Miksi mies ei saa vanhentua rauhassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vanhamies?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja -Witchie:
Voithan sinäkin, pit., hankkia vaikka uuden ammatin vielä? Mennä opiskelemaan lisää? Tai hankkia (uuden) akateemisen tutkinnon? Tai tehdä lisensiaattityön (minä teen nyt sitä)? Ei vaikuta siltä, että olisit unelma-ammatissasi tai (okei nyt tulee paha) edes unelmamiehesi kanssa.

Kannattaa etsiä niin kauan kuin löytää. On onnellisempi.

ja viisaampi.Olen aivan samaa mieltä,mutta kaikilla ei ole samat mahdollisuudet onneen. Ei ole saanut älynlahjoja tai on lihava perintötekijöistä johtuen. Minä olen liian lihava omastakin mielestä enkä ole koskaan pärjännyt kouluissa. Raha ratkaisee. En voi enää lähteä opiskelemaan vaikka haluisin.

Alkuperäinen kirjoittaja _Veitikka:
Alkuperäinen kirjoittaja karismaako.:
Kun mulla nyt jo on Reinot, vaikka ei ikä riitä, niin mitäs sitten kun riittää. Olen ajetellut sellaista kokoharmaata villapaitaa, jonka kaulus on napitettu sivulta, harmaat villasukat lahkeiden päälle vedettynä ja Reinot tietty. Ja istun kiikkutuolissa musta keinonahka nikita (karvahattu) päässä, toinen korvallinen puolitangossa. Kädessä vastaleivotun ruisleivän kantapala ja paksusti voita. Siinä istuskelen ja mutustelen kaikessa rauhassa ja toisella kädellä rapsuttelen kiikun vieressä istuvaa pystykorvaa, joka herkeämättä seuraa voileivän liikettä. Välillä tökkäsee kuonollaan kämmeneen..tahtoo myös.

Tainnut lukea Huovisensa ;))

Karismaatikolle, kai tähän tulee jatkoa.. ?

Ei raha eikä koulutus tee ketään onnelliseksi. Onnellisuuden avaimet ovat jokaisella erilaiset ja löytyvät ihmisestä itsestään.

Vanhaa ja viisasta miestä lainatakseni, kuluneesti tosin ja paatuneena ateistina..

"Jumala suokoon minulle tyyneyttä hyväksyä asiat, joita en voi muuttaa, rohkeutta muuttaa, mitkä voin ja viisautta erottaa ne toisistaan. ..."

Minun on pakko tunnustaa, että tunnen tiettyä ennakkoluuloa ihmistä kohtaan, joka kertoo "pitävänsä itsestään hyvää huolta" ja olevansa "timmissä kunnossa".

Uskoisin sen johtuvan siitä, että olen elämässäni tavannut paljon sellaisia ihmisiä, ja he ovat poikkeuksetta olleet vailla muiden antamaa ihailua.

Aina pitäisi olla kehumassa, miten nuorekkaita he ovat - vaikka naamansa muistuttaa parkkiintunutta kengänpohjaa liian auringonoton, dokaamisen ja tupakoinnin tuloksena. Suurin osa näistä on ollut naisia, joista jokaisella lyhyt raidoitettu tukka, liian räikeät meikit, liian korkealta ja kovaa selkäpiitä karmiva ääni, jolla he paasaavat itsestään ja siitä miten eri tavoin he "pitävät itsestään huolta".

He käyttävät miltei koko vapaa-aikansa itsensä kanssa lutraamiseen ja onnistuvat näyttämään kärsiviltä, kulahtaneilta ja jotenkin kuivahtaneilta.

Noh, varmaan he omasta mielestään ovat hirmu viehkoja. Makuja kun on monenlaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja panacea:
Minun on pakko tunnustaa, että tunnen tiettyä ennakkoluuloa ihmistä kohtaan, joka kertoo "pitävänsä itsestään hyvää huolta" ja olevansa "timmissä kunnossa".

Uskoisin sen johtuvan siitä, että olen elämässäni tavannut paljon sellaisia ihmisiä, ja he ovat poikkeuksetta olleet vailla muiden antamaa ihailua.

Aina pitäisi olla kehumassa, miten nuorekkaita he ovat - vaikka naamansa muistuttaa parkkiintunutta kengänpohjaa liian auringonoton, dokaamisen ja tupakoinnin tuloksena. Suurin osa näistä on ollut naisia, joista jokaisella lyhyt raidoitettu tukka, liian räikeät meikit, liian korkealta ja kovaa selkäpiitä karmiva ääni, jolla he paasaavat itsestään ja siitä miten eri tavoin he "pitävät itsestään huolta".

He käyttävät miltei koko vapaa-aikansa itsensä kanssa lutraamiseen ja onnistuvat näyttämään kärsiviltä, kulahtaneilta ja jotenkin kuivahtaneilta.

Noh, varmaan he omasta mielestään ovat hirmu viehkoja. Makuja kun on monenlaisia.

En usko tuohon yleistykseen ollenkaan.

Minusta taas kunnossa pitäminen on sitä, että liikkuu ulkona paljon, juoksee raput ylös, kävelee reippain askelin kaikki matkat, joihin hyvin ehtii kävellen. Minä ainakaan en meikkaa ollenkaan, en tupakoi enkä ehdi juuri juoda alkoholiakaan, hiuksenikin on olkapäille ulottuvat. Vapaa-ajastani suurin osa kuluu lasten elämästä huolehtimiseen ja opiskeluuni. Silti voin ääneen sanoa olevani timmissä kunnossa ja pitäväni itsestäni hyvää huolta.
Ikäistäni nuoremmalta en halua näyttää. Vaikka meikkaamattomuus ja luonnollisuus sen tekeekin.

"Uskoisin sen johtuvan siitä, että olen elämässäni tavannut paljon sellaisia ihmisiä, ja he ovat poikkeuksetta olleet vailla muiden antamaa ihailua."

Tähän lauseeseen vielä kommentoin. Olen elämässäni tavannut paljon erilaisia ihmisiä. Yleistyksen vetämiseen en kuitenkaan uskalla sortua. Minulla ei ole valtaa eikä kykyä moiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja -Witchie:
Alkuperäinen kirjoittaja panacea:

En usko tuohon yleistykseen ollenkaan.

Minusta taas kunnossa pitäminen on sitä, että liikkuu ulkona paljon, juoksee raput ylös, kävelee reippain askelin kaikki matkat, joihin hyvin ehtii kävellen. Minä ainakaan en meikkaa ollenkaan, en tupakoi enkä ehdi juuri juoda alkoholiakaan, hiuksenikin on olkapäille ulottuvat. Vapaa-ajastani suurin osa kuluu lasten elämästä huolehtimiseen ja opiskeluuni. Silti voin ääneen sanoa olevani timmissä kunnossa ja pitäväni itsestäni hyvää huolta.
Ikäistäni nuoremmalta en halua näyttää. Vaikka meikkaamattomuus ja luonnollisuus sen tekeekin.

Ensinnäkin - kyse ei ollut YLEISTYKSESTÄ vaan minun omasta kokemuksestani ja ennakkoluulostani.

Toiseksi - kaikki kirjoitukset eivät koske sinua tai ole sinulle kohdistettuja, Witchie. Ymmärrän, että se saattaa sinusta olla vaikeaa hahmottaa, mutta näin se nyt vain on.

"Toiseksi - kaikki kirjoitukset eivät koske sinua tai ole sinulle kohdistettuja, Witchie. Ymmärrän, että se saattaa sinusta olla vaikeaa hahmottaa, mutta näin se nyt vain on."

En niin ajatellutkaan, kerroin vain oman mielipiteeni.

No pitäisi olla ja pitäisi olla myös samaa mieltä. Lisäksi pitäisi osoittaa arvostusta rohkeista eroista ja liitoista, olla kade myös niistä jokaisesta unelmamiehestä jotka eivät sitten loppupeleissä olleetkaan unelmamiehiä- vaan kääntäen, vanhaa satua mukaellen prinssejä, joista tuli sammakoita. Pitäisi ihailla älyä ja kadehtia maallista mammonaa, jonka joka ikisessä käänteessä muistaa tuoda esiin etc. etc. pläääh...

Niinkauan ja mitä enemmän hormonia elimistössä hyrrää sen karmeimpiin ylilyönteihin syyllistyvät sekä miehet että naiset nuoruuden tavoittelussa.

Aika harva 70-vuotias jaksaa / viitsii yrittää enää näyttää seksikkäältä ja "timmiltä" Ihana mummoilu ja pappailuaika ottaa vallan. Voi vetää kirkkaanvihreän mössykän päähänsä ja lähteä hakemaan lähikaupasta pullaa. Voi vaikka vähän etuillakin jos pitää miellyttävää mummoilmettä naamalla ja sanoo, että selkään niin pistelee.

Ei se vanheneminen kuulkaa mitään kauhean hauskaa ole mutta se on vain pakko kestää. Itse ajattelin, että koskaa en sorru silmänympärysvoiteisiin ynnä muihin humpuukijuttuihin, mutta niin vain löytyy meikäläisen vessasta sellainen tätä nykyä. Täytynee käyttää siihen asti että pääsee tuohon helpottavaan mummoiluikään.

Kukaan ei halua kuulla näyttävänsä vanhalta. Petollista on, että vanheneminen tapahtuu niin varkain, että itse tyhmyyksissään luulee, ettei ole vanhentunut juuri ollenkaan. Auta armias kun päivänvalossa katselee peilistä! Silloinkin vielä uskottelee itselleen, että se johtuu huonosta "kuvakulmasta".

Mitä sitten vaikka kroppa olisi timmissä kun naamaa on niin helkutin vaikea pitää nuorena. Sitten pukeudutaan piukkoihin farkkuihin ja korkokenkiin. Tukkakin jos onvielä vähän nuorisomallia niin meneehän se niinkauan kuin seisot selin muuhun yleisöön.

Nuorekasta syksyn jatkoa!

Alkuperäinen kirjoittaja Justiina..:
Kun mulla nyt jo on Reinot, vaikka ei ikä riitä, niin mitäs sitten kun riittää. Olen ajetellut sellaista kokoharmaata villapaitaa, jonka kaulus on napitettu sivulta, harmaat villasukat lahkeiden päälle vedettynä ja Reinot tietty. Ja istun kiikkutuolissa musta keinonahka nikita (karvahattu) päässä, toinen korvallinen puolitangossa. Kädessä vastaleivotun ruisleivän kantapala ja paksusti voita. Siinä istuskelen ja mutustelen kaikessa rauhassa ja toisella kädellä rapsuttelen kiikun vieressä istuvaa pystykorvaa, joka herkeämättä seuraa voileivän liikettä. Välillä tökkäsee kuonollaan kämmeneen..tahtoo myös.

Ei, kyllä tää on enempi Veikon alaa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Justiina..:

Ei, kyllä tää on enempi Veikon alaa. :)

Niin, sinä taijatkin olla sitten enempi näitä huumormiehiä.. ?

Yhteistyössä