Miksi meidän perhe on niin usein pahalla tuulella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aapee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aapee

Vieras
Surettaa ja ärsyttää..Lapsetkin niin pieniä vielä (6,3,2),että mitä se on sitten kun ovat teinejä..:( Etenkin esikoinen(kaikki ovat tyttöjä) on tullut minuun ja todella lyhytpinnainen sekä "draamakuningatar",saa hirveitä hepuleita ja suuttuu todella herkästi.Pukemiset ja lähtötilanteet aivan kauheita,kun lioppujen lopuksi minä ja tytär huudamme toisillemme.Pienet kuuntelee vierestä jne..minä ja mies tiuskimme toisillemme usein ja minä aloittelen riitaa,vaikken haluaisi..Jotenkin minusta tuntuu,että koko perhe on totaalisen väsynyt..Miehen työajat ovat epäsäännölliset,vuorokausirytmi sekaisin,ja minä yritän tehdä myös töitä siinä välissä.Lapset ovat kotihoidossa(esikoinen eskarissa),koska taloudellisesti ei ole kannattavaa laittaa päivähoitoon ennenkuin minä olen kokoaikatyössä.Eli aika rankkaa on,kun jommankumman pitää olal aina kotona ja joskus menee työvuorot ristiin niin on sumplimista..Väsyttää:(

Meilläkin tiuskitaan ja tapellaan nykyään paljon ja lapset ovat itkusia...rahahuolet painaa, mies tekee paljon töitä ja yhteistä aikaa ei juurikaan ole. Siinäpä niitä syitä.
Mutta uskon, että tämä helpottaa pian, kun talous vähän tasottuu ja työkiireet vähenee!

Meillä perhe voi yhtä lailla kuin äiti eli minä. Nyt kun olen ollut huonossa kunnossa ja vähemmin iloinen sekä kaikenpuolin kireä, niin se heijastuu heti lapsiin ja mieheenkin :( Toisaalta kun itselläni on hyvä fiilis, niin ei ne lapset ja mieskään kauaa jaksa nyrpeitä olla.

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
etkö vois mennä kokopäivätyöhön ja laittaa lapset hoitoon?

Meilläkin henki on paljon parempi kun käyn töissä (n 7h päiviä). Elämä on jotenkin tasapainossa eikä kaikki kihise toistensa kurkussa. Kotona vain helposti kaatuu seinät päälle, sosiaalinen elämä ja ajatusmaailma kutistuvat. Lapsillekin tekee hyvää kun on sopivasti vaihtelua. Turvallinen hoitopaikka missä saa vilistää kaverien kanssa. Ja rauhallista, sopuisaa ja rentoa kotona kun ei ole taloudellisia huolia ja saa purkaa omaa energiaansa työasioihin jotka kokee itselleen tärkeiksi ja mielenkiintoisiksi. Kyllä sitä töissäkäydessäkin ehtii olla tosi paljon lasten kanssa. Meillä esim arkipäivät kolmesta eteenpäin ja tietenkin viikonloput ja lomat. Kun käy töissä, oikein kaipaa sitä aikaa lasten kanssa ja sitten kun niiden kanssa on, jaksaa keskittyä siihen ja nauttii siitä täysillä eikä kotikuviot käy liian suppeiksi.

Voi et usko kuin mun sydän hyppäs kurkkuun ,niin tuttua oli teksti!Meil kans kolme tyttöö,vanhin eskaris.Keskimmäinen draamakuningatar,joka aamu tapellaan pukemisesta ja hermostutaan.Olen kans ajatellu kakkoselle puolpv tarhapaikkaaa ja olla vauvan kans kotona!En jaksa ainaista tappelua vaikka ..huokaus

Yhteistyössä