläni mekkoon ja tyttömäiseen vaatteseen ja saan kuulla siitä jatkuvasti. sukulaisilta lähinnä.

Pienenä varsinki kannattaa vaihtaa vaatteita usein, jotta ehtii käyttää kaikkia (hitsi mikä logiikka ). Mua oikeesti harmitti tavallaa, kun osa jäi käyttämättä ja vein sit kaverille laput tallella...

no kaipa mä sit oon pinnallinen mutsi mut meillä ei tarhaan pueta kulahtaneita vaatteita, ei rikkinäisiä eikä likasia, vaan ihan normaalivaatteita mitä käytetään myös kotona.

rikkinäiset ja kulahtaneet menee roskiin. Merkin perään en juokse vaan mukavuus ja siisteys on tärkeämpää.

No sanottakoon et esim. reimaa en osta tai muutakaan pukua mistä joutuu pulittamaan 100e tai yli. Sisaruksia kun ei ole kelle sen sit antaa niin en nää syytä ostaa yhdelle kasvavalle lapselle yli 100e pukua. Huokeemmallakin selviää. Yks remun puku kaapissa on mut senki anoppi osti ja alennukses silti melkein 70e :o

Esim. prismasta tai muusta marketista en osta, koska ne on jotenki omituisesti muotoiltuja vaatteita et ne ei oikein istu. Ja hennesin työntekijänä saan alen niin saan halvemmalla sieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
No sanottakoon et esim. reimaa en osta tai muutakaan pukua mistä joutuu pulittamaan 100e tai yli. Sisaruksia kun ei ole kelle sen sit antaa niin en nää syytä ostaa yhdelle kasvavalle lapselle yli 100e pukua. Huokeemmallakin selviää. Yks remun puku kaapissa on mut senki anoppi osti ja alennukses silti melkein 70e :o

Psst....mä sain uutena 89? maksaneesta Reimatecista 85? Huutiksessa, ja pukua oli käytetty kaksi talvea B)
Eli halvaksi tulee, kun ostaa alesta, ja myy Huutiksessa pois kun puku ei enää lapselle mahdu :)

No miksi ei saisi? Ja kauneushan on katsojan silmissä. Mun mielestä jotkut poikavauvojen Gant-slipoverit on ihan megajärkkyjä, kun taas vaikkapa Lindexin pöllöbody on superihqu. Ja onneksi kaikki voivat pukea lapsensa juuri niihin omasta mielestään kauniisiin vaatteisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Psst....mä sain uutena 89? maksaneesta Reimatecista 85? Huutiksessa, ja pukua oli käytetty kaksi talvea B)
Eli halvaksi tulee, kun ostaa alesta, ja myy Huutiksessa pois kun puku ei enää lapselle mahdu :)

Minä näköjään olen tehnyt hyväntekeväisyyttä ja myynyt pukuja ihan liian halvalla pois... Mutta joku on varmasti tehnyt tyytyväisenä "löytöjä" =)

Ihan poskettomia hintoja käytetystä, kun kaupasta saa syksyllä useaan otteeseen 10-20% tarjouksia talvikamppeista...

Alkuperäinen kirjoittaja onko joku muka kieltänyt:
No miksi ei saisi? Ja kauneushan on katsojan silmissä. Mun mielestä jotkut poikavauvojen Gant-slipoverit on ihan megajärkkyjä, kun taas vaikkapa Lindexin pöllöbody on superihqu. Ja onneksi kaikki voivat pukea lapsensa juuri niihin omasta mielestään kauniisiin vaatteisiin.

No esimerkiksi juurihan täällä on taas ketju, jossa käytetystä haalarista ei saa kieltäytyä sen takia, että se ei kaikkien silmää miellytä.

Samaa miettiny. Myöskin puen pojalle nättejä vaatteita päiväkotiin. Jos suttaantuu niin siitä sit vaan. Omalla vastuulla laitan ja kangastahan ne vaan on.
Vaatteet on mukavia vaikka oiskin nättejä. Päiväkotiin en kauheesti farkkuja laita mut kangashousujen kanssa voi hyvin laittaa nätin paidan.

Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Minä näköjään olen tehnyt hyväntekeväisyyttä ja myynyt pukuja ihan liian halvalla pois... Mutta joku on varmasti tehnyt tyytyväisenä "löytöjä" =)

Ihan poskettomia hintoja käytetystä, kun kaupasta saa syksyllä useaan otteeseen 10-20% tarjouksia talvikamppeista...

Mullakin oli lähtöhintana 25 euroa, mutta muutama huutaja vissiin halusi ihan tosissaan juuri sen värisen haalarin :whistle: ja hinta kohosi hävettävän korkealle.
Itse en ikinä maksaisi käytetystä haalarista tuollaista hintaa.

Samaa oon ihmetellyt ja joskus täällä kysynytkin. Ei kai kukaan lapsperhe ryve rahassa, mutta mulla on aina rahaa lasten laadukkaisiin ja nätteihin vaatteisiin.
Ja olipa lapsella sit mitkä vaatteet tahansa päällä niin aina saa leikkiä! Pesukoneet on keksitty. =)

Mä taas en jaksa päätäni vaivata sillä, mitä mieltä joku meidän lapsien vaatteista on. Tykkään pukea nättejä (myös merkki-) vaatteita lapsille, mutta käytän myös äitiyspakkauksen vaatteita ja lahjaksi saamiani. Mulla on ihan sama miten muut muksunsa pukee, kunhan lapset viihtyvät vaatteissaan=)

Kyllä minä ainakin lapselleni puen vaatteita jotka miellyttävät omaa silmääni, eli nättejä vaatteita. Ja koskaan ei ole rääsyt päällä.
Mutta joskus kelpuutan esim punasen haalarinkin jos sellasen saan, vaikka en tykkää punasista vaatteista.

Minusta on sievän näköistä, kun lapsella on nätit ja hyvinhoidetut vaatteet. Olkoon nyt sitten pinnallista, mutta minä en lapsiani pue nyppysiin vaatteisiin, jotka on niin loppuun kulutetut, että värit ja kuosit on jo ihan kulahtaneet. Kauniit vaatteet eivät tarvitse olla minkään merkkisiä tai hintasia. Itse olen ostanut tosi paljon kirpparilta tosi kauniita lasten vaatteita. Ei mulle ole kukaan tähän asti ole tullut moittimaan. Lähinnä ovat sanoneet, että onpas sievät vaatteet.

Yhteistyössä