Miksi mies ei halua käyttää hametta?

  • Viestiketjun aloittaja ymmyrkäinen
  • Ensimmäinen viesti
ymmyrkäinen
Monessa muussakin maassa hame on ihan käypä asuste miehelle. Esim. aafrikan maissa ja Skotlannissa ...

Suomessa vaan ei millään opita, että miehelle ei ole yhtään noloa pukeutua pikku mekkoon, kun vaimo sanoo: "vedä nyt hyvä mies se hame päälle".

Outoa ... vetää vaan hernun nenään ...
 
hamoinen
Eräs tuttu oli käymässä jossain beduiini maassa, en muista missä, jossa miehet kulkee kaavuissa. Siellä miehillä oli kuulema tapana käydä kyykylleen minne vaan tielle ja kun nousivat ylös, niin oli kuulema kakkakasa kadulla. Eikös ois kätevää meilläkin?
 
oiskohan noin tai....
Intiassa olen nähnyt myös naisten kyykistyvän ja jättävän lastinsa maahan. Eikös se suomalainen vähemmistö ole alunperin Intiasta kotoisin ja erittäin halukas pitämään yllä vanhoja perinteitään???
 
maailmanmatkaaja.
Alkuperäinen kirjoittaja levoton enkeli:
Komeimmat miehet joita olen eläissäni nähnyt, olivat valkoasuiset Arabit! Wau!
Kauneimmat silmät jotka olen eläissäni nähnyt olivat naisella, jonka kasvot olivat hunnun peittämät!

 
minäkin ihmettelen
Minäkin ihmettelen, miksi niin harvat naiset ja miehet Suomessa käyttävät hametta.

Hame on kesällä ihanan viileä. Se ei haudo ja kiristä.

Talvella hameen alle muodostuu lämmin ilmatila, housunpunttiin sellaista ei mahdu. En tosin ole kokeillut noita nuorten housuja, joissa haarat roikkuvat polvissa. Nekin ovat vähentyneet.
 
avarakatseinen mies
Miksi mies ei halua käyttää hametta ? Niinpä, näen itse hametta käyttävänä miehenä tässä muutaman ongelman.

1. Miehille suuniteltuja hameita ei ole kaupasta saatavilla, on tilattava ulkomailta tai tehtävä itse.

2. Etiketti on miesten juhlapukeutumisessa niin vietävän ahdas

3. Jos koitat pukeutua muuten kuin valtavirran mukaisesti niin heti on vaarana että homon leima napsahtaa otsaan

4. Asenteet ja markkinavoimat: jos vaateketjut rummuttavat miltä naisen pitää näyttää, niin rummuttavat ne sitäkin miltä miehen tulee näyttää.

Näiden faktojen jälkeen ei ole ihme että miehet eivät heti innostu ajatuksesta käyttää hametta. Lisäksi suuri osa miehistä ajattelee liikaa sitä mitä toiset ajattelee + että miesten vaimot ajattele että mitä muut ajattele kun minun mies pukeutuu hameeseen.

Mutta kun kerran on kokeillut miten mukava vaate hame on niin ei tee enää mieli tyytyä pelkkiin housuihin, kun vaihtoehtojakin on.
 
Hananja
Olen samaa mieltä hameen ja mekon mukavuudesta. Ei ole sen mukavampaa vaatetta sohvalla lukiessa kuin pitkä nilkkapituinen lämmin hame tai mekko. Niissä toinen jalka lämmittää toistaan. Pidän erilaisia mekkoja ja hameita lähes joka päivä neljän seineän sisällä. Sydämeni pohjasta toivon, että voisin vapaasti ja hyväksytysti kulkea ne päällä ulkona. Ei mitään miesten hameita, vaan samanlaisia värikkäitä kuin naisillakin. Jos sama mekko sopii vaimolle ja minulle, niin suostun käyttämään vuorollani - ainakin löysä kotimekko olisi ihana.
Kuvitelkaapa TV kuuluttajana miestä tai naista värikäs tunika ja kapealahkeiset housut päällä. Miehille olisi myös linnan juhlat mieluisammat katsella, jos miesten pukukäytäntö olisi nilkkapituinen mekko. Jes!
 
Hananja
Olen samaa mieltä hameen ja mekon mukavuudesta. Ei ole sen mukavampaa vaatetta sohvalla lukiessa kuin pitkä nilkkapituinen lämmin hame tai mekko. Niissä toinen jalka lämmittää toistaan. Pidän erilaisia mekkoja ja hameita lähes joka päivä neljän seineän sisällä. Sydämeni pohjasta toivon, että voisin vapaasti ja hyväksytysti kulkea ne päällä ulkona. Ei mitään miesten hameita, vaan samanlaisia värikkäitä kuin naisillakin. Jos sama mekko sopii vaimolle ja minulle, niin suostun käyttämään vuorollani - ainakin löysä kotimekko olisi ihana.
Kuvitelkaapa TV kuuluttajana miestä tai naista värikäs tunika ja kapealahkeiset housut päällä. Miehille olisi myös linnan juhlat mieluisammat katsella, jos miesten pukukäytäntö olisi nilkkapituinen mekko. Jes!
 
turun tyttö
Lapissa asuvilla saamelaismiehillä, tuo värikäs asuste vaikuttaa tunikalta.
Nämä miesten pitkät takit, popliini, ulsteri, voivat vaikuttaa hameilta. Näitä pitkiä takkeja ei enää paljoakaan käytetä.
 
molemmin päin
Miehet haluaisivat helpon hameen ja naiset pitävät mukavuussyistä housuja nykyään, kuten miehetkin. Naisena olen käyttänyt molempia, mutta nykyään kaapissani on vain yksi arkeen käyvä hame (melkein käyttämätön 10 v vanha) ja muutama ns. parempi hame/mekko juhlaviin tilaisuuksiin. Arkioloissa aina jonkinmoiset housut - mukavuussyistä. Tosin helteellä löysä, vaalea hellemekko on paras.

Saunaillan asusteena on pitkä, löysä flanellipaita.
 
HannuAnneli
Miehet haluaisivat helpon hameen ja naiset pitävät mukavuussyistä housuja nykyään, kuten miehetkin. Naisena olen käyttänyt molempia, mutta nykyään kaapissani on vain yksi arkeen käyvä hame (melkein käyttämätön 10 v vanha) ja muutama ns. parempi hame/mekko juhlaviin tilaisuuksiin. Arkioloissa aina jonkinmoiset housut - mukavuussyistä. Tosin helteellä löysä, vaalea hellemekko on paras.

Saunaillan asusteena on pitkä, löysä flanellipaita.

Ompelin itselleni nilkkoihin saakka ulottuvan vanhanaikaista flanellia olevan väljän yöpaidan. Se on ihana sekä valveilla ollessa että nukkuessa erityisesti kylmällä säällä.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Miehet haluaisivat helpon hameen ja naiset pitävät mukavuussyistä housuja nykyään, kuten miehetkin. Naisena olen käyttänyt molempia, mutta nykyään kaapissani on vain yksi arkeen käyvä hame (melkein käyttämätön 10 v vanha) ja muutama ns. parempi hame/mekko juhlaviin tilaisuuksiin. Arkioloissa aina jonkinmoiset housut - mukavuussyistä. Tosin helteellä löysä, vaalea hellemekko on paras.

Saunaillan asusteena on pitkä, löysä flanellipaita.

Minulla on yhteensä lähes sata naisten hametta ja mekkoa, joista suurin osa vakosamettisia, toki jonkin verran alusvaatteita ja kenkiäkin. Vakosamettiset nimenomaan naisille valmistetut naisten vaatteet on minun fetissi. Sitä parempi jos ne ovat käytetyt, naisen päällä olleet - uudetkin ovat kiinnostavia. Kotona yksin ollessa ja kesäasunnolla pyrin niitä tuulettamaa käyttämällä niitä vuoroin tasapuolisesti päälläni. Yhdestäkään en haluaisi luopua. Nytkin minulla on vakosamettiset kaksi mekkoa ja hame yhtä aikaa päälläni.
Mekkojen ja hameiden pukemiseen toivon joka päivä virallista yleistä hyväksyntää.

HannuAnneli
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Minulla on yhteensä lähes sata naisten hametta ja mekkoa, joista suurin osa vakosamettisia, toki jonkin verran alusvaatteita ja kenkiäkin. Vakosamettiset nimenomaan naisille valmistetut naisten vaatteet on minun fetissi. Sitä parempi jos ne ovat käytetyt, naisen päällä olleet - uudetkin ovat kiinnostavia. Kotona yksin ollessa ja kesäasunnolla pyrin niitä tuulettamaa käyttämällä niitä vuoroin tasapuolisesti päälläni. Yhdestäkään en haluaisi luopua. Nytkin minulla on vakosamettiset kaksi mekkoa ja hame yhtä aikaa päälläni.
Mekkojen ja hameiden pukemiseen toivon joka päivä virallista yleistä hyväksyntää.

HannuAnneli
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä