Miksi lasten täytyy uskoa joulupukkiin ??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kauhea äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kauhea äiti

Vieras
Tuli vaan mieleen, kun mummi tuossa kyseli, että tuleeko meille tänä vuonna joulupukki, kun viime jouluna ei vielä tullut. Tyttö on jouluna himppua vaille 3 -vuotias. Ei tule, näin olemme miehen kanssa päättäneet. Ensinnäkin tyttö pelkää kaikenlaisia pellejä ym., joten voin vain kuvitella sen kauhun, kun pukki lampsii sisään.

Mutta entäs sitten vuoden päästä...kai mä olen ihan hirviö, jos ei silloinkaan tule pukkia. Riistänkö lapsen ilon ?? Voiko joulua olla ilman pukkia ? Voihan lapselle sanoa, että joulupukki on tuonut lahjat, mutta joku muu antaa ne.
Tässä ei ole siis kysymys mistään uskon asiasta, mutta sanokaa nyt joku muukin ettei joulupukki ole välttämätön lapsille ? Ettei niistä tule hulttioita vaan sen takia, että äiti "inhosi" joulupukkia ? ;) :D

Ei ole mikään pakko opettaa joulupukkiin uskomaan.

Mä tiedän monta perhettä, joissa on ihan pienestä asti opetettu, että lahjat tulee ihmisiltä ja avoimesti kerrottu, että "kummitäti antoi tämän lahjan sinulle" jne.

Meillä lapset "uskoo" pukkiin. Me huiojataan niille, että pukki sitä ja tätä. ne ovelan näköisiä kun ne kuuntelee. Ei ne oikeasti usko ja se onkin siinä kaikkein hauskinta, että kun ne ei oikeasti usko, mutta sitten hieman epäilyttää, että mitäs jos sittenkin.... ;)

Kyllä ne pyytää pukkia sitten jos haluavat. Minä itse pyysin lapsena, ettei pukki enää tulisi. :D

voihan ne lahjat vaikka ilmestyä kuusen alle sillä aikaa ku lapsi on jossain, eli pukki voi käydä sillä aikaa. meille kävi viime jouluna pukki tuomassa paketit takapihan oven taakse ja punanen nuttu siellä vaan heilahteli.
lasten elämässä saa ja pitää mun mielestä olla satuolentoja koska se arkinen totuus ehtii kyllä paljastua sitte aikanaan

hmm... en ole koskaan aatellut että joku ei tykkäisi joulupukista :)

Minusta joulupukki on oikein hauska keksintö ja lapsena se oli kyllä joulun kohokohta... ja aikuisenakin vielä :)

Mutta toisaalta, jos pukki jättää lahjat "vaan oven taakse" tms., niin onhan se joka tapauksessa käynyt. Ei se pukki nyt vaan yksinkertaisesti ehdi joka kotiin... tuskin lapsi siitä mitään traumoja saa :)

Minusta on hölmö että nykyään sitä joulupukkia tuputetaan joka nurkassa, kouluissa, päiväkodeissa, kaupoissa, kaduilla... älytöntä.

Minä pienenä pelkäsin hysteerisesti joulupukkia :(

Tuli taas mieleen äitini... Hän oli ihan kauhuissan kun mies sanoi että sitten joskus kun poika kysyy "mihin isomummo on mennyt" (kuoleman jälkeen) aikoo mies vastata "isomummo pieneni vanhetessaan niin kovasti että yhtenä päivänä mummo oli vaan niin pieni että hävisi". Äidin mielestä tuo on KAMALAA, ei lapselle saa valehdella ja uskotella höpöjuttuja ja satuja.
MUTTA sitten tuli puhetta joulupukista, ollaan sitä mieltä että pukki ei meille tule, niin äitini mielestä se on KAMALAA jos lapsen ei anneta uskoa joulupukkiin :whistle:

Että missäs kohtaa ne sadut ja höpöjutut muuttuu sallituiksi :laugh: :laugh:

Mun siskon mies kertoi lapsilleen, että ei ollut paikalla pukin tullessa, koska kun hän meni ulos, pukki tuli ja kaatoi hänet hankeen! kun hän oli toipunut ällistyksestä ja päässyt sisään, pukki oli jo lähtenyt.

Meillä Joulupukki on tämmöstä hysteeristä pilailua. Mun isä teki tosin viime jouluna ylilyönnin ja tuli leikkipyssyn kanssa ja kertoi, että oli matkalla korvatunturilta tullessaan ampunut susia.

Meillä taas kävi miehen veli pukkina. Mieskin sai istua pukin sylissä. :D Pukki lauloi että "käyppä tänne, emme pelkää, isä antaa sulle selkään, äiti hakkaa kaulimella, hohhohohhoo..." tajusi lopettaa sitten kuitenkin pikaisesti. :laugh:

Vaikea kuvitella, että joku ottaa Joulupukkiasian kovin vakavasti.

Huom. meillä ollaan ihan selvinpäin, muuten vaan on vähän levotonta juttua näemmä.

Kuten joku jo kirjoittikin, niin mun mielestäni tämä joulupukki-juttu on semmoinen elämää rikastuttava satujuttu.

Mä toivon että osasisin pitää sen lapsille sellaisena sadunhohotoisena asiana, vaikka eivät oikeasti uskoisivatkaan koko pukkiin.

itse ei oo kovin jouluihminen ja meillä jouluna mennään näin!
aatto aamuna joulukuusen koristelu ja lahjojen avaus ne lahjat jotka ollaan itte ostettu taikka ystävät tuoneet ( lahjat jotka on tuotu meille ) avataan!
klo 12 mennään miehen mummolle jonne tulee miehen suku siellä syöntiä ja pukki 16 aikaan! miehen puolen lahjat tuo pukki! Siellä joulu päättyy klo 18 kun vanhukset lähtee hautausmaalle (vanha tapa )
me siirrytään mun vahmenpien luokse jossa taas joulu on vietty aina iltasin eli klo 18-> syödään lahjat on jo valmiina kuusen alla kun mennään. Siellä taas on mun puolen suvun lahjat! eikä muita lapsia kun meidän.. siellä sitten vietämme loppu aaton ja yöllä kotio... eli lahjoja ei kuskata edes suntakasin...
tiedän outo järjestely mutta toimii meillä!
Itse en tee joulua kotio muuten kun kuusen verran!

Yhteistyössä