miksi meidän taapero (1 v 2 kk) itkee ja marisee koko ajan?????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoton

Vieras
Eli siis aamusta iltaan on lähes tulkoon tauotta jnk asteinen marina päällä,järkyttävä kiukuttelu kun kielletään tai käsketään, kaikkea vastaan tapellaan (vaipan vaihto ja vaatteet, haalarit, kengät jne.). Ruokaa kyllä saa tarpeekseen, samoin juotavaa, pidettäis sylissäkin, mutta ei halua olla, venkoaa siitä pois (tulee äitille välillä paha mieli, kun ei ole 3 kk:n jälkeen paljon saanut pitää sylissä, kun ei siinä viihdy sekuntiakaan). Saa olla yksikseen, mutta myös hänen kanssaan ollaan. Keksitään uutta ja kerrtaan vanhaa. Ollaan sisällä ja ollaan ulkona. Mikä tätä lasta vaivaa? Mitä me tehdään väärin? Lapsella on maitoallergia ja tuli mieleen että olisikin muitakin allergioita, mutta ei ainakaan ihossa, ulosteissa tai voinnissa muuten näy. Väsyy tosi helposti ja nukkuu 2-3 pv-unet ja yöunet 8-12 tuntia.

Tuntuu, että ei jaksa yhtään enää, kun kaiken 1 vuotta kestäneen lähes jatkuvan allergiaoireilun ja sairasteluiden kanssa on "tapeltu".

Mariseeko ja märiseekö ja itkeekö ja tappelee kaikkien muiden lapset?

Meillä on kumpikin ollut kiukuttelevia ja märiseviä aina hampaiden puhkeamisesta johtuen. Varsinkin poskihampaiden. Onhan niitä nyt muitakin syitä, mutta jos syömiset ja nukkumiset ok, niin yks vaihtoehto.

yhdet poskihampaat on tullut mutta kun tämä marina ja märinä on jatkunut kohta puoli vuotta. Siis jatkuuko tämä tällaisena ad 2 v, kun viimeiset hampaat on tulleet. Ollaan miehen kanssa aika väsyksissä, kun muutenkin lapselta löytyy tuota temperamenttia.

Mutta meidän taapero marisee ja kiukuttelee kun vatsa on kipeä. Ikää on 1v 6kk:tta. Ei viihdy sylissä, ei kelpaa lelut ei leikit, kaikki vain kiukuttaa. Kerran kysyin että mikä on hätänä ja taapero hieroi mahaansa tuskainen ilme kasvoillaan ja tajusin että vatsa on kipeä. Allergiatesteihin ollaan menossa.

Alkuperäinen kirjoittaja entäs:
Alkuperäinen kirjoittaja entäs:
Hampaat, uhma, korvatulehdus, pissitulehdus???

Juu, ja vielä tuli mieleen, että kantsisko tarkistuttaa hemoglobiini, eli rauta-arvot?

tämä on hiljattain tarkistettu ja oli ok. Neidin silmänaluset on kyllä vähän punertavat, mistäköhän johtuisi.

Korvia ollaan käyty tarkistuttamassa. Haiseeko pissa pissatulehduksessa jollekin erityiselle siis mitä muita oireita?

Allergioita tietty voi olla, mutta tuntuu jotenkin ihan mahdottomalta lähteä etsimään että mikä ruoka-aine se nyt sitten on, kun ruokavaliota laajennetaan koko ajan

www.histamiini.com on allergiasivusto. ei lapsi koko aikaa pahuuttaan marise, sillä on paha olo :(

pissa ei välttämättä haise tulehduksesssa mutta usein pissatulehdukseen liittyy kuumetta. suosittelen allergologin ajan varaamista

Alkuperäinen kirjoittaja hhh:
www.histamiini.com on allergiasivusto. ei lapsi koko aikaa pahuuttaan marise, sillä on paha olo :(

pissa ei välttämättä haise tulehduksesssa mutta usein pissatulehdukseen liittyy kuumetta. suosittelen allergologin ajan varaamista

ja mä kun olen koko ajan luullut, että tämä on joku tempperamenttiin liittyvä ja kaikki muut äidit sanoneet, että ihan normaalia, niin en ole meidän allergialääkärillekään tästä mitään sanonut, että olisi jotenkin jatkuvasti itkuinen ja huonotuulinen.

Eli mä idiootti en ole luottanut vaistooni, että joku toinenkin tahi kolmas allergia voi olla tuon maidon lisäksi.

Uskookohan se lekuri, jos mä nyt yhtäkkiä sanon toisin, just sanoin viime pe:na kun soitti, että hyvin menee.

Mitä tarkoitat että "väsyy tosi helposti"?

Ei välttämättä ole allergiaa, mutta kyllähän sekin tietenkin kannattaa sulkea pois. Tuo kyllä voi olla ihan normaali ohimenevä vaihe. Voi tosiaan olla että hampaiden tulo aiheuttaa esim. päänsärkyä ja väsymys voi liittyä siihenkin. Toisaalta voi olla että on uhmaakin. Hampaiden puhkeaminen ja lähestyvä uhma ovat molemmat itsessään jo rankkoja lapselle, että kyllähän sellaisessa tilanteessa unentarvi on suuri.

Oletko koittanut ikeniä, että onko siellä hampaat puhkeamassa? Oletko kysynyt onko joku paikka pipi? Osaako taaperonne jollain tavalla vastata siihen?
Jos käypi potalla, niin silloin kannattaa seurata että tekeekö pissaaminen kipeää. Silloin on selvä merkki pissatulehduksesta.

Tsemppiä ja toivottavasti selviää mikä on :hug:

Meillä taitaa olla ihan samanlainen neiti täällä :wave:
Välillä tosiaan ei muuta teekään kuin narise ja marise. Mitään ei kelpaa ja lelut lentelee.
Mä olen pistänyt tuon kiukuttelun ja väsymyksen ihan hampaiden piikkiin. Nytkin työntää 4 kpl samaan aikaan. Yöt ovat levottomia ja vaikkei lapsi itse välttämättä herääkään itse niin uskon, että levottomuus unissaankin vaikuttaa unen laatuun. Meillä unet siis 20-07 ja päiväunet 12-14.30 eli nukkuu ajallisesti paljon.
Allergioita tuskin on sillä juuri käytiin allergiasairaalassa testeissä ja tulokset olivat negatiivisia. Pitkään vaivannut yskäkin on laantunut nyt kokonaan.
Ja meidän neiti on aika temperamenttinen, jos joku asia ei melkein heti onnistu niin tulee raivokohtaus. Eli lyhyt pinnainen kuten äitinsäkin :ashamed:

Yhteistyössä