miksi mies luo minusta väärää kuvaa kavereilleen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mietin jo suhteen jatkoa. 2 vuotta oltu yhdessä kaikki muu pelittää mut tää saa niskakarvat pystyyn. Ei mulla ole tarvetta puhua pahaa miehestäni. Mies luo musta pirttihirmun kuvaa kavereilleen, ja että hän olisi tossun alla. MIKSI? Mietin tosiaan haluanko tämmösessä suhteessa olla missä annetaan toisesta väärää kuvaa. En tosiaankaan ole pirttihirmu tms enkä rajoita kenenkään menemisiä. Jos mies ei itse halua mennä viihteelle kavereidensa kanssa ni minä saan syyt niskoille. Ite olen ollut suhteessa missä todellakin olin tossunalla vankina. En vois toiselle niin tehdä ni tää loukkaa tosi paljon. Nyt hänen kaverit sit puhuu musta toisilleen ja eteenpäin tämmöstä paskaa..vaikka todellisuudessa jos joku on tossukka ni minä. Tosin tässä suhteessa saa mennä ja tulla miten huvittaa. Mies harrastaa semmosta ärsyttävää vihjailua miten ei muka pääse ko minä... huoh. Kesälläkin oli tapahtuma mihin mies oikeen kutsuttu, ei siinä mitään suoraan sanottuna pakotin sen menemään ja sanoinki miehelle kun epäröi et mua siitä raas syytetään jos ei mene. Ja suunnittelin laatuaikaa kaksin lapsen kanssa. No ei se menny, vaan änkes mein mukaan. Siitä taas kiva soppa.

Mietis ihan hetki, mitä sinä ajattelisit kaveristasi jos hän koko ajan haukkuisi miestään? Etkö jäisi miettimään , miksi kaverisi sitten on sen miehen kanssa? Ja jos vaan jatkaisi saman miehen kanssa, niin taatusti ryhtyisit miettimään onko kaverisi ylipäätään järjissään. Ihan sama juttu käy miehellesi hänen kavereittensa silmissä.

Ihmiset eivät ole ihan niin tyhmiä kuin sinä luulet. Lyön vaikka vetoa, etteivät kaikki miehesi kaverit edes usko häntä. Miehesi on juoruileva ja todennäköisesti haukkuu muitakin ihmisiä kuin vain sinua. Ja sellaiselle tyypille käy lopulta huonosti. Se, että on aina negatiivinen toisia kohtaan ei rakenna hyviä ihmissuhteita.

Eikö miehesi yhtään tajua, että joku hänen kavereistaan saattaa innolla jo odottaa että eroaisitte ja kaveri voisi pyytää sinua seurakseen?

Ja kysy joskus mieheltäsi onko hän yhtään ajatellut, mitä ihmiset ajattelevat hänen puheistaan ja hänestä? Kyllä siinä voi moni hekotella miehesi selän takana, että aikamoinen luuseri kun ei pärjää muijansa kanssa.

Et sitten ole miehesi kanssa keskustellut asiasta ja kysynyt, miksi hän puhuu sellaiisa? Olen luullut, että miehille on aika tyypillistä käyttää puolisoa tekosyynä, kun kieltäydytään menoista. Eli mies itse ei halua osallistua, mutta ei viitsi kavereilleen sanoa sitä, vaan sanookin, ettei puoliso päästä tai ainakin antaa kavereiden ymmärtää, että kyllä minä muuten, mutta kun...

Et sitten ole miehesi kanssa keskustellut asiasta ja kysynyt, miksi hän puhuu sellaiisa? Olen luullut, että miehille on aika tyypillistä käyttää puolisoa tekosyynä, kun kieltäydytään menoista. Eli mies itse ei halua osallistua, mutta ei viitsi kavereilleen sanoa sitä, vaan sanookin, ettei puoliso päästä tai ainakin antaa kavereiden ymmärtää, että kyllä minä muuten, mutta kun...
Tätä minäkin melkein väittäisin syyksi. Ei kehtaa sanoa suoraan kavereille, ettei kiinnosta. On helpompi käyttää tekosyynä, ettei vaimo päästä...

Yhteistyössä