Miksi/ Miksi ei kysyä sukupuoli ultrassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja B/G
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

B/G

Vieras
Meillä olisi kohta ultra edessä, pitäisi päättää haluammeko tietää sukupuolen etukäteen... Vaikeaa!

Ennalta tietämistä puoltaa käytännöllisyys esim. tarvikehankinnoissa, ei tarvitse ostaa vain unisex-vaatetta. Ja tuntuu, että suhde lapseen alkaisi kehittyä aiemmin tiiviimmäksi, kun siitä tietää enemmän -sukupuoli on kuitenkin aika määrittelevä tekijä! Ja lisäksi, lapsen sukupuoli on jo määräytynyt, se, tiedänkö minä sen etukäteen ei sitä enää voi muuttaa.

Toisaalta taas, olisi aika ihanaa arvuutella loppuun asti, kumpikohan tulossa. Saisi miettiä yhtä vakavasti tyttöjen ja poikien nimiä. Syntymän hetkestä tulisi entistä jännempi.

Millä perusteilla muut olette päätynyt ratkaisuun puolesta tai vastaan?

Minullahan meni niin että halusin kysyä sukupuolta ultrassa, niin olin ajatellut tekeväni alusta asti..Mutta sitten ultrassa se kaikki meni niin kauhean nopeasti, että en hoksannut ajoissa kysyä ja sitten lääkäri laittoikin laitteet kiinni. HARMITTI vietävästi vähän aikaa mutta pian olin mielissään kun en tiennny sukupuolta...:)

Ensinnäkin ja painottaen.
Ultrassa nähtävä sukupuoli ei ole 100% joten sen perusteella ei kannata alkaa tapetteja vaihtamaan ja vaatteita hankkimaan.
Toisekseen.
Sehän on jokaisen oma asia miten sen haluaa tehdä.
Ei siinä voi oikein toiset olla neuvomassa.

Käytännöllisyys ja uteliaisuus voitti.
Sai sisustaa lastenhuoneen valmiiksi ennen vauvan syntymää ja nimen päättäminenkin tuntui helpommalta kun tiesi varmasti kumpi on tulossa.

ÖÖ mun kummipoika oli syntymäänsä asti Annastina =)
Ja mun oma poika oli ultran mukaan tyttö, olipa siinä sitten tullu tehtyä järkeviä hankintoja ;) tosin ainoot mitkä jäi käyttämättä oli mekot

[QUOTE="kukkuu";22254383]Ensinnäkin ja painottaen.
Ultrassa nähtävä sukupuoli ei ole 100% joten sen perusteella ei kannata alkaa tapetteja vaihtamaan ja vaatteita hankkimaan.[/QUOTE]

On se 100% jos vauvan munasarjat näkyvät ultrassa, kuten meillä. ;)
En silti sisustanut huoneita tai ostellut kaikkea vaaleanpunaisena.
Tulen kysymään sukupuolta tälläkin kertaa aloittajan mainitsemista syistä.

Viimeksi muokattu:
Ultrassa nähtävä sukupuoli ei ole 100% joten sen perusteella ei kannata alkaa tapetteja vaihtamaan ja vaatteita hankkimaan.
Toisekseen.
Ei siinä voi oikein toiset olla neuvomassa.[/QUOTE]

Tiedätkö, että KESKUSTELU tarkoittaa yleensä sitä, että itsellä on joku mielipide tai ajatus, johon haluaa vastakaikua muilta, jotta se oma käsitys vahvistuu. Omia ajatuksia voi siis peilata muiden ajatuksiin ilman että muuttaisi omia päätöksiään muilta saatujen neuvojen mukaan.

En kieltänyt kertomasta ultrassa sukupuolta, mutta en varsinaisesti sitä kysynytkään. Minusta ultrassa on tärkeämpi keskittyä muihin asiohin, sukupuolelle kun ei siinä vaiheessa tai myöhemminkään oikein voi mitää.

Meillä itseasiassa ultrassa selvitetään sukupuolta vanhempien niin halutessa myös mittaamalla verisuonten virtauksia sukuelimistä. Pojilla ja tytöillä suonet menee eri lailla. Joten jos vauvan saa oikeaan asentoon, sukupuoli on todella varma.

Ja jos jollain 1%n todennäköisyydella käykin niin, että poika onkin tyttö tai päinvastoin, niin onpahan hauska tarina kerrottavaksi lapselle ja keskustelupalstoilla.

En kieltänyt kertomasta ultrassa sukupuolta, mutta en varsinaisesti sitä kysynytkään. Minusta ultrassa on tärkeämpi keskittyä muihin asiohin, sukupuolelle kun ei siinä vaiheessa tai myöhemminkään oikein voi mitää.

Olet aivan oikeassa, rakenneultrassa ne rakenteet on pääosassa. Mutta meillä tiedän, että ultraava kätilö kysyy, että haluatteko tietää kumpi tulee, jos itse sukupuolen näkee.

Toisekseen.
Ei siinä voi oikein toiset olla neuvomassa.[/QUOTE]

4D:llä tehty ultra on 100% varma.
Toisekseen, kai sitä mielipide asiasta saa olla. Ei se ole toisen neuvomista.

Olen kaksi kertaa kysynyt sukupuolta ultrassa. Mulla se lähentää suhdetta vauvaan ja haluan tietysti muutenkin tietää hänestä paljon. Hassu ajatus, että en haluaisi kuulla vauvasta tietoa oman jännityksen takia. Vähän sama jos neuvolassa ekan vuoden ajan panttaisin itseltäni tietoa lapsen pituudesta tai painosta ja sit jännittäisin 1v neuvolaan asti onko kaikki ok. :D

Ihan uteliaisuuden takia on kysytty, kahdessa ensimmäisessä raskaudessa kyllä pidin sitä ihan vain veikkauksena vaikka molemmilla kerroilla paikkansa pitikin. Silloin siis tuo arvio tehtiin tavallisen rakenneultran ja n. rv 30 ultrien perusteella, enkä kuitenkaan uskaltanut mitään isompaa sukupuolisidonnaista ostaa.

Nyt kolmannessa raskaudessa halusin tietää ihan siitä syystä että tiedän kummat vauvanvaatteet otan käyttöön, molempia kun löytyy ennestään. Rakenneultrassa ja parissa muussa ultrassa noilla main yritettiin katsoa mutta ilman tulosta. 4d-ultrassa kuitenkin rv 28 sukupuoli näkyi niin selkeästi ettei minusta jättänyt mitään kysymysmerkkejä.

Ekassa ei kysytty, kun haluttiin pitää se yllätyksenä, mutta tässä toisessa kysyin, että tiesin, mitä teen noille esikoisen vaatteille. 3d-ultralla meille se jalkoväli näytettiin ja aika selvä se sen mukaan oli, joten uskoisin pojan sieltä tulevan.

Yhteistyössä