miksi mä en laihdu..???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
mä syön joka päivä äärettömän terveellisesti enkä ymmärrä miksi paino ei putoa.. herkkupäiviä tosi harvoin ja liikun säännöllisesti.. Alla esimerkki päivä eilisestä.

Aamupala jäi väliin - ei ehtinyt. Pelkkää kahvia.

Lounas lohikeitto noin 3-4dl, vähän perunaa, paljon porkkanaa, sipulia ja lohta, 10l kattilassa ainoastaan 1 4% ruokakerma + maitoa loput

päivällinen 3 pienehköä perunaa, j.lihakastiketta noin reilu 1dl, maitoon tehty, naudanliha, sipuli + paljon salaattia

iltapala 2 ruisleipää, päällä sulatejuustoa (kevyt + paprikaa) + teetä

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä syön joka päivä äärettömän terveellisesti enkä ymmärrä miksi paino ei putoa.. herkkupäiviä tosi harvoin ja liikun säännöllisesti.. Alla esimerkki päivä eilisestä.

Aamupala jäi väliin - ei ehtinyt. Pelkkää kahvia.

Lounas lohikeitto noin 3-4dl, vähän perunaa, paljon porkkanaa, sipulia ja lohta, 10l kattilassa ainoastaan 1 4% ruokakerma + maitoa loput

päivällinen 3 pienehköä perunaa, j.lihakastiketta noin reilu 1dl, maitoon tehty, naudanliha, sipuli + paljon salaattia

iltapala 2 ruisleipää, päällä sulatejuustoa (kevyt + paprikaa) + teetä

kauan olet ollut laihiksella? kyllä tollaisella ruokamäärällä mun mielestä pitäisi laihtua...mutta jos söit noin vain eilen niin eihän se kerro mitä syöt muulloin

et sinä liikaa ainakaan syö, mutta aivan liian harvoin. Elimistö tartteis kunnolla toimiakseen sen 5 ateriaa päivässä. Lisää välipalaksi esim omena ja aamupala tulisi syödä joka päivä.

Monet laihdutusyritykset läpikäyneenä, tiedän, että laihduttaminen on salatiedettä. Mun kroppa on sellainen, että ihan sama, vaikka olen viikon syömättä, niin paino ei putoa. Mulla tässä taannoin oli raju vatsatauti, ja sen jälkeen ruokahalu oli todella olematon. Söin pääasiassa hedelmiä ja vihanneksia, kunnes sitten pikkuhiljaa alkoi maistumaan muukin. Paino se vaan nousi 1,5 kiloa :D Ja mulla on ihan oikeaa (taulukoiden mukaista) ylipainoa 13kg, joten ei ole kyse siitäkään, etteikö olisi mitä tiputtaa.

Mä en siis osaa neuvoa, annan vain vertaistukea. Joissakin "ohjeissa" sanotaan, että aamupala tulisi olla runsas, että aineenvaihdunta lähtee aamusta hyvin käyntiin. Jääkö se sitten säästöliekille koko päiväksi, jos juo vaan pelkän kahvin? Mä en oo siitä päässyt selvyyteen, että minkä verran mun pitäis syödä, että laihdun. Olen kokeillut kaikkia kalorimääriä 1300-1800 välillä (mun kulutus on laskelmien mukaan2200kcal) .

Sitten mä saatan kuitenkin yht´äkkiä laihtua, niin kuin kävi silloin, kun rakastuin nykyiseen mieheeni. Laihduin 10kg, vaikken tehnyt mitään asian eteen. Olen kyllä lukenut, että positiivinen stressi laihduttaa. Kai se on sitten hormooneista kiinni kaikki? En kuitenkaan ilkeä enää lähteä tuolle rakastumisen tielle :D :D

eli siis paree pysyä rakastuneena omaan mieheensä niin toivoa laihtumisesta on.. voihan se olla että mun kroppa on säädetty painamaan 56 ja piste.. olis tarkoitus max 5kg laihtuu mut ehkä parempi vaan pitäytyä kiinteyttämisessä. tuolla kun joku sanoi että "eihän se kerro miten muuten syöt".. eilen söin vielä kaksi lämmintä ruokaa, normisti aina toinen ruoka on esim salaattia ja kanaa joten eilinen oli yksin epäterveellinen päivä vaikkei se sitä ollutkaan.. kiitos vastauksista :)

paljonko liikut? ja muista, et syödessä se ei oo niinkään paljonko syöt, vaan mitä syöt. kannattaa syödä usein ja vähän (n.5krt/pv). ja kalakeiton voi tehdä myös veteen.

mun äiti laihtui vuoden sisällä n.15kg, kun jätti hiilihydraatit pois. tilalle rasvaa ja proteiinia.

Yhteistyössä