Miksi mies haluaa alistaa?

  • Viestiketjun aloittaja nainenn
  • Ensimmäinen viesti
avustaja m.
Alkuperäinen kirjoittaja nainenn:
Miksi jotkut miehet haluavat alistaa naisen? Ja miksi jotkut naiset alistuvat vuosia ennenkun älyävät lähteä suhteesta?
Ensimmäinen kysymys, tosi vaikea sanoa, jokin kieroutuma lienee syynä ja nauttiminen sen seurauksesta.

Toinen kysymys, sitä minäkin ihmettelen miksei nainen uskalla lähteä, onko niin riippuvainen elintason vuoksi vai rakastaako vihajaansa?

Onko sinulla jokin näistä kysymyksistä päällä?

 
RJV
No, kun se on tyypillinen ominaisuus naiselle, olla alamainen. Mutta mies ei osaa oikeaoppisesti kontrolloida itseään ja aloittaa alistamisen, mikä ei ole oikein. Vaikka miehellä on perheestä suurin vastuu, niin silti hän ei voi alistaa vaimoa. Naisella sensijaan tuottaa vaikeuksia lähteä pois sieltä alistetusta asemasta, kun luonne sanoo ole alamainen. Olipas vaikea kysymys selittää. Toivottavasti ymmärsitte.
 
Naaras
Alkuperäinen kirjoittaja no heh heh:
eipäs laiteta alistamista vain miesten ominaisuudeksi. Kyllä naisetkin osaa alistaa ja kiristää oikeastaan vielä enemmän, vai onko naisilla toiveita?
En nyt lähtisi arvioimaan alistaako naiset vai miehet enemmän, eikä sillä yksittäistapauksissa ole edes mitään merkitystä. Mutta alistavia on todellakin molemmissa sukupuolissa.
Luulen että suurin syy on se, että ihmisyyteen liittyy oletusarvoisesti kyky (ja halu) alistaa toista, jos sattuu osumaan yhteen kumppanin kanssa joka on valmis alistumaan. Tämäkin on liukuva asteikko, on ihmisiä jotka etsivät tarkoituksella alistuvia kumppaneita, ja sitten niitä jotka eivät alista kovin helposti, vaikka toinen yrittäisi väkisin luikerrella tossun alle.

Se on sitten eri asia, mikä aiheuttaa ihmisessä halun alistua. Monitahoinen juttu varmasti sekin.
 
no heh heh
Alkuperäinen kirjoittaja RJV:
No, kun se on tyypillinen ominaisuus naiselle, olla alamainen. Mutta mies ei osaa oikeaoppisesti kontrolloida itseään ja aloittaa alistamisen, mikä ei ole oikein. Vaikka miehellä on perheestä suurin vastuu, niin silti hän ei voi alistaa vaimoa. Naisella sensijaan tuottaa vaikeuksia lähteä pois sieltä alistetusta asemasta, kun luonne sanoo ole alamainen. Olipas vaikea kysymys selittää. Toivottavasti ymmärsitte.
No missä ihmeen satumaassa se rjv asustelee, kyllä naiset osaavat olla juonia ja itsekkäitä ja OSAAVAT myös alistaa. Usein siinä käy kyllä niin, että itsekäs nainen alistaa kilttiä miestä ja lopulta nainen kyllästyy asemaansa ja haluaa alamaiseksi ja lähtee suhteesta hakemaan sikaa puolisokseen.

 
RJV
no heh heh

Teidänkin vastauksessa näkyy, kuinka nainen viimekädessä haluaa alamaiseksi. Eikä se alamaisena olo ole mikään huono asia. Alamaista pitää osata käsitellä lähes tasavertaisesti. Se on paljon vaadittu mieheltä.
 
no heh heh
Alkuperäinen kirjoittaja RJV:
no heh heh

Teidänkin vastauksessa näkyy, kuinka nainen viimekädessä haluaa alamaiseksi. Eikä se alamaisena olo ole mikään huono asia. Alamaista pitää osata käsitellä lähes tasavertaisesti. Se on paljon vaadittu mieheltä.
Älä nyt heittäydy tyhmäksi, kyllä nainen osaa käyttää valtaansa "alamaisenakin" bddt on hyvä esimerkki siitä miten nainen voi sukupuoliset mieltymyksensä "hyväksyttää" miehellään.

 
MiH
RJV on ilmeisesti mies,koska luulee,että naisen luonteeseen kuuluu olla alamainen.Täysin pötyä.
Ei ole sukupuolella eroa siinä ,kumpi alistaa kumpaakin.Molemmissa löytyy yhtälailla alistettuja ja alistajia.En tiedä onko siitä olemassa tieteellistä tutkimusta,mutta elämää nähneenä ja havaintoja tehneenä tiedän tämän.Jokainen parisuhde on omanlaisensa,ihmiset ovat yksilöitä.Se,joka alistaa toisen nyrkillä tai muulla tavalla,omaa huonon itsetunnon,ja/tai on oppinut omilta vanhemmiltaan tietyn mallin joka jatkuu sukupolvesta toiseen.Ja se,joka alistuu,sama juttu.Ei se sen kummempi asia ole.
Eikä,RJV,kannata välttämättä laatia monimutkaista esitelmää tämän kumoamiseksi,näin se kuitenkin on.
Oletkos muuten varma,ettei teidän emäntä alista sinua niin että et huomaa mitään...?
 
kiki.
Alkuperäinen kirjoittaja no heh heh:
eipäs laiteta alistamista vain miesten ominaisuudeksi. Kyllä naisetkin osaa alistaa ja kiristää oikeastaan vielä enemmän, vai onko naisilla toiveita?
mies on aina naista vahvempi ja siksi ainoa todellinen alistaja!

 
RJV
Alkuperäinen kirjoittaja MiH:
Oletkos muuten varma,ettei teidän emäntä alista sinua niin että et huomaa mitään...?
Olen, 110 % varmuudella.
Vielä kerran pojat. Miehellä ei ole oikeutta alistaa, vaikka hän onkin perheen pää. Useimmat naiset haluavat miehen ottavan vastuun ja olla vaimon turvana. Tämän olen kuullut ja lukenut en itse ole sitä keksinyt. Käytännössä kuitenkin olen havainnut sen toimivan meilläkin juuri noin. Jos haluatte kestävää liittoa, niin tuotakin seikkaa kannattaa miettiä. Tiedän, että muitakin tapoja on, mutta on rikkinäisiä liittojakin.

 
äaosåio
Alkuperäinen kirjoittaja RJV:
Alkuperäinen kirjoittaja MiH:
Oletkos muuten varma,ettei teidän emäntä alista sinua niin että et huomaa mitään...?
Olen, 110 % varmuudella.
Vielä kerran pojat. Miehellä ei ole oikeutta alistaa, vaikka hän onkin perheen pää. Useimmat naiset haluavat miehen ottavan vastuun ja olla vaimon turvana. Tämän olen kuullut ja lukenut en itse ole sitä keksinyt. Käytännössä kuitenkin olen havainnut sen toimivan meilläkin juuri noin. Jos haluatte kestävää liittoa, niin tuotakin seikkaa kannattaa miettiä. Tiedän, että muitakin tapoja on, mutta on rikkinäisiä liittojakin.
Mitenkäs miehen vastuunottaminen alistamiseen liittyy? Varmaan suurin osa naisista kiljuisi riemusta, jos mies ottaisi aktiivisesti vastuuta perheestään. Harvempi varmaan kiljuisi riemusta alistettuna. Menikö puurot ja vellit sekaisin?


 
asijantuntija
Alkuperäinen kirjoittaja nainenn:
Miksi jotkut miehet haluavat alistaa naisen? Ja miksi jotkut naiset alistuvat vuosia ennenkun älyävät lähteä suhteesta?

Alistaminen johtuu AINA huonosta itsetunnosta. Ihmisellä ei ole mitään muuta syytä alistaa toista, kuin se että pelkää oman asemansa puolesta. Tämä tapahtuu sekä parisuhteissa, kouluissa, työpaikoilla ja politiikassa. Aina toisten sortamisen ja mollaamisen taustalla on pelko siitä että itse ei riitä. Alistaja pelkää rehellistä kilpailua, eikä luota omiiin kykyihinsä pärjätä käyttämättä henkistä (tai fyysistä) väkivaltaa ja pakkokeinoja.
Alistaja tekee kaikkensa jotta toisella on huono olo, ja plussaa on aina se jos uhrin viha kääntyy häntä itseään kohtaan. Siten alistaminen tulee helpommaksi. Alistajan ei tarvitse silloin enää aktiivisesti alistaa, vaan uhri alistaa itse itseään soimaamalla persoonaansa ajatuksen tasolla.

Samalla pitää estää uhrin kaikki ulkopuoliset kontaktit, kuten haukkua hänen ystävänsä tai pelotella heidät tiehensä.
Samoin toimivat uskonlahkot: he sanovat että oma perhe yrittää satuttaa, älä lähde takaisin vaan jää tänne lahkoon. se palvelee heidän tarkoitustaan paremmin, että ihminen on vain heidän omassa vaikutuspiirissään.
 
RJV
Alkuperäinen kirjoittaja äaosåio:
Alkuperäinen kirjoittaja RJV:
Alkuperäinen kirjoittaja MiH:
Oletkos muuten varma,ettei teidän emäntä alista sinua niin että et huomaa mitään...?
Olen, 110 % varmuudella.
Vielä kerran pojat. Miehellä ei ole oikeutta alistaa, vaikka hän onkin perheen pää. Useimmat naiset haluavat miehen ottavan vastuun ja olla vaimon turvana. Tämän olen kuullut ja lukenut en itse ole sitä keksinyt. Käytännössä kuitenkin olen havainnut sen toimivan meilläkin juuri noin. Jos haluatte kestävää liittoa, niin tuotakin seikkaa kannattaa miettiä. Tiedän, että muitakin tapoja on, mutta on rikkinäisiä liittojakin.
Mitenkäs miehen vastuunottaminen alistamiseen liittyy? Varmaan suurin osa naisista kiljuisi riemusta, jos mies ottaisi aktiivisesti vastuuta perheestään. Harvempi varmaan kiljuisi riemusta alistettuna. Menikö puurot ja vellit sekaisin?
No, sekoitetaan tätä puuroa ja velliä vielä vähän, jospa se siitä valmistuisi kaikkien nautittavaksi.

Jollainlailla liittyvät yhteen kuitenkin. Miehen perheestä vastuun ottaminen ja naisen olo alamaisena aavistuksen verran. Ihan vaan karvanverran. Tämä on se normaali ja tavoiteltava tila. Teidänkin mielestä se aiheuttaisi riemun kiljahduksia. Mutta jos mies ei toimi oikaoppisesti ja aloittaa alistamisen, eli polkee naisen mielipiteet maanrakoon, niin se on väärin. Alkuperäisessä kun kysyttiin, miksi nainen jää elämään vuosiksi alistettuun asemaan. Ei hän varmaan siellä haluakaan olla, mutta kun hänellä on jo luonnostaan se palvelijan rooli. Siitä syystä sieltä on vaikeaa lähteä pois, ja kun on vielä ne haaveet, jospa tilanne muuttuisi paremmaksi. Milloinkaan ei voi syyttää naista hänen pahoinvoinnista. Ainoastaan miestä, sillä vaimon hyvinvoinnista vastaa mies. Miesten on se vaan ymmärrettävä ja hyväksyttävä, sekä toimittava oikein.

Jokohan tuli valmista nautittavaksi. Hyvää ruokahalua. Vai unohtuiko suola.
 
tsirpitsi
RJV leikkii nyt sanonnoilla.

Sitäkään huumoria eivät kakki ehkä ymmärrä:). Huumori on usein sillä tavoin vähintäin kaksimielistä, että jokainen voikin tulkita sen haluamallaan tavoin.

Siinä juuri turhan ja sopimattoman huumorin riski on. Ei tarvitse leimata vastapuolta huumorintajuttomaksi.
 
RJV
Alkuperäinen kirjoittaja tsirpitsi:
RJV leikkii nyt sanonnoilla.

Sitäkään huumoria eivät kakki ehkä ymmärrä:). Huumori on usein sillä tavoin vähintäin kaksimielistä, että jokainen voikin tulkita sen haluamallaan tavoin.

Siinä juuri turhan ja sopimattoman huumorin riski on. Ei tarvitse leimata vastapuolta huumorintajuttomaksi.
Nyt alkaa selvitä yksi asia mitä olen yrttänyt selvittää. Sillointällöin minut leimataan tyhmäksi, mutta se johtuukin lukijan väärin ymmärryksestä. Minä kun vaan haluan hiukan kevennystä asiapitoiseen tekstiin. No pitää muuttua sitten asiallisemmaksi ja laittaa oikein ravatti kaulaan.

 
Vierailijaa68
Minusta on kiihottavamoaa ja mukavempaa jos nainen alistaisi mut. Tai en nyt sanoisi sanalla alistaa. Vaan niinkuin vähän kovemmat otteet seksissä. Tykkään tasa arvosta.
 
Vierailijaa68
Minusta on kiihottavamoaa ja mukavempaa jos nainen alistaisi mut. Tai en nyt sanoisi sanalla alistaa. Vaan niinkuin vähän kovemmat otteet seksissä. Tykkään tasa arvosta.
 

Yhteistyössä