Miksi mä en tunne vauvan liikkeitä? Tsemppausta vailla olen taas :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Laskeskelin viikot uudelleen ja näyttäis siltä että niitä onkin 16+4, eikä 17+4 )kuten luulin), joka hieman lohduttaa, mutta silti...en nyt saa asiaan rauhaa.

Ensimmäisestä tunsin liikeet viikola 19+, toisesta viikolla 15+ vaikka istukka oli edessä.

Nyt viikkoja siis 16+4, istukka takaseinässä, enkä tunne liikkeitä vieläkään. Pari päivää sitten tästä täällä paruin viimeksi mutta hitto kun en vieläkään tunne liikkeitä.

Kertokaa nyt että teitä on täällä useampiakin ihmisiä, joilla toisessa tai kolmannessa raskaudessa liikkeet ovat tuntuneet myöhemmin, kuin aiemmissa raskauksissa.

Minulla tuntui 14-16 viikoilla ensimmäistä kertaa esikoispojasta, tytöstä kunnolla vasta joskus 25 viikolla!

Tsemppiä, kyllä vauva sinua kohta jaksaa kovemmin potkustella, on kovin pikkuinen vielä... :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Minulla tuntui 14-16 viikoilla ensimmäistä kertaa esikoispojasta, tytöstä kunnolla vasta joskus 25 viikolla!

Tsemppiä, kyllä vauva sinua kohta jaksaa kovemmin potkustella, on kovin pikkuinen vielä... :hug:

No ohhoh...enpä ole moisesta kuullutkaan...siis että noinkin iso ero voi olla :o

mene käymää neuvolassa että kuuntelevat sydän äänet niin saat rauhan, ei se muuten helpota. Minä kävin aina kun rupes todella vaivaamaan. En nyt ravannut sielä mutta useamman kerran tuli käytyä ja olivat ymmärtäväisiä.Vk loppukin tulossa ni mietit sitä muuten koko ajan!! Ja siinä ei mee ku hetki kun kuuntelevat

mä tunsin kolmannesta jo 12 viikolla pieniä liikkeitä.
mutta koska siellä on tilaa heittää voltteja niin niitä ei tuntunu jokapäivä ja ne häviskin moneksi viikoksi ja palas n.rv 16.
vauva on niin pieni vielä noilla viikoilla että en näe mitään syytä paniikkiin.
koska meet neuvolaan? sydänäänet auttaa paniikkiin =)

:hug: Minä en edes kuvitellu niiden tuntemusten olevan liikkeitä ennen rv 18 kuopuksen kohdalla, kun menetys oli takana, ja pelkäsin niin paljon uutta menetystä. Ja se oli tämä kuopuksen raskaus 4. mulla, joten... Kyllä ne alkaa vielä tuntumaan. Kuopus oli ja on sen verran esikoista rauhallisempi tapaus, että sekin tietysti vaikutti osaltaan asiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja joanna:
mä tunsin kolmannesta jo 12 viikolla pieniä liikkeitä.
mutta koska siellä on tilaa heittää voltteja niin niitä ei tuntunu jokapäivä ja ne häviskin moneksi viikoksi ja palas n.rv 16.
vauva on niin pieni vielä noilla viikoilla että en näe mitään syytä paniikkiin.
koska meet neuvolaan? sydänäänet auttaa paniikkiin =)

Seuraava neuvola vasta rakenneultran jälkeen, eli viikolla 24. Ja ultra siis viikolla 20.

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:

No ohhoh...enpä ole moisesta kuullutkaan...siis että noinkin iso ero voi olla :o

Joo, en ollut minäkään, varsinkaan noin päin, arvaa vaan olinko helisemässä... ihan erikseen vielä kävin sydänääniä kuuntelemassa, kun alkoi ajatukset kummittelemaan liian pahasti. Tuolla tuo nyt tuhisee meidän sängyssä, pikkuinen tyttö :heart:

Juu, mulla tosiaan sama kuopuksesta, ei kuulunut liikkeet ei sitten millään. Välillä mä koitin maata sängyllä ja tökkiä mutta silti siellä oltiin hipihiljaa. Sitten mä jo tunsin itseni huonoksi äidiksi: millainen äiti ei oikein TUNNE OMAN LAPSENSA LIIKKEITÄ BYÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄHHHH!!! :'( :'( :'( |O |O |O Juuu, pikkasen raskaushormonit vissiin vaikutti mielentilaan. :whistle: Nyt, kuten tiedät, ei tuo kuopus ole hiljaa ja paikallaan kuin nukkuessaan.

Yhteistyössä