MIKSI melkein 18v jätkä joka on tulossa isäksi asuu vielä kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Ja minä taas olisin syvästi pettynyt poikaani joka ei älynnyt käyttää ehkäisyä , saarnoistani huolimatta.
Samalla on myös otettava huomioon että mikään muu kuin selibaatti ei ole sata prosenttinen ehkäisy.
Eli, pitää ajatella kenen kanssa hiippailee sänkyyn ettei ole loppuiäksi (tai ainakin 20 vuotta ) kiinni henkilössä joka ei kiinnosta kuin yhden panon verran.
Tässä meillä on erilainen näkemys. Mä en osaa ajatella niin, että kun sänkyyn menee jonkun kanssa - varsinkaan kovin nuorena - sen ihmisen kanssa pitäisi sitten kärvistellä seuraavat parikymmentä vuotta. Jos mä hyppään sänkyyn jonkun miehen kanssa, väitän käyttäväni pillereitä (enkä käytäkään), niin en mä edes oleta, että se mies sitoutuu muhun ja lapseen pariksikymmeneksi vuodeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
olisin syvästi pettynyt poikaani joka ei älynnyt käyttää ehkäisyä .

Harva nuoripari haluaa vanhempiensa kommentteja lapsiluvusta. Parasta siis miettiä joku toinen strategia, jos aikoo pysyä väleissä ja olla lastensa elämässä jollain tavalla mukana.

Tässä vaiheessa kun tosiaan ovat "nuori pari", kihloissa ja heillä on yhteinen koti niin saavat hankkia niin paljon lapsia kuin haluavat ja jaksavat hoitaa. Vaikka 10 jos sikseen tulee (auta armias minua jouluisin jos näin käy.... ).

Mutta silloin kun kohteet vaihtelivat ja mikään ei ollut pysyvää pidin kyllä saarnani. Myös tyttärelleni ja myös nämä pienemmät saavat tuta saman kunhan sen aika tulee.

;)

ja siksi toisekseen olisin minäkin pettynyt jos poikani ei osaisi käyttää ehkäisyä/hyppäisi hempukoitten sänkyyn pelkän p.takia. vanhemmuus ei ole sitä kaverina oloa! vaan sitä että opettaa lapselle ja elämän arvoja ja vastuuntuntoa! isälle voisi kehittyä hyväkin isä lapsi suhde mutta ei kehity varmasti jos omat vanhemmat hyväksyy sen ettei poika ota mitään vastuuta!

kyllähän se on mahdottoman suuri elämän muutos,ja tietysti pitää tarkkaan miettiä miten tulevaa isää lähestyy hänen vanhemmat,mutta pitäähän se selväksi tehdä että vastuu kuuluu ottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja :
on se pikkusen epäreilua jos kaikki kaatuu nuoren äidin niskaan kun poikaa vaan taputellaan päähän...???
Enemmän näillä nuorilla äideillä, on päähäntaputtelijoita. Päähäntaputtelijoita, joita ei tipan tippaa enää kiinnosta tuleva isä eikä hänen mielipiteensä yhtään mistään. Olen kyllä junnulle koittanut takoa päähän, että joka riivatun kerta kun menet jonkun tytön kanssa sänkyyn, se kerta voi merkitä sulle 18 vuoden helvettiä, koska sen jälkeen, kun vahinko tapahtuu, sulta ei kysytä enää mitään muuta kuin kuukausituloja.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Ja minä taas olisin syvästi pettynyt poikaani joka ei älynnyt käyttää ehkäisyä , saarnoistani huolimatta.
Samalla on myös otettava huomioon että mikään muu kuin selibaatti ei ole sata prosenttinen ehkäisy.
Eli, pitää ajatella kenen kanssa hiippailee sänkyyn ettei ole loppuiäksi (tai ainakin 20 vuotta ) kiinni henkilössä joka ei kiinnosta kuin yhden panon verran.
Tässä meillä on erilainen näkemys. Mä en osaa ajatella niin, että kun sänkyyn menee jonkun kanssa - varsinkaan kovin nuorena - sen ihmisen kanssa pitäisi sitten kärvistellä seuraavat parikymmentä vuotta. Jos mä hyppään sänkyyn jonkun miehen kanssa, väitän käyttäväni pillereitä (enkä käytäkään), niin en mä edes oleta, että se mies sitoutuu muhun ja lapseen pariksikymmeneksi vuodeksi.

Jos tuloksena on lapsi niin sitä ei pääse toisesta eroon noin vain, aina tulee tilanteita joissa on neuvoteltava lapsen parhaasta tai oltava muuten yhteyksissä.
Minun on enää kihlajaiset, häät ja ristiäiset kestettävä exän kanssa. Niin joo, ne lastenlapset, ne eivät ole vain minun...

ja mihin jää tämän ilmeisesti vielä syntymättömän lapsen oikeudet? sihen isään!

ja tiekkö tämä kohta 18v poika on voinut VALKEHDELLA vanhemmilleen että tyttö on väittänyt käyttävänsä pillereitä,päästäkseen itse siitä vastuusta! todellisuus voi olla että eivät ole käyttäneet mitään ehkäisyä! ja siksi toisekseen voi ne pilleritkin kuulemma pettää!

minunkin lapseni isä valehteli vaikka mitä lähisuvulleen ja mamma sitten vaan paijaili ,miehen päätä ku hellanlettas mikä hirviö on hänen pojalleen lapsen saanut. ei ttarvinnu miehen vastuuta ottaa ku mami tuki poikaansa asiassa!

no nyttenmin on mamin silmät avautunut. exän sisko ja veli ja sen vaimo tajunnut millainen kiero ja valehtelevä mies hän onkaan :D . no onneksi ei ole enään minun ongelmani kunhan pitää lapselle lupauksensa!!. että kyllä ne miehet suoltaa vaikka mitä jos on alkanut katumaan päätöksiään(meidän tapauksessa vielä asiasta oltiin pitkään keskusteltu).

Jos tuloksena on lapsi niin sitä ei pääse toisesta eroon noin vain, aina tulee tilanteita joissa on neuvoteltava lapsen parhaasta tai oltava muuten yhteyksissä.
Minun on enää kihlajaiset, häät ja ristiäiset kestettävä exän kanssa. Niin joo, ne lastenlapset, ne eivät ole vain minun...
Niinhän sitä joutuu, valitettavasti. Siksi juuri mun mielestäni poika ei saa koskaan luottaa tytön sanaan siitä ehkäisystä. Vauvakuumeisia naisia kun on maailma pullollaan. Naisia, jotka ovat valmiita kusemaan suoraan silmään, kunhan vaan sen lapsen saa. Suhtautumiseni on ihan eri, jos ehkäisy on pettänyt, mutta se, että toista osapuolta hävyttömästi huijataan, muuttaa mun asennettani huomattavasti.

ja tiekkö tämä kohta 18v poika on voinut VALKEHDELLA vanhemmilleen että tyttö on väittänyt käyttävänsä pillereitä,päästäkseen itse siitä vastuusta!
.
Entä jos tyttö on tunnustanut asian?

keittiönoitahan kuulostaa kovin kyyniseltä! ainoa kenellä ei oikeasti ole oikeuksia on lapsi! koska isänhän ei ole pakko tavata lastaan! jolloin lapsi saattaa jäädä isättömäksi! ja äidille lapsi yleensä jää,ja tiedän näitä vastuuntunnottomia miehiä ihan riittävästi (heidän mamit on sellaisia päähän taputtelijoita).

isällä on aina tapaamis oikeus! ellei sitä em.väkivaltaisuuden takia evätä!

ja tiekkö tämä kohta 18v poika on voinut VALKEHDELLA vanhemmilleen että tyttö on väittänyt käyttävänsä pillereitä,päästäkseen itse siitä vastuusta! todellisuus voi olla että eivät ole käyttäneet mitään ehkäisyä! ja siksi toisekseen voi ne pilleritkin kuulemma pettää!

Mikä tahansa ehkäisy voi pettää.

keittiönoitahan kuulostaa kovin kyyniseltä! ainoa kenellä ei oikeasti ole oikeuksia on lapsi! koska isänhän ei ole pakko tavata lastaan! jolloin lapsi saattaa jäädä isättömäksi! ja äidille lapsi yleensä jää,ja tiedän näitä vastuuntunnottomia miehiä ihan riittävästi (heidän mamit on sellaisia päähän taputtelijoita).

isällä on aina tapaamis oikeus! ellei sitä em.väkivaltaisuuden takia evätä!
Mä olen hyvin kyyninen aina, kun toisen ihmisen hyväuskoisuutta ja luottamusta käytetään häikäilemättömästi hyväksi.

Yhteistyössä