Miksi miehet ivät puhu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Angelica1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Angelica1

Uusi jäsen
05.04.2011
1
0
1
Onko muilla parisuhteessa samanlaista? Mies ei osaa puhua kanssani oikein mistään. Jos kysyn johonkin mielipidetä, tai ehdotan jotakin asiaa(esim. jos lapsille tarvitsisi ostaa jotakin tärkeää, tai jos ehdotan jotakin yhteistä menemistä). Alkaa rasittamaan ja turhauttamaan kun välillä miehestä ei saa mitään irti. Meillä kuitenkin yhteisiä lapsia ja kuitenkin yhteisistä asioista pitäisi yhdessä keskustella ja päättää. Esim. hankintoja ajatellen miehellä enemmän rahaa käytettävissä, joten siksikin kysyn hänen mielipidettään asioista. Mies osaa kyllä puhua päivänselvistä asioista, kuten säästä ja maailman asioista jne. Mutta perheen asioista saa jankata ja kinata hänen kanssaa. Riitaa vain tahtoo tulla. Samoin jos kysyn meidän suhteen tilasta tai siihen liittyvästä, ei paljon osaa sanoa. Kuitenkin tykkää minusta ja eroa ei tietenkään mielessä. Mutta puhumattomuus harmittaa!!

Olen itse miettinyt ja kysellt kyseistä asiaa eri miespuolisilta ihmisiltä niin olen saanut vastaukseksi, että kun naiselle sanoo mielipiteensä niin se ei kuulema kelpaa tai meillä on aina jotain valittamista asiasta niin miehet näkevät "paremmaksi" olla hiljaa ja antaa naisen päättää niin välttyy "turhalta" väittelyltä kun mielipide ei kuitenkaan kelpaa. :)

Yhteistyössä